Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T lissää hepoja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T lissää hepoja

    Elikkä nyt ois aikomuksena alakaa pikkuhilijaa hommaan lissää tehoja 1.8T AEB koneeseen jolla on ajettu jo n.244tkm. Ei tarvi kestää mitään ralliajoa mutta ois oikein kiva ku ois lähtöjä sillonku niitä haluais käyttää. Aikomuksena ois joku +200hp esim. jos laittas lastun, putkiston, turbo vaihtoon ja sit kuuleri keulille. Minkälaista työstämistä koneeseen kannattas alakaa tekeen ja jotain tietoakin ois kiva saaha. Alakertaan en mieluusti ala koskemaan ja auto on joka päivä käytössä. Nokat ja nostajat menossa varmarmaanki uusiksi jokatapauksessa. Parastahan ois et ois kokonaan toinen kone mitä laittaa ja sit vaan heittäs paikalleen(joka ei ikinä onnistu) vaan ku ei varat riitä hommaan ensin konetta ja sit laittaa sitä. Samalla pitäs saaha vähän sitä näyttävyttä koneseen ku autosta on tulossa näyttely kampe. Kiitoksia tulevista neuvoista ja tiedoista.

  • #2
    Yhtäkään audia en ole _vielä_ viritellyt , jotain muita senkin edestä. Ihan pikku pointti : Varaudu siihen että tuon ikäisen auton virittäminen johtaa ketjureaktioon jonka seurauksena paikat alkavat laukeamaan yksi toisensa jälkeen. Tuon kun tiedostaa ja samalla unohtaa "luotettavan käyttöpelin" niin antaa mennä , on se vaan niin kivaa kuitenkin. Mä en ilmeisesti osaa tehdä jotain kunnolla koska jokainen yli 200tkm ajettu auto on josta olen paineita nostellut , on kärsinyt alakerran laakereiden kilahtamisen ;-) Sitten otetaan se alakerta auki kuitenkin. Ekan moottorin purkaminen harmittoman pikkuvirityksen jälkeen on kyllä opettava kokemus. Sen jälkeen tajuaa jo mitä siellä oikeasti tapahtuu. Eiku rohkeesti vaan !

    Tuohon 200 hepoon päässee ihan vaan softalla ja paremmin virtaavalla ilmalla imu ja pakopuolella + ahtoilman kunnollisella viilennyksellä Sen jälkeen lähteekin sitten enemmän rautaa vaihtoon ja homman mielekkyys on niin ja näin :-)
    Viimeksi muokannut KaiVonVeivi; 7.3.2010, 11:36.

    Comment


    • #3
      Joo,ja ehkäpä on parempi ostaa jo tehomalli heti kättelyssä. :) Aina on nopeampia...

      Comment


      • #4
        Elikkä aikomuksena ei ole tehdä mitään hirmua kisa autoa tosiaankaan. Oishan tuo tietenki jos tosiaan jostain halavalla sais tuommosen koneen alakerran nii vois siihen alakaa kassaileen ku tuo käyttö autona olo rajottaa jo melekosesti et lähinnä ois mksimissa se viikonloppu aikaa laittaa.

        Turbon vaihtoa olen miettinyt sen takia et alakaa varmaan tuo vakio olleen jo aika lopuilla nii joku tuommonen vastaava kunnostettuna ois aikomuksena laittaa. Autohan on täysin vakio tällä hetkellä. Tuo ois kyllä et laittasin tuon lastun, putkiston ja keula kuulerin(oikeestaan vaan ihan ulkonäön vuoksi). Miten on nuitten perän ja vaihteston ja muiden nelivedon osien laita. Jarruhin ei ilmeisesti vielä tarvi koskea sen kummemmin ja katastuski pitäs onnistua?

        Comment


        • #5
          Kattele nyt ensi alkuun vaikka nämä 1.8T-projektikertomukset:

          Audi A4 1.8TQS -95 projekti
          B5 1.8Tq -97 (300-400hv)
          A4 B5 1.8Tq Avant -99

          Comment


          • #6
            Tutustu paremmin 1,8t viritys aiheisiin ja määrittele itsellesi paremmin tuo 200+. Kyllä se homma perehtymisellä selkenee. Itsehän joudut rakentamisenkin tekemään.(?)

            Comment

            Working...
            X