Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tais kansipahvi mennä (ABC)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tais kansipahvi mennä (ABC)

    Ongelmia lämpöjen kanssa ollut ennenkin.

    Alkuun ei nostanut kunnolla (kaiketi termostaatti), myös sisätilojen lämmitys takkuillut.

    Nyt lähti kone lämpenemään, sisälle ei lämpöä riittänyt.
    Hetkeksi tuo rupesi puhaltamaan lämpöä ja koneen lämmöt putos, mut sit taas koneen lämmöt 90:iin ja sisälle kylmää. Vettä riitti vielä järjestelmässä. (Pari kertaa tuli pysähdyttyä tarkitamaan.) Pikkuhiljaa alko lämmöt kohoomaan ja pääs keittämään. Kotio päätiin vettä lisäilemällä..

    Jotain erikoista tuolla jäähdytyksen kierrossa on. Ei jäätyäkään tässä vaiheessa talvea voi.

    No kannentiiviste lienee nyt palanut. Audi 80 -93 2,6 ABC.
    Mistähän tohon löytyy ohjeita? (kiristys arvot ainaski tarviin) Vai mikä opus pitää ostaa. Korjauskirjaa, vuosien -90-95, 80 Audeihin en ole löytänyt.

    Ostoslistalle tullee: Yläpään tiivistesarja, jakopään remmi+ kiristin, vesipumppu, laturin remmi+ kiristin ja termostaatti

    Puuttuiko jotain oleellista? (Öljyt, nesteet tieteski menee uusiks)

    Hintaa noille Motonetissä ois ~300? (Näin alkubudjetiks)

    Enempi selviää, kun alan tutkimaan tarkemmin. Tänään ei vaan irronnu. Huomenna auto seisontaan ja puristuksia mittailmaan..

  • #2
    Kannattaa kahtoa mitä motonetistä käteen saa, ettei joudu kohta uudestaan remontoimaan. ELSA:sta löytyy ABC koneen tietoja. Kysy tarvikkeita myös Tepolta..

    Comment


    • #3
      Mikä tää ELSA on? Aika ohut tää meikäläisen Audi kokemus..
      Motonetistä tulee hinnat yleensä ensin katottua, kun ne näkee helposti kotikotikoneelta

      Comment


      • #4
        ELSA on virallinen huolto-ohjeohjelma, vastaava kuin ETKA, mutta sisältää huolto-ohjeet kuvien kanssa.

        Tuosta ABC koneesta sen verran, että jos siitä ei ole sulla vielä öljynostimia vaihdettu, niin ne kannattaa samalla, kun kuulemma nokat pitää irrottaa, joten jakopäähinaremontin kanssa järkevin. Ne nostimet alkaa kuitenkin naputtamaan jossain vaiheessa. Ja siinä samalla sitten imusarjan pohja (ja poistaa mahdollinen imuäänenvaimennin), kun muutenkin on paikat auki. Tietysti hintaa tulee vähän lisää, mutta halvemmaksi työnosalta tulee tehdä toimenpiteet samalla.

        Comment


        • #5
          Juu, tajusin käyttää hakua ja löysin tän tiedon esasta.
          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=67196

          Mistä tuo on ladattavissa, minkä hintanen. Jotain manuaalia aiemmin yritin Englannista tilailla, mutten saanut kunnolla toimimaan.

          Nostimista jo pientä äätä kuulunutkin eli pitää tsekata nekin. Taitaa tulla kansien kin läpikäynti, ellei oo jo menny piloille..
          Viimeksi muokannut Pitu; 9.3.2010, 09:47. Perustelu: Linkki korjattu

          Comment


            #6
            Sori OT:

            Mutta linkki vissiin väärin. Osoittaa meinaan tähän topicciin.

            /OT

            Comment


            • #7
              Mistä osaa kuunnella kuuluuko nostimista jotain erikoista ääntä? Mulla sama Audi 80 b4 ABC-moottorilla ja nyt kun on nollakelit ja auto esilämmitetty lähes aina, kone ei mielestäni pidä erikoista äänä. Mutta aikaisemmin kun oli kunnon pakkaset, mulla ei ollut edes lohkolämppäriä niin -20 asteessa kone nakutti ens alkuun 2-5 minuuttia. Siis en tarkoita nakutuksella mitään "virallista" mitä se saattaisia tarkoittaa vaan sellaista ylimääräistä ääntä. Voiko tuo olla syynä vain se että öljyt ja osat oli pikkasen jähmeet?

              Toinen kymysys: miten nopeasti moottorin pitäisi siihen 90 asteeseen nousta? Mulla vaikka nyt on nollakelit ja esilämmitän 2 tuntia autoa, niin termostaatti alkaa olla 90:ssä vasta n. 4 kilometriä taajamaa ajettuani(ajassa noin 7-9min). Työmatka on 5km joten siitä tiedän, yleensä muutama risteys ennen duunia on 90 astetta. Onko normaalia?

              Lämmitys sisäänpäin on toiminut normaalisti, itse asiassa yllättävän hyvä lämmitys koska aikaisemmassa pikkuautossa sain lämmintä kabiiniin jäisessä autossa vasta 4km ajettuania tätä samaa matkaa. Audi puhaltaa mukavan lämmintä jo 2-3km ajettuani joten iso kone kait tekee sen eron.

              Comment


              • #8
                Kylmänä nakutus on "normaalia", jähmeät öljyt kun ei voitele yläkerrassa kunnolla. Jos nakutus jatkuu lämpimänä, on nostajat vaihtokunnossa.

                Comment

                Working...
                X