Katselin useita keskusteluita, mutta vastaavaa ei löytynyt. Ainoastaan muutamia viitteitä ja mainintoja, joten siksi uusi topikki. Eli öljynvaihdon tullessa eteen tuli testattua tuo moottorin sisäinen pesu moottoripolttoöljyllä. Joillakin kun nuo paskat on LongLife huoltovälistä normaaliin huoltoväliin siirryttäessä saaneet paskat liikenteeseen ja tukkineen sihtejä ym. joten parempi se kone on puhdistaa kunnolla. Kone siis 2.0TDI (BPW) ja ilman DPF:ää.
Työjärjestys:
1. Kone lämpöseksi
2. Polttoainesuodatin irti ja uusi täyteen polttoainejärjestelmän Fortea ja suodatin kiinni
3. Öljynpuhdistus Forte koneeseen ja 25min käyttöä reilulla tyhjäkäynnillä
4. Öljyt pois, suodattimet pois
5. Koneeseen 4l moottoripölttoöljyä ja koneen pyöritystä starttilla
6. Moottoripolttoöljyt pois ja paineilmalla kuivaus suodattimesta, venakopasta, tikusta, öljypohjasta
7. Taas koneeseen 4l moottoripölttoöljyä ja koneen pyöritystä starttilla
9. Moottoripolttoöljyt pois ja paineilmalla kuivaus suodattimesta, venakopasta, tikusta ja öljypohjasta
10. Uudet öljyt koneeseen ja uusi suodatin, lisäksi joku stp:n dieselkoneelle tarkoitettu lisäaine ja kone käyntiin
11. 100km rauhallista ajoa ja vielä uudet öljyt koneeseen...
Puhdistuksen aikana se pois valuteltu moottoripolttoöljy on mustaa kuin mikä. Viimeisessä käsittelyssä se toki oli kirkkaampaa. Toki tuon Forten olisi voinut jättää pois, mutta kun sitä oli käytin myös ne. Eli taitaa tuo moottoripolttoöljyllä huuhtelu ajaa saman asian. Moottoripolttoöljyssä on se etu, että siinä on sentään jotain voiteluominaisuuksia, joten se taitaa olla koneelle ystävällinen huuhtelu-/pesuaine. Ja kun tuota DPF:ää ei ole, ei siitä tarvitse kantaa puhdistuksessa huolta. Ilman DPF:ää koneeseen kaadettavien uusien öljyjen ei tarvitse olla vähähiilisiä, vaan normaaleja pumpparille tarkoitettuja.
Ja kokemukset, täytyy kyllä sanoa, että ihan kuin autoon olisi laitettu uusi motti, oikeesti. Nyt tuo pumpparikonekin käy kuin joku commonraili, tasaisesti ja pehmeästi.
Jokainen sitten kokeilkoon omalla vastuulla
Työjärjestys:
1. Kone lämpöseksi
2. Polttoainesuodatin irti ja uusi täyteen polttoainejärjestelmän Fortea ja suodatin kiinni
3. Öljynpuhdistus Forte koneeseen ja 25min käyttöä reilulla tyhjäkäynnillä
4. Öljyt pois, suodattimet pois
5. Koneeseen 4l moottoripölttoöljyä ja koneen pyöritystä starttilla
6. Moottoripolttoöljyt pois ja paineilmalla kuivaus suodattimesta, venakopasta, tikusta, öljypohjasta
7. Taas koneeseen 4l moottoripölttoöljyä ja koneen pyöritystä starttilla
9. Moottoripolttoöljyt pois ja paineilmalla kuivaus suodattimesta, venakopasta, tikusta ja öljypohjasta
10. Uudet öljyt koneeseen ja uusi suodatin, lisäksi joku stp:n dieselkoneelle tarkoitettu lisäaine ja kone käyntiin
11. 100km rauhallista ajoa ja vielä uudet öljyt koneeseen...
Puhdistuksen aikana se pois valuteltu moottoripolttoöljy on mustaa kuin mikä. Viimeisessä käsittelyssä se toki oli kirkkaampaa. Toki tuon Forten olisi voinut jättää pois, mutta kun sitä oli käytin myös ne. Eli taitaa tuo moottoripolttoöljyllä huuhtelu ajaa saman asian. Moottoripolttoöljyssä on se etu, että siinä on sentään jotain voiteluominaisuuksia, joten se taitaa olla koneelle ystävällinen huuhtelu-/pesuaine. Ja kun tuota DPF:ää ei ole, ei siitä tarvitse kantaa puhdistuksessa huolta. Ilman DPF:ää koneeseen kaadettavien uusien öljyjen ei tarvitse olla vähähiilisiä, vaan normaaleja pumpparille tarkoitettuja.
Ja kokemukset, täytyy kyllä sanoa, että ihan kuin autoon olisi laitettu uusi motti, oikeesti. Nyt tuo pumpparikonekin käy kuin joku commonraili, tasaisesti ja pehmeästi.
Jokainen sitten kokeilkoon omalla vastuulla
Comment