Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 -89 2.2 kaasupoljin jumissa ja käynnistäessä kierrokset tappiin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 -89 2.2 kaasupoljin jumissa ja käynnistäessä kierrokset tappiin

    Sattuipa niin, että kaasupoljin jäi otsikon autossa jumiin. Eilen sammuttaessa ok, ei oireita pakkasta noin viidestä seitsemään astetta.
    Tänään käynnistys ok, mutta poljin oli jumissa. Pakkasta noin saman verran. Lisäominaisuutena, että nostaessa poljinta alhaaltapäin se nousee ja pitää trrr-ääntä, mitä ei todellakaan normaalisti kuulu.

    Sammutus ja uusi yritys pienen polkemisen jälkeen. No, poljin ei liikkunut, kaasu hirtti ja moottori huusi. Sammutus. Konepelti auki ja eipä siitä kummempaa tolkkua ottanut. Vaijeri liikkui ihan kiltisti kun käänsi kaasua kädellä. Autossa on lisäksi vakionopeudensäädin, joka ei ole vähään aikaan toiminut. Sen vaijeri oli irti, onko vaikutusta tähän vaivaan?

    Eli vaijeri liikkuu moottoritilan puolelta, mutta poljin ei sisältä.
    Pyydänpä teiltä veikkauksia, faktaa, aiempia kokemuksia?

    Lisää selvityksiä on tehty. Poljin painui vielä täysin pohjaan ja veti vaijerin ihan kireälle. polkimen nosto trrr-äänen saattelemana ei kuitenkaan löysää vaijeria pätkääkään. myöskään vaijerin löysääminen vetämällä konehuoneen puolelta ei onnistu, vaan jumissa on. vika on siis jossain polkimen uumenissa. viisaammat kertokaa missä ja mistä kautta korjataan? Luonnollisesti vastauksen nopeus helpottaa allekirjoittaneen päänsärkyä huomattavasti. kiitos.
    Viimeksi muokannut sileppan; 6.3.2010, 20:33.

  • #2
    Oisko nyt kuitenkin niin, että vaijerista on säikeitä poikki ja sen takia jumittaa..

    Comment


      #3
      Ota kuskin jalkotilasta paneeli/hanskalokero pois niin näät mikä siellä maksaa. Ei oo monen minuutin homma. Hankala täältä käsin arpoa mikä vikana.

      Comment


      • #4
        Vähän niinkuin meikällä, meinas jumia, muta autto, kun lämärin laitto puhaltamaan myös lattialle. (jääty)
        Epäilisin kuitenkin vahvasti, että vaijerista joku säie sanonut (alkupäästä) itsensä irti, aiheutaen jumitusta niinkuin tuossa edellä mainittiin.

        Olis muuten tosi harvinainen vika

        Comment


        • #5
          Polkimen juuresta ei näkynyt mitään poikkeavaa. Myöskään konehuoneen puolella ei ole ulkoisia jälkiä. On vaan tosi jäykkä liikkumaan. Varmaan vaijeri on poikki jostain keskipaikkeilta. No, uutta saa lähteä etsiskelemään, jos ei muuta keksi. 4-sylinterisen vaijeri ei taida kelvata.

          Comment


          • #6
            No otahan kuitenkin se irti loppupäästä ja rasvaa vaikka crc:llä kunnolla, josko auttas, ennenkuin uutta alat vaihtaa.

            Comment

            Working...
            X