Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottori täristää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottori täristää

    Osaisiko joku sanoa suoralta kädeltä mikä mättää?

    Eli aamulla töihin mennessä motarin rampin jälkeen liikennevaloihin tullessa,
    moottori alkoi tyhjäkäynnillä käymään vajaalla.

    Epäilin puolaa, mutta töistä lähtiessä auto pelasi ok, kunnes taas liikennevaloissa kävi vajaalla, siitä taas seuraaviin valoihin ja ei jarruja p**kele, poljin kova (pelastus, kiitos käsijarrun)

    Kotiin pääsin, pihalla sammutin ja ajoin talliin niin jarrut pelasi.
    vikakoodit lukuun:
    17538, P1130
    Pitkäkestoisen polttoaineen säädön koko kuormitusalue (kosketinkenttä 2)
    järjestelmä liian laihalla.

    Ja
    17536, P1128
    Samoin mutta kosketinkenttä 1

    Eikä ahtojakaan ollut kuin 0,5 kun normi n.1,2

    Joku imuvuoto tai venttiili?

    Moottori siis 2.7 bit
    Viimeksi muokannut a.d.e; 19.2.2010, 18:10.

  • #2
    Ettei olis vuotoa tehostimen putkessa?
    Oireet samanlaiset, kun murtu tuo alipainetehostajan putki , ryki ja paukkui ja jarrut kovat. No itepähän olin taivutellut siihen murtuman.
    Haulla löytyy "kalinatapin poisto"
    Viimeksi muokannut kapaz; 19.2.2010, 18:42.

    Comment


    • #3
      Vika toivottavasti löytyi, kun tarkemmin purki konehuonetta.

      Eli imusarjan ja "ilmanputsarin haitariputken" (dementia vai mikä se oli vaivaa) väliin tulevan putken, josta taas lähtee jarrutehostimelle putki, niin siitä t-haarasta "hattu" irti.

      Olipa vaikee selitys.

      Jos sen liimais kiinni.

      edit: niin kuin yllä jo mainittu mullakin selitti jo paljon jarruvika, josta oli jo helpompi päätellä syy ja sitä kautta lähteä seuraamaan putkia.

      Comment


      • #4
        Mie vetelin ihan vaan pikaliimalla kiinnni sen putkenhalkeaman ja sen pienen vihreen hatun.
        Kuivumisen jälkeen laitoin vielä toisen kerroksen ikäänkuin varmistukseksi ja hyvin on pelittäny.

        Hyvä että vika selvisi.

        Comment


        • #5
          Toivottavasti selvisi, epoksilla vetelin kiinni.
          Ihmetyttää vain että pelas ihan ok, kun päivällä välillä hallissa käynnistelin.

          Olisko ollu siinä hollilla se hattu, liikahti aina veto päällä ja repäs ilmaa.

          Pelko takalistossa että lähti irti vasta siinä vaiheessa kun otin haitarin pois.

          Mutta kun otin hatun reilusti kokonaan irti ja varmistin käyntiäänen, niin samallai röpötti.

          Comment


          • #6
            Ei muuta kuin kovaa ajoa;)

            Comment


            • #7
              Ronttosta se saikin tänään koeajolenkillä, ja hyvin pelas ;)

              Comment

              Working...
              X