Eli tuommonen auto ois ja se välillä tahtoo vähän nykiä tekkee yleensä sillon ku lähtee jollain nelosella kiihyttään pienemmästä vauhista ja sit ku löysää kaasun ja alakaa painann uuestaa nii hyytyy mut sit ku vielä kokeilee nii taas mennään. Sitten vielä et minkälaista oiretta on jos bypass ei toimi oikeen vai oisko sama laittaa suorilta uus?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 1.8T -95 nykkii välillä
Collapse
X
-
No nii pitipä käytä pellin alla mutkin ja kas vain pakosarjassa oli pikkune halakiama. Vaikuttaakohan tämä mahdollisesti asiaan ja miten? Eihän se tietenkään hyväksi oo kuitenkaa mut et voiko johtua tällaista satunnaista nykimistä tuosta pakosarjasta. Ja nyt ku kerran alakoin kirjottaan nii kysytään nyt samalla et voisko mahollisesti olla puolissa vikaa ja pystyykö niitä mittaan ja mitä pitäs lukemia antaa jos voi mitata. Nii ja sit vielä et ku tankilla käy ja korkin aukasee nii aikamoinen suhina kuuluu et varmaan on tuo hengitysventtiili tukossa ja voiko tämäkin olla syyllinen nykimiseen?Viimeksi muokannut Antti5; 26.2.2010, 22:04.
Comment
-
Kait sen järkikin sanoo että jos pakosarjassa on halkeama niin ei se kone pakosti ihan oikein toimi. Käsittääkseni se rupee käymän liian rikkaalla ja nykimään jos halkeama on tarpeeksi iso. Viisaammat voivat korjata / kertoa lisää.
Uusi Audi TT:n bypass maksaa 30 euroa ja voi vaihtaa itse. Ei kovin suuri sijoitus testata mahtaiskohan siinä olla vikaa. Foorumilta löytyy rikkoutuneesta bypassista n+1 ketjua.
Comment
-
Tuossa kattelin tarkemmin viikonloppuna sitä pakosarjaa nii näytti et menee laipalle asti siitä turbonlaipan reunimmaisesta pultista joten ei ihan pikkuhalakima oo. Atteli et laittasin tuon vakion tilalle samantien tommosen pässin http://sth.tilauskeskus.net/index.ph...tails&prod=345 ei kuitenkaa oo paha hintanen ja vois vaihtaa jäykemmän jousenki jos tarvis. Kyllä se taitaa olla rikki ku tuossa lueskelin nuita juttuja nii se ei rais semmosta sirittävää ääntä päästää ku kaasun löysää ja sitähän tuo mulla tekee. Nii ja jos jollain ois halavalla myyä ehyt pakosarja AEB konneeseen nii mulle kiitos.
Comment
-
Vieras
Jos haluaa päästä helpolla, halvalla ja saada auton toimimaan optimaalisella tavalla, kannattaa nuo kromatut mäntäpässit säädettävine jousineen unohtaa. Pässinhän testaat niin, että irrotat sen letkun ja imet. Jos tulee ilmaa, pässi vaihtoon.
Comment
-
Vieras
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ere Näytä viestiTuskin pakosarjan halkeamat vaikuttaa nykimisiin. Aika sata varma, että löytyy vuotoa jostain maffin jälkeen joko imu tai ahto puolelta. Onko tyhjäkäynnin kans ollut mitään ongelmaa?
Comment
-
No nii tulipa tuossa vaihettua tuo pässi ja sit huohotusletku imusarjan alta ku oli rikki seki. Pienet nyki miset hävis juu ja tuntuu et tehot on takas. Ongelma josta ei päässy nii on että kun tuolla ajelee nii saattaa alakaa jossain välissä hyytymään ja siitä pitäs vielä päästä eroon. Sitten ku vielä kiihyttää vähän reippaammin ennen ku vaihtaa isompaa nii kierrokset ei laske heti vaan jää vähän niinku huutamaan hetkeksi ennen ku alakaa laskeen kierroksia. Sitä pakosarjaa ei tullu vielä vaihettua joten edelleen se on halki.
Comment
-
En usko et se ominaisuus ihan nui kauaksi aikaa jättää sen päälle. Sitten taas tuossa ku ajelin koneen lämpöseks nii taas nykytti välillä kokoajan ku ajeli jotain tasasta vauhtia ja tyhjä käynnillä pätki ja välillä käytti kierroksia alhalla. Kuullostaa vähän että tuolla muutama nostaja nakuttais ja sit imupuolen nokasta kuulus semmonen hurina ku nostaa kierroksia.Viimeksi muokannut Antti5; 8.3.2010, 21:46.
Comment
-
Tuon ikäisessa autossa nostajat nakuttaa varmasti. Nyt siis nakutuksella tarkoitan äänen pitämistä. Minusta on aika turha täällä arpoa noita vikoja kun edellisiä on vielä korjaamatta. Kaikki viat on korjattava ja sitä mukaan tutkia mitä muuta vielä joutuu käymään läpi.
Tuo kaasun pieni päällejäänti taitaa olla ominaisuutena lastutetuissa autoissa joillakin. Löytyy tältä foorumilta paljonkin juttua.
Kun kone lämpiää, pakosarjan halkeama laajenee (lämpölaajeneminen) joten se suurenee huomattavasti.
Comment
-
Onhan se vaikia arpua aina näin kertoman perusteella. Tuo tosiaan kylymänä pelaa ihan ok mut sit ku lämpiää nii ei oikeen enää. Pakosarja on tosiaan omasta mielestä aika pahasti halaki. Nuista nostajista kuuluu pako puolelta semmonen nakutus ja sit se hurina kuuluu imu puolelta et voiko se sekin ääni nostajista kuulua vai kuluneesta nokka akselista? Tuo hyytyminen tässä eniten mietityttää et johtuuko se mahollisesti pakosarjasta vai jostain muusta..
Comment
-
Kumpi nuista evap venttiilistä on se tulo ite kattoin et se ois tuo joka menee tuonne lokariin ja toinen meni sitten imusarjalle.
Kuulosti tuo pakosarjha kyllä aika pahalta ku vähän niiku rämähtäis sielttä halakiamasta joten nytpä sit vaihan sen pakosarjan ja katotaan sit et mitä se sannoo.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Antti5 Näytä viestiKumpi nuista evap venttiilistä on se tulo ite kattoin et se ois tuo joka menee tuonne lokariin ja toinen meni sitten imusarjalle.
Kuulosti tuo pakosarjha kyllä aika pahalta ku vähän niiku rämähtäis sielttä halakiamasta joten nytpä sit vaihan sen pakosarjan ja katotaan sit et mitä se sannoo.
Comment
-
Kylmänä kone toimii koska siellä on ns. lisä rikastus päällä (syöttää enemmän bensaa koneelle) ja kun olet saanut koneen lämpöseks niin lisä rikastuskin on pois päältä jolloin ongelmatkin alkavat.. tästähän päästään suoraa siihen että ongelma on mitä todennäkösimmin joko maf-anturissa (anturi-rikki tai toimii vain hetkittäin) tai todennäkösempää on että sulla on imu vuoto maf-anturin jälkeen ja siihen viittaisivat myös nuo korkealle jäävät kierrokset, nykiminen--> laiha seos, tehojen puute-->laiha seos.
Käyppä nyt läpi nämä asiat koneestasi: Huohotin putkisto kokonaan(letkut kunnolla kiinni ja ehjät) rapeat pakkaset on voineet yhdessä jämäköiden öljyjen kanssa pullauttaa jonkin letkun pois paikoiltaa/halkaista, Imuputki ennen ahdinta (irrota se ja tarkasta kaikki liitokset ja varmista ehjyys),Ahtoputkisto (sama homma, kaikki kunnolla kiinni ja ehjät), ja jos ei vieläkään rupea pelaamaan niin otat seuraavaksi maf-anturin johdon irti ja käyt ajamassa, jos ei ole vaikutusta niin tod.näkösesti vikana on rikkinäinen maffi. Vika voi myöskin olla lambda-anturissa, rikkoontunut/ kulunut lambda ei lue arvoja oikein. Tarkista myös kaikki imusarjaan menevät letkut/ imusarjassa kiinni olevat letkut jotta ovat kunnolla kiinni ja ehjät (huom. alipaine letkut esim. jarrujen alipainetehostimelle). Jo rupeaa olee ihme jos ei mitään löydy. =)
Comment
-
Pittää taas viikonloppuna alakaa operoimaan autua ja jos kerkeen nii huomenna käytän vikakoodin luvussa. Oli tuolla se muovinen huohotin letku imusarjan alla rikki ja ei oiken paikallaa, sekin vaihettu ja kunnolla kiinni nyt. Ei oikein vaikutusta. Pässi oli rikki nii seki on nyt uus.Viimeksi muokannut Antti5; 11.3.2010, 22:58.
Comment
-
No nii nyt tuli vaihettua pakosarja ehyeen. Samalla tuli heitettyä vapariki pellin alle. Tein samalla uusia löytöjä ku pakosarjan otin pois nii siellähän oli turbon pakopesä halaki. Ja sitten näytti et tuolta 4 tai 1 pytyn(kummin päin se nyt luetaankaan) nii oli olijyä tullu et onko mahollisesti kansi pahavi menny vai voiko se mahollisesti tulla jostain tuolta venttiilien puolelta jos ohjarin kumit on menny tai jotain. Nii ja vaikuttas nyt vähän siltä et nykiminen on pois.
Comment
Comment