Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljyn merkkivalo sekoilee! (S4 BiTurbo)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Öljyn merkkivalo sekoilee! (S4 BiTurbo)

    Eli tämmöstä vikaa tällä kertaa: moottorista tarkistettu öljyt ja tikku on märkä ja taso maxilla.

    ajan auton lämpöiseksi öljyn lämpö on normilukemissa
    sitten alkaa ajotietokone piippailee öljyn merkkivaloa ajossa ei kolise eikä rämise mitenkään. tämä vika ilmeni ekoilla loskakeleillä.

    Olisiko öljytason tunnistin paskana? tai jumissa/paskainen
    öljypumppu? (olettaisin että tuo tuntuisi auton käytöksessä)

    eikös tuo tunnistin sijaitse moottorin pohjassa?

    Vinkkejä kaivataan!

    auton kun käynnistää niin tietokone näyttää ok
    tämä vika siis ilmenee n.10-15min ajelun jälkeen

    vikakoodeja ei anna tästä ongelmasta

  • #2
    Moi,

    Itellä tuli tuo sama ilmiö. Esiintyi kerran sohjo-loska kelillä. Ei ole enää piippaillut eikä valokaan ole tauluun ilmestynyt. Tosissaan nesteet kaikki kunnossa ja autossa ei mitään merkkiä mistään erikoisesta. Epäilen suuresti kosteutta liittimissä tms...

    Comment


    • #3
      jännä juttu tosiaan kun se ei ilmene kuin loskakelillä.. aamuisin pikkupakkasilla ei mitään ongelmaa. eka piippaus tulee kun öljyn lämmöt nousee toisen sakaran kohdalle onko se nyt 70 asteen kohdalla kun en nyt muista paljon se sakara on asteina..

      vittumainen vika sinänsä kun se tuon asteisessa autossa aina luo pienen paniikkitilan kun se piippaa=) olisiko järkevää käydä hakee uusi tunnistin kun muutenkin alkaa lähestyy seuraava öljyn vaihto niin vaihtais siinä samalla.

      mikähän tuo tunnistin on viralliselta nimeltään ja hinta tietenkin jos joku on moisen ostanut

      ja autohan on -98 vuoden s4

      Comment


      • #4
        En tiedä noista koneista, mutta yleensä siellä kai on ainakin kaksi anturia. Paine ja lämpötila. Jääkö noista jotain vikakoodia talteen, niin näkisi kummasta kyse? Voihan se olla, että liittimet vain hapettuneet/vedessä ja lämpimällä alkaa oireilla. Jää ei johda sähköä yhtä hyvin, kuin vesi.

        Comment


        • #5
          Kävin audilta hakee öljynpainetunnistimen. Meinasivat että öljypumppu ei ainakaan ole mennyt kun se näkyis selvänä ongelmana jo käynnistäessä ja merkkivalo syttyisi heti.Ilmeisesti facelift mallissa olisi oma merkkivalo öljyn vähyydelle (oranssi/keltainen valo) ja oma valo sitten paineelle/öljynkierrolle (punainen valo). Omahan on -98 ja tässä olisi sitten vain tämä punainen. Tämmöstä mieltä olivat audilla itse en allekirjoita vasta kun vika on löytynyt/korjattu.

          onko jotain "sihti" kohtaa öljynkierrossa johon kertyisi kaikki paska siis öljynsuodattimen lisäksi jonka voisi öljyn vaihdon yhteydessä putsata?

          Sanokaa nyt viisaammat että pitääkö tässä odotella oikeasti konerikkoa?

          Tosiaan vikakoodia ei tästä tapahtumasta ilmoita ne on luettu paripäivää sitten.

          Viisaammat voi täydentää tietämyksellään=)

          Comment


            #6
            Faceliftissä on öljynlämpö ja tasoanturi öljypohjassa. Pre-faceliftissä sitä ei ole ollenkaan, öljynlämpö on lohkon etuosassa omalla anturilla. Ei sille öljyn määrälle omaa "valoa" ole, vaan se tieto tulee ajotietokoneen näytölle. Öljynpaineelle on oma merkkivalonsa. Öljynlämmöistä ei taida tulla mitään piippailuja ym varoituksia.

            Paineanturit on samassa paikassa öljynsuodattimen takana/yläpuolella.

            Tuskin se kone on heti laukeamassa kerran ei heti kylmänä jo temppuile. Vaihda anturi ja katso mitä tapahtuu.
            Viimeksi muokannut okkim; 10.3.2010, 20:54. Perustelu: Lisätty infoa prefaceliftistä.

            Comment


            • #7
              Spekulointia öljynpaineesta. Kylmällä öljyllä paineet ovat kovemmat. Öljyn lämmettyä tulevat esille sitten ongelmat . Tosin jos pumpussa olisi vikaa niin se ei jaksaisi pumpata niitä jähmeitä kylmiä öljyjä.

              Comment


              • #8
                Öljyntason- ja lämpötila-anturin vika on varsin yleinen. Allroadiin vaihdoin sen 2007 , koodi 1J0907660B , hinta noin 80 EUR Slamitilla.

                Comment


                  #9
                  Minulta alkuperäinen (1J0907660B) anturi 72e tai tarvike 40e

                  Villelle tuota jo päivällä kattelinkin mutta minusta tuo löytyy vasta faceliftin ö-pohjasta.

                  Comment


                  • #10
                    Kiitoksia kaikille vastanneille!
                    Toivotaan, että vika korjaantuu anturin vaihdolla. Onhan tuo jo 12-vuotta vanha giesi niin ihan odotettavissa ovat nuo sähkö/kontakti viat ainakin suomen talvessa.
                    Autosta, kun puuttuu tuo moottoritilan alasuoja niin sinne sitten pääsee tuo rapa ja loska liiankin hyvin. Tässä vaiheessa jos jollain sellainen on ylimääräisenä -98 S4:een sopiva niin huutaa hep!

                    Tarkkaillaan tilannetta jos sen anturin sais vaihdettua öljynvaihdon yhteydessä.

                    Varmasti mun kannattaa pitää ässä nätisti ruudussa vian takia.. onneks on kakkos auto niin suosiolla oon auton reservissä pitänyt=)

                    Comment

                    Working...
                    X