Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupe q vapari vitosen pakoputki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Coupe q vapari vitosen pakoputki

    Tarviisin 85-Coupe Quattroon uuden pakoputken. Olisikohan kenelläkään vinkkiä, mistä voisi löytyä alkuperäiseltä kuullostava putki, tai miten sellainen tehdään? Kyselin jo AM Worksilta ja sieltä ehdotettiin 2" rosteriputkea alkuperäisen mallin mukaan (http://www.kvquattro.com/tfa/gastank...ar_exhaust.htm).

    Mitä tuossa putken teettämisessä kannattaa ottaa huomioon? KV-moottorilla alkuperäinen putki on ilmeisesti aika lähelle tuon 2". Jos joskus innostuu vaikka moottorin vaihtoon 7A koneeseen, ahdistaako kaksituumainen? Marteliuksen mukaan 2" riittäis just 170hv saakka, mutta eikös 7A:ssa ole vakiona 60mm?

    Onko kellään kokemusta vakioviritteisestä KV-moottorisesta esim. CAC:n 2,5" putkella? Kehtaako sillä käydä mummon hautajaisissa? (Tässä vielä ääninäyte toivotunlaisista äänistä: http://www.youtube.com/watch?v=BJ0PMW0Y6ZA : )

  • #2
    itse teettäisin 2,5" putken,jos ei turbomoottoria tulossa tuleivaisuudessa.

    Comment


    • #3
      Onko kellään kokemusta vakioviritteisestä KV-moottorisesta esim. CAC:n 2,5" putkella?
      Mulla on toi putki mutta NG koneisessa, voin laittaa ääninäytteen illemmalla.

      Comment


      • #4
        Hei, ääninäyte kelpaa hyvin! Tuo CAC:n putki olisi hieman edullisempi kuin teetetty. Äsken tosin löysin vielä halvempia vaihtoehtoja e-baystä. Imasaf ruostuva putki 260e. Ja löytyipä vielä Eberspächer merkkinenkin putki 465e. Hmm...

        Comment


        • #5
          http://www.youtube.com/watch?v=wwBP-dv8RzU

          Siinä olisi, en kierrättänyt yli 5000 rpm..

          Comment


            #6
            Onko se bensis kun sirisee?

            Ääni kyllä ihan "messevä".

            Comment


            • #7
              juu, pumppu pitää vähän ääntä, tietää ainakin että tulee bensaa :)

              Comment


              • #8
                Miulla oli '87 Passatissa KV:n perässä AMW:n putki kahdella Simonssin pöntöllä. Ihan toimiva rööri ja pörinät hyvin samankaltaiset kuin Matin juutuupissa. Ei ollut rst:tä, ja mustasta tehtynä poistui auton mukana Kuusankoskelle vuonna 2006.

                CAC:t on olleet ainakin ihan kelvollisen kevyitä verrattuna esim. Eberin putkiin, joita ei voi "kevyiksi" mainita edes sivulauseessa vaikka ehdottoman laadukkaita ovatkin.

                Comment


                • #9
                  Sit taitaa jonkin verran saada ääntä mutettua pakosarjalla, että onko 5-2-1 vai 5-3-1 setti, jälkimmäisellä omat kokemukset sanoo, että olis hieman matalammat ja horommat murinat, eikä semmoset terävät ja neitseelliset :)

                  Comment


                  • #10
                    Aika ronskit äänet oli Matin putkessa : ). Mulla on nyt ihan samanlaiset tuossa nykysessä sekavista osista kootussa ja hiljasempaa pitäs yrittää saada. Lämpimällä koneella äänet on muuten jonkin verran säyseemmät eikä esim. tuota kierrosten laskiessa esiintyvää kurahdusta kuulu. Mistähän tuokin johtuu?

                    Comment

                    Working...
                    X