Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 SB 2.0 tfsi Q murheita :-(

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A3 SB 2.0 tfsi Q murheita :-(

    Ja tarina alkaa näin :-D
    Auto vuodelta 2005, ajettu 155 000 km lähinä matka-ajoa.
    Auto käytetty tukholmassa turbo centerillä "optimoinnissa" ei lastutettu vaan todella säädettiin asetukset autolle.
    Toiminut hienosti useamman kymmentä tuhatta.

    Talven liukkailla ajoin auton toisen perään jolloin toisen auton vetokoukku meni puskurista läpi.
    Auto paikalliselle Audi pajalle. Aikaa vierähti kolmisen viikkoa. vaihtoon meni puskuri, syyläri, moottorisuojus , ilmansuodatin kotelot , ja nippeliä ja nappelia hintaa vakuutusyhtiölle sijaisautoineen noin 5500 €.

    Autoon tehtiin täydellinen huolto kolarin jälkeen. kaikki öljyt suodattimet, tulpat jne. Sain auton huollosta. Jo seuraavana päivänä ihmettelin auton outoa käytöstä. Huono tyhjäkäynti, kova savutus ja pakokaasun kitkerä haju.
    Kysyin asiaa paikalliselta auto Audi huollolta. Vika laitettiin pakkasen piikkiin, jota oli noin 25 astetta. Vika ei poistunut vaan jätti emännän tienposkeen seuraavana päivänä. Vikavalo oli vilahtanut ja auto nykinyt. Autoon sisälle pakokaasun käry. Paikalla totesin että konehuoneessa myös pakokaasun haju sekä savua. Lähdin parin tunnin kuluttua tutkimaan tilannetta. heiluttelin letkuja sun muuta, kunnes otin öljykorkin pois joka oli mielestäni huonosti paikoillaan. No putsasin korkin ja tiivisteen pois vaahdosta ja testasin ja auto kävi kuin unelma.Mielestäni auto kuitenkin "tehoton". Reklamaatio paikalliseen Audi liikkeeseen ja lupasivat vaihtaa öljyt ja suodattimen sekä katsoa vikamuistin. Ei kuulemma vikatietoja muistissa. Auto normi ajossa ei huomattavaa vikaa tai käytöstä. Tehoja paha testata :-) Nyt palattuani ulkomailta(auto emännän käytössä) huomasin että mielestäni kaikki ei ole edelleenkään kunnossa. Tuntuu että auto olisi huomattavasti laiskempi kuin ennnen kolaria / huoltoa. Kun paikoillaan antaa hiukan reilummin kierroksi paukuttelee se putkesta aika lailla kierrosten laskiessa (toisinaan taas laskee tasaisesti). kun sammutan auton jää konehuoneeseen selvästi tasainen suhina , ikään kuin joku paine vapautuisi, tätä en ole ennen huomannut ( muut äänet mitä konehuoneesta kuuluu auton sammuttamisen jälkeen kyllä tunnistan .-). Tutkin mistä suhina tulee ja ilmanputsarin ilmanottoaukon alla (siis se boxi joka menee syylärin yläpuolelle joka meni paskaksi kolarissa) on pieniä mustia letkuja joista joku meni lohkoon ja osa johonkin pieneen haaroitus natsaan. Otin letkunipusta satunnaosesta paikasta kiinni ja suhina lakkasi ja kun irroitn taas suhina jatkui. Auto menee pajalle taas viikon päästä, mutta luultavasti seillä kiristetään edellisen huollon jäljiltä olevas moottorisuoja ja sen seurauksena hajonnut suodattimen kiinnike. Tiedän että autossa ei ole tehot tallella, se nyppäisee toisinaan kun polkaiseen pedaalin pohjaan ,polttoainekulutus on kasvanut.
    Kolarin jäljilta syyläri oli koneessa kiinni, mutta huollossa eivät kauheasti mitään tee. Olisiko se mahdollinen öljykorkki huonosti juttu vaikuttanut jotain ? Entä suhina pienet letkut kuskin puolella edessä ilmanottoboxin alla, ovat voineet vaurioitua kolarissa?

    Onko ideoita mitä teen kun tuntuu että auto ei ole se mitä sen pitäisi olla :-( Huolto ei tunnu asiaa ottavan tarpeeksi vakavasti.

    Pelkään että kolari rikkoi jotain muutaki edestä ja paikallinen huolto ei osaa etsiä vikaa tai öljykorki huonosti / letkuvaurio rikkonut jotain..

    En tiedä.

    Mielipiteitä otetaan avoimin mielin vastaan

    Kiitos
    Viimeksi muokannut 8866; 8.3.2010, 22:09. Perustelu: Ei allekirjoituksia, nimi näkyy profiilissa.

  • #2
    Veikkaus ko. autoa tarkemin tuntematta:

    Joku letku turbon ja moottorin välillä on huonosti kiinni. Kolarissa on toki välijäähdytin tai sen letkut voineet ottaa osumaa .

    Comment

    Working...
    X