Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C4:n -96 ohjaus ravistaa tietyssä tilanteessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C4:n -96 ohjaus ravistaa tietyssä tilanteessa

    Lueskelin oheista ketjua mutta ei ollut aivan sama tilanne...en muutakaan lähellä vastaavaa löytänyt.

    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ight=C4+ohjaus

    ... kun ajaa jonkin aikaa etenkin lujaa moottoritiellä(tuntuu, että riippuis lämpenemisestä tai vastaavasta)...alkaa nyppiä ohjausta vasemmaalle, kun päästää vetoa(eli kaasua)...vedottomana ei tapahdu mitään. Jos taas painaa kaasua löytyy hetki jollon ravistaa. Paras ajaa niin, että joko kunnolla vetoa tai veto pois...aika kenkkumaista jonossa moottoritiellä suuressa nopeudessa. Vielä kun ohjaus nyppii vasemmalle vastaantulevien kaistalle(normaaliteillä)...paras pitää hyvin ratista kiinni.
    Eli ravistusherkkyys riippuu vedon voimakkuudesta, vetonivelet on vaihdettu ei kovin kauaa sitten.
    Tuntuu kuin vasemman etujarrun ABS räpyttäis päälle tuossa kohdin...joku anturiongelma...myös tulee mieleen ohjaustehostimen joku ongelma...entä nuo ohjauksen vaimentimet?..nuo kiinnikejutut pitää katella vielä...
    Vikalistaa en ole vielä katsonut...ei ole toistaiseksi kaapelia.
    Onko jollakin ollut samaa ongelmaa?..tai hyviä neuvoja?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 23.2.2010, 22:25. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

    #2
    Tuntuu kuin vasemman etujarrun ABS räpyttäis päälle tuossa kohdin...
    Tuon perusteella, vikakoodien luku. Saattaa olla anturi vikaa ja abs aloittaa jarruttamisen vasemmassa etupyörässä kun kiihdytät.

    Comment


    • #3
      Kelit huomioiden kannattaisi tarkistaa, ettei ole vanteet lunta täynnä. Renkaiden rungot tarkistaisin myös.

      Comment


        #4
        Ravistusongelmaa on raportoitu aiemminkin ja liittyy etupyöräntuennan pusliin. Kallistuksen vakaajan päiden puslat on kaiketi pääsyylliset tuohon. Samalla jos niitä vaihtelee, kannattaa harkita myös tukivarsien sisempien puslien tai koko tukivarsien vaihtoa.

        Comment


        • #5
          Kiitoksia pojat ...hyviä ehdotuksia...pitää tsekata nuo kaikki...
          Tuosta puslasta tuli mieleen, että vaihdoin oikean tuossa pari vuotta sitten kun katsastusmien "vaati"... vasen jäi vaihtamatta vaikka sen hankein.
          Vähän samanlainen tapaus oli pari kolme vuotta sitten ...tuntui, että oikea puoli meni jonkinlaiseen resonanssiin(nyt muistan)...piti oikein pysähtyä moottoritiellä kun ei helpottanut. Nuo ovat olleet kyllä aika "toisaikaisia"...eli välillä ilmenee välillä ei ...Voi olla nyt, että kylmillä pusla on vielä kutistuneempi/kova ja herkkyys tollaseen lisääntynyt... Ehkä vaikuttaa renkaiden senhetkinen tasapainokin herkistävästi...noi puhtaudet vanteissa..jäätä ja lunta...esim.
          Eilen kun tulin Hesasta tänne Salon suuntaan niin käväisin katsomassa paineet renkaista Lohjan kohdalla ja toivoin sen auttavan...ehkä hieman paransi muttei poistanut.

          Comment


          • #6
            Ei vielä selvinnyt..., nyt kun kelit lämpenivät vasemmasta etupyörästä alkoi kuulua aika kovaa urinaa oikealle käännettäessä... Taitaa olla laakeriongelma. Kyseinen nykiminen ilmenee jonkun aikaa ajelemisen jälkeen...
            Jos pysähtyy vaikka viideksitoista minuutiksi...nykiminen häviää ja ilmenee taas jonkin aikaa ajamisen aloittamisesta. Näyttäs että lämpenemisellä on osansa ongelamassa. Ehkä laakeri löystyy kuumetessaan...pitää kovempaa ääntä...ja vaikuttaa jotain ABS-anturin toimintaan...?
            Tilasin laakerin vaihdon korjaamolta...en viitsi ulkona alkaa vaihtaa, kun tarvitaan prässiä ym...

            Comment


              #7
              laakeri ja napahan se siellä pitelee abs pulssikehää oikeassa kohdassa anturin kannalta. Sopivasti kun pääsee löystymään ja anturi on jo alkuaan rajoilla että saa kunnon impulssit niin eiköhän tuo onnistu sekottamaan järjestelmän.

              Comment

              Working...
              X