Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 ravistaa liikkeelle lähdössä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urs4 ravistaa liikkeelle lähdössä.

    Autoon on tehty kone/kansi/kytkin remppa 1700 km. sitten ja ajettu rauhallista sisäänajoa.

    Viikon sisällä ilmaantunut oire paikaltaan lähdettäessä 1-vaihteella tai pakilla kytkintä hieman nostaessa kytkin ottaa aika alhaalta kiinni ja kun vähän vielä nostaa kytkintä lisää alkaa kone ravistamaan kun kytkin ottaa paremmin kiinni ja auto lähtee liikkeelle kun vielä nostaa poljinta ravistus lakkaa ja kaikki toimii ok.

    Kytkin ei luista ja toimii muuten ihan normaalisti paitsi liikkeelle lähdettäessä ravistaa tietyssä kohdassa.Kytkin ja asetelma on SPEC stage II ja vauhtipyöränä vakio kaksoimassa.

    Millaiset oireet hajonnut vauhtipyörä antaa vai voisiko kytkin olla sekundaa.

  • #2
    olisko kytkimen keskitys mennyt pieleen? silloin ainakin nuo oireet..

    Comment


      #3
      Milläs se keskitys voi mennä pieleen, jos kone ja laatikko on yhdessä?

      Comment


        #4
        Ja keskitys ei auta kun kasaan laitossa, keskittää kyllä itte ittensä kun painaa kytkintä.

        Comment


        • #5
          Ei kai konetta ja laatikkoa saa edes yhteen jos keskitys on pielessä ja kytkinpaketin mukana tuli keskitys työkalu.

          Testailin asiaa lisää ja lähdön saa suoritettua ilman ravistamista ihan hieman reippaammalla
          kaasun käytöllä ja nostamalla kytkintä myös hieman nopeammin sen tietyn alueen yli.

          Käsijarru päällä 1-vaihteella ei ravista ja kytkin tuntuisi ottavan kiinni ihan normaalisti.

          Auto tyhjäkäynnillä hieman jarrua polkimella niin että auto pääsee kumminkin liikkeelle ja kytkintä
          hieman ylös ja johan alkaa ravistamaan.

          Comment


            #6
            Keskitysjututusta ei siis tarvinne enempää keskustella :)

            Minkäs merkkinen kytkin sinne meni?

            Voisiko vuotaa työsylinteristä jarrunestettä sinne tai jäähdytysnestettä jostain siitä koneen takaa eli olisiko siellä vieraita aineita kitkapinnalla?

            Comment


            • #7
              Merkki on SPEC "http://www.specclutch.com/" sieltä stage II.
              Sachs painatukset oli kumminkin levyssä ja asetelmassa.

              Päällisin puolin kytkimen ympäristö kyllä kuivana ja haivantoa vuodoista.

              Comment


              • #8
                Tulipa hyvä tylytys tuolle mun ehdotukselle :) eli ei varmaan keskityksestä oo kiinni. Heitetään toinen arvaus: Moottorin tai laatikon kumityynyt löysät/hajalla? silloin varmaan vois kytkintä luistattaessa ravistella hieman...

                Comment


                • #9
                  Menee vähän offtopic, mutta onko muilla kokemuksia näistä Spec:n kytkimistä? Hinnat vaikuttaisivat oikein mukavilta ja jos kytkimet ovat alunperin Sachsin käsialaa, niin tuolta saisi kytkimen abaut puoleen hintaa mitä ne Sachsin hinnastossa olevat.

                  Tuosta ravistamisesta kyllä tulee ensimmäiseksi mieleen, että kytkinlevyn jouset olisivat löysät. Vanha väsyneillä jousilla oleva kytkin nimittäin oireilee juurikin tuohon tapaan. Kaksoismassavauhtipyörän vaikutuksesta en osaa sanoa mitään, kun en moisten kanssa ole koskaan joutunut puljaamaan.

                  Comment


                  • #10
                    Levy on jouseton ja uusi.En kyllä usko että noin nopeasti levy väsähtäisi.

                    Comment


                    • #11
                      Jos se on jäykkä levy niin mihinpä se siitä väsähtäisi. Joten epäilisin sitä vauhtipyörää, kytkin kun alkaa ottamaan kiinni, niin vauhtipyörän sisällä olevissa jousissa ei riitä jousivakio ja se alkaa ravistamaan. Tämä on ihan täysin arvailua, en ole moista vauhtipyörää nähnyt kuin täällä foorumilla kuvissa.

                      Comment


                        #12
                        Noita kaksoismassavauhtipyöriä on nelosista väsähtänyt, mutta onneksi niitä saa kokonaisedulliseen hintaan uusia. ;)

                        Comment


                        • #13
                          Faktaa vauhtipyörän väsymisoireista kaivattaisiin.Joku muistaakseni oli Urs4.n vauhtipyörän saanut
                          hajalle.
                          Sellaisen asian olen nyt huommanut ,että noin puolentunnin ajelun jälkeen oireet ovat huomattavsti pienemmät.

                          Comment

                          Working...
                          X