Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rapee coupen akselistot ja moottorin sisäänajo.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Rapee coupen akselistot ja moottorin sisäänajo.

    Moro!
    Eli semmoinen asia tuli mieleeni, kun nuo apurungot, moottori ja laatikko ovat olleet irti, että miten saisin ne säädettyä linjaan? Kun noissa jonkin verran on toisiinsa nähden liikkumavaraa. Kun tuntuu ettei oikeen olisi mitää sellaista kiintopistettä mihin kaiken kohdistaa. Jottei auto pyöri ympyrää tai kulje kuin ajokoira :D Eritoten että moottori olisi oikealla paikallaan ja voimansiirto ei olisi vinossa. Mennäänkö näissä ihan silmämääräisellä asennuksella vai oliskos arvoisalla raadilla jotain vinkkiä..
    Toinen kysymykseni koskee tuota täysin rempattua konetta(1b), jotta mitä öljyä sopisi sisäänajossa käyttää, varsinkin ensikäynnistyksessä. Kiitos

    #2
    Olettaen että kori on suora, säädä etuapuruko suoraan kulmaan takanurkkien "korirei'istä", jos ne vielä ovat tallella. Vaihtoehtoisesti voit käyttää mitä tahansa symmetristä kiintopisteparia minkä pohjasta löydät. Taka-apurunko sitten peilikuvana edestä päin. Lopullinen alustan säätö sitten penkissä asap.

    Yleensä nuo reiät löytyvät korin nostopisteiden lähialueilta, tai sitten ihan takakulmista. Mittanauhalla vain säätö.

    Moottori + vaihteisto ja voimalinja on vaan katottava silmällä. Apurunko jo jonkin verran pakottaa pakettia oikeaan asentoon.

    Sisäänajoon sitä samaa öljyä mitä normaalistikin käytät, lämmityksen jälkeen, ei se männänrenkaiden asettuminen kestä kuin muutaman kunnon vedon. Sen jälkeen voi ajella, ellei normaali ajotyyli ole kovin repivää. Konetta kannattaa pyörittää ilman puristuspaineita startilla jonkin aikaa että öljyt saa leviämään joka paikkaan.

    Esim: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

    Comment


      #3
      Olipas hyvä että tuli tälläinen topicci, pitää ite meinaan muistaa tehdä tarkastuskiristykset että tuliko kaikki omasta ihan oikeasti kiinni :)
      Itse kasasin about kaiken paikoilleen "sormitiukkuuteen" vähän ravistelua ja välysten tutkimista ja kiristys.

      Comment


      • #4
        Toivottavasti runko on suora. =) Korireijistä en menisi niinkään mittailemaan kun on aika paljon tuota peltiä vaihdettu. Mutta kiitos vastauksista. Täytyy vaan mennä pähkäilemään. Moottori on ilmeisesti hieman killissä koska syylari ei meinaa mahtua paikoilleen.

        Comment

        Working...
        X