Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8E Coupe öljynpaineet ja "rallatus"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8E Coupe öljynpaineet ja "rallatus"

    Minkälaisissa lukemissa muilla pyörii öljynpaineet otsikon osoittamassa menopelissä? Alkanut hivenen mietityttään kun tyhjäkäynnillä (n.800rpm ja lämmin kone) näyttää auton oma mittari n.1baria ja ajaessa pyörii siinä 1,5-2,5barin välillä. Kylmänä tuntuu paineet pysyvän kyllä 5barissa, mutta lähinnä ihmetyttää että onko noin alhaiset arvot lämpimälle koneelle ihan normaaleja?

    Myös 2800-4000rpm kierroksilla kuuluu koneesta häiritsevää rallatusta. Nostimet ne vissiin on mitkä siellä naputtaa/rallattaa? Autolla kuitenkin ajettu lähemmäs 500tkm, eikä mitään tietoa onko koskaan tehty kansiremonttia. Voisi olla aika..

    #2
    Mekaanisella mittarilla mitatut paineet ?

    Kyllä tuo puol miljoonaa on jo aika paljon, että ei tule hyvä pelkällä kansiremontilla.

    Comment


    • #3
      Ei ole vielä mitattu mekaanisella mittarilla. Oletan kuitenkin että auton oma mittari osaa edes jotain kertoa?

      Uskoisin että kansiremontilla autolla ajetaan sen verran, mitä sillä enää tullaan ikinä ajamaankaan.

      Rallatus nyt onkin oikeastaan ainoa mikä mieltä häiritsee alhaisten ö.paineiden lisäksi.

      Comment


      • #4
        Tuo rallatus voi olla mitä tahansa. Ihmettelin edellisen autoni ( Saba 9000 ) kohdalla tuollaista samanlaista rallatusta vuoden ja 30tkm kunnes erään rivakan kiihdytyksen jälkeen selvisi syy... Karmean kolinan saattelemana tien varteen . Moottori osiksi ja syylliseksi selvisi totaalisesti hajonnut kiertokangen laakeri. Tuo kone ei rallattanut tyhjäkäynnillä , mutta juuri tietyllä kierrosalueella kylläkin .

        Comment


        • #5
          Et kertonut öljyistä mitään, mutta ensimmäiseksi kannataa pistää koneeseen esteripohjaiset eli todella hyvin voitelevat öljyt tyyliin Kendall 5w50, ellei ole jo. Mitä rallatukseen tulee niin kannattaisi viedä pajalle selvitettäväksi mistä 'tuulee', ettei tule turhaa kansiremppaa jos ääni tulee lohkosta.
          Jos öljynpaine-anturi on alkuperäinen, kannattaa vaihtaa se mikäli ei satu olemaan eritysen kallis osa. Tuossa omassa Alfassa ainakin on tyyppivika että tämän ikäisenä täytyy vaihtaa paine-anturi jos haluaa luotettavia lukemia lämpimänäkin, kolme-neljäkymppiä motonetistä.

          Comment


            #6
            Apuakselin puslat voi olla loppu noilla kilsoilla. Pelkkään rallatukseen yleensä auttaa nostajien vaihto, koko koneen vaihtokin voisi olla vaihtoehto. Remppaa kannen ja ettii paremman alakerran niin taas pääsee

            Comment


            • #7
              Auto tuli mulle juuri vaihdossa, enkä olisi kyllä huolinut noilla kilometreillä ellei auto olisi noin hyvässä kunnossa ollut. Jotkut Mobilit tonne on liikkeessä tuikattu, samoin laatikkoöljyt vaihdettu samalla (468tkm kohdalla). Nyt olisi taas öljyjen vaihto ajankohtainen ja hain osasynteettiset mobilin 2000:set, 10w 60. Torstaina ajattelin auton huoltaa ja katsotaan mitä sanoo noilla öljyillä. Pitää myös tuota uutta öljynpaineanturia käydä kysymässä.

              Koneen vaihtoa ollaankin jo mietitty. Missään nimessä en kuitenkaan tuota nelipyttyistä nokkalle nostaisi. Tähän on varmaan monella sanansa sanottava jos kysyn mikä tekniikka tuonne kannattaisi laittaa nykyisen tilalle? Käytössä on kuitenkin vaatimaton, pieni ja puolikylmä autotalli, joten mihinkään suurempaan ei ole motivaatiota ryhtyä. Nimimerkillä yhden Bemarin koneen kyseisessä tallissa ylös ottanut ja yhtä h*lvettiähän se oli. Turbokonetta tekee mieli luonnollisesti, mutta siinä vaiheessa vissiinkin järkevintä katsella uutta autoa? Mitenkäs tuo 5-pyttynen 2.2litranen?

              Ihmetyttää myös kova bensankulutus. Ajo on seka-ajoa, osa kaupungissa, osa moottoritiellä. Pikaisen laskelman mukaan viime tankkauksella meni helposti yli 10l/100km, lähemmäs 12litraa.

              Comment

              Working...
              X