Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tarkastuskierrosta B5 1.8t Tipt Avantiin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tarkastuskierrosta B5 1.8t Tipt Avantiin

    Tervehdys kaikille foorumilaisille ihan ensialkuun! Liityin Audistien joukkoon pari viikkoa sitten vuosien Mazdastamisen jälkeen ja tältä foorumilta on löytynyt jo paljon hyödyllistä tietoa koskien autoani.. Siitä kiitos kaikille aktiiveille!!

    Haluaisin kuitenkin kerrata oman topicin kautta, että mitä asioita kannattaisi käydä läpi hetimmiten konehuoneen puolelta (lue: tyyppiviat). Autolla kuitenkin ajettu 172tkm ja on lastutettu Königillä 80tkm sitten (ABT 193hv paketti) sekä vielä TipTronic.

    Seuraavat on tullu vastaan tuntien kahlaamisen jälkeen:
    - n75 venttiilin päivitys => n710, varsinkin kun on lastutettu
    - n. 75% yhdessä topicissa kannatti öljynvaihtoa (+suod.) automaattilaatikkoon => öljyjen kanssa tarkkana
    - öljyn huohotinputki (hapertuu?) => voi häiritä koneen toimintaa
    - venttiilikopan tiiviste tuppaa hikoilemaan
    - öljynvaihtovälin tihentäminen 15tkm => 7,5tkm ja pesevät öljyt (Mobil1 ?) suositeltiin => mahdollisuus tukoksiin turbon öljynlinjoissa pienenee

    Siinä nyt muutama useasti vastaan tullut tarkastus-/päivityskohde, mutta varmaan on jotain jäänyt huomaamatta..

    Erityisesti ahtopuolen osista kaipaisin lisää huomioita ja neuvoja, kun se on vielä vierasta maaperää.
    Viimeksi muokannut jta; 9.3.2010, 07:41. Perustelu: Foorumilla ei käytetä allekirjoituksia

  • #2
    N75 on ahtopaineensäätöventiili, 710 N on by-bassin osanumeron loppuosa :) (06A145710N) Eli kyseessä on ihan eri osat.

    Comment


    • #3
      Kannattaa irrottaa se turbon tuloöljyputki kokonaan ja hoonata se puhtaaksi tai vaihtaa vaikka teräspunosletkuun. Turbovaurion syynä on usein juuri tämän metalliletkun tukkeutuminen.

      Comment

      Working...
      X