Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pitäisikö 1.8t kone nostaa kylmänä tyhjäkäyntiä?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Tänä aamuna oli 24 astetta pakkasta ja pari tuntia lämmityksessä (säteilylämmitin), todella hyvin lähti käyntii, mutta tyhjäkäynti oli "vain" 1000rpm... Onkohan tuo normaalia?

Olen huomannut ennenkin saman asian, pienemmilläkin pakkasilla.

Auto siis B6 1.8t AVJ

Mahdollinen korotettu joutokäynti on tarkoitettu lämmittämään katalysaattori nopeammin. Asia selviää siitä Audi ULEV engine pdf:tiedostosta. Arvailen että asiaan liittyy lisäilmanpumpun olemassaolo.

Ex. AEB-koneellisessa joutokäynti ei ollut korkeampi. Ex. BEX-koneellisessa oli. Muistaakseni luokkaa 1200 rpm ehkä puolisen minuuttia. edit: säteilylämmityksen jälkeenkin.
    Viimeksi muokannut haraldh; 19.2.2010, 12:41.

Comment

Mulla AVJ:ssä säteilylämmittimen käytön jälkeen kylmäkäynnistyksessä kierrokset ovat n. 1200rpm luokkaa vajaan minuutin verran.

Comment

Onko tuo nyt ostettu ominaisuus että AEB ei nosta kylmänä tyhjäkäyntiä sinne 1150rpm:än vaan tiputtaa suoraan 900rpm tienoille?

Comment

Mulla bex nostaa kierrokset juurikin tuonne n. 1200 kieppeille ja hieman lämpötilasta riippuen pudottaa ne normaaliksi 30s - 1,5min jälkeen

Comment

Ei mullakaan AEB oo koskaa nostanu kierroksia. Emännän BFB kyllä nostaa hetkeksi.

Comment

Toimii niin kuin suunniteltu. Se ULEV pdf-dokumentti kannattaa googlata jostain.

Eli siis tuo http://www.emitec.com/fileadmin/user...e/sae_audi.pdf

Comment

Working...
              X