Epäilivät lambda-anturia kun co-arvo vaelteli. yli 2000 kierr./min mitattiin 0,57% Mistähän löydän tämän anturin? ja onko niitä kaksi kpl vai yksi. Audi 80 2.0iE vm.92
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 80 2.0iE Pomppasi päästöistä
Collapse
X
-
Jos tarkkoja ollaan, niin moottori käy hieman laihalla.
Olikohan pakokaasuimuri kiinni mittauksen aikana?
Co-arvon vaeltelua voisi aiheuttaa sytytyskatkot.
-Sytytyslaitteiden kunto olisi ehkä syytä tarkistaa.
-Katti ajaa kunnolla kuumaksi ja heti ajosta mittaus tai jos ei katin teho parane, niin katti vaihtoon. Jos lambda-anturin iästä ei ole tietoa, niin vaihtaisin kyllä senkin. Varsinkin jos ei pakoputkesta vuotoa löydy.
-Pakoputkea tutkia, onko siellä joku pieni vuoto, joka aiheuttaa lambda-arvon kiikkumisen rajalla tai toinen syy voi olla se imurin päällä olo mittauksen aikana. Tämä enemmänkin ennakoivana huoltona. Lambda-arvohan oli vielä sallituissa rajoissa.
Comment
-
Omassa 2.0E -90:ssä ei mennyt päästöt läpi ja lambda-arvo oli rajojen sisällä. Siltikin vika oli rikkinäisessä lambdassa, jonka vaihdon jälkeen päästöt läpi (tosin ei vieläkään huippupäästöt) ja kulutus pieneni litralla. Vika saattoi olla myös huonoissa tarvikesyttyjohdoissa, jotka jouduin vaihtamaan boschilaisiin kun auto rupesi käymään kolmella heti kun konetta kuormitti. Eli molemmat vaihtoon.
Comment
Comment