Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 pätkii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 pätkii

    Menihän tässä 2tkm ilman huolia tällä uudella Audistilla ;-) Tuo 2,4 V6 -02 kyseessä ja tällaista oiretta pukkaa:

    - Tasakaasulla ajaessa tuntuu hyytyvän ja kun antaa lisää kaasua ei ensin tapahdu mitään ja veto on hetken täysin poissa
    - Kerran on kesken ajon meinannut sammua ihan kuin bensa olisi loppu
    - Tänään lähti käyntiin ja sammui samantien. Hetken sai sahata ennen kuin lähti taas uudelleen käntiin melkoisen bensankäryn saattelemana. Kone oli puolikylmä
    - Kulutus on mielestäni noin 1-2 litraa "kohollaan", koska ei tuon keskikulutuksen pitäisi 12 litraa olla ...

    En ole saanut aikaiseksi hommata vieläkään VAG-COM rensseleitä , joten jos jollakulla esim. itäisen hesan alueeella on moinen niin apu vikakoodien luvussa otetaan vastaan ;-)

  • #2
    Jaahas. Tänään taas. Jumbon parkkihallissa auto oli 30 minsaa. Käynnistys -> hörähti käyntiin ja sammui samantien . Ei heti lähtenyt uudelleen käyntiin enkä viitsinyt sahata kauheasti. Tupakan mittainen tauko ja sitten lähti , muttei tahtonut ensin tyhjäkäynnillä pysyä. Lainasin kaverilta äsken piuhaa ja vag-comia, ei koodeja !

    Comment


    • #3
      Vähän bensapumppuongelmalta vaikuttaa, muita joista ei tule vikakoodia ovat esim. lämpötila-anturi ja tietyt Maffin viat.

      Comment


      • #4
        Onkohan tuo bensapumpun kilahtaminen näissä Audeissa kovinkin yleistä ? Saabien kanssa totuin siihen että 180tkm kohdalla vaihdoin pumpun varmuuden vuoksi, kun se kuitenkin meni 200tkm kohdalla...aina :-)

        Onkos jossain ohjetta tuon vaihtoon ? Ihan uteliaisuudesta ajattelin tutkia jos vaikka alan tätäkin autoa purkamaan atomeksi :-)

        Comment


        • #5
          Kyllähän noita pumppuja näissä audeissa jokunen menee, relee ohittuksella vois sulkee releen pois.Onko suodatin millo vaihdettu?

          Comment


          • #6
            Pitääpä tutkia tuota huoltohistoriia. Ite ostin tuon pari viikkoa sitten ja eipä tuota ole muualla kuin audicenterillä ropattu. Ei taida vaan pa.suodattimen vaihto kuulua huoltoihin.

            Hep...missäs tuossa rottelossa on pumpun rele ? vois seuraavan kerran vian ilmetessä testata

            Comment


            • #7
              TADAAAA:

              16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

              P0116 - 35-10 - - - Intermittent


              Sainhan mä vikakoodin aikaiseksi ;-) Kolmannen temppuilukäynnistyksen jälkeen. Missäs kohtaa moinen sijaitsee ? Ei jaksa alkaa purkamaan muoveja sokkona ;-)



              Tuossa blokissa kuitenkin lämpötila-arvo vaihtuu ihan loogisesti, joten satunnaisesta pätkimisestä lienee kyse ?
              Viimeksi muokannut KaiVonVeivi; 5.3.2010, 15:01. Perustelu: kuva

              Comment


              • #8
                Tuossa blokissa kuitenkin lämpötila-arvo vaihtuu ihan loogisesti, joten satunnaisesta pätkimisestä lienee kyse ?
                Ainakin tuo "intermittent" meinaa juurikin satunnaista.

                Comment


                • #9
                  No, kävin anyway hakemassa marmorilta tuon anturin ja muut tarpeet , eiku vaihtamaan . Kekkasin tuon paikankin. Näyttää olevan senverran ahtaassa rakosessa että pitänee ottaa muutama kalja ensin

                  Comment


                  • #10
                    Eipä sitten kaikki oireet poistuneet anturin vaihdolla. Edelleen tasakaasulla ajaessa tuntuu välillä siltä että ekasta 10% kaasupolkimen liikkeestä häviää signaali jonnekin "välille", eli veto häipyilee. Myös vaihdetta vaihtaessa on joskus veto poissa sekunnin kytkimen nostamisen jälkeen jos meinaa pintakaasulla jatkaa menoa. Eipä ole kyllä vikakoodejakaan enää jaettavaksi...

                    Comment

                    Working...
                    X