Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämmöt tapissa!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lämmöt tapissa!

    Kysessä A6 2.5tdi -03. Aamuisin töihin lähties lämmöt nousee tappiin lyhyen ajon jälkeen, mutta laskee sitten takaisin normaaliksi kun pysähtyy ja antaa käydä hetken tyhjäkäynnillä. Töistä lähtiessä tai kun kone lämmin ei tätä tee. Ilmeisesti Anturi tai termostaatti vika?

    Mutta se, mikä on erikoista, on että tuntuu vaikuttavan moottorinohjaukseen tuo lämmön nousu. Heti kun lämpöjen varoitusvalo rupeaa vilkkumaan niin pirssi ei tottele kaasua (eteenpäin menee mutta kiihdytys takkuaa). Luin jostain ketjusta etä audeissa eri anturit moottorinohjaukselle. Onko näin? Missä siis vika?

    #2
    Ensimmäisen tarkastaisin termarin kunnon. toiseksi vesipumppu.
    Anturi ja mittarihan saa heitellä miten lystää, mutta kone pysyisi varmasti kunnossa.

    Hetkelliseen vikaan voisi tuo anturi olla syynä. jokin kosketus häiriö heittää lukemat tappiin, jolloin moottorin ohjain estää koneen keittämisen, estämällä liiallisen kaasuttamisen. Anturi ei paljoa maksa, joten ei ole niin paha vaikka vaihtaisi turhaankin.

    Comment


      #3
      Määritätkö tarkemmin termin "lyhyen ajon jälkeen"?

      Comment


      • #4
        No esim pari päivää sitte 2 min tyhjäkäyntiä ja siihen 700metriä päälle. Ja tänä aamuna noin 5km ajoa vakkari päällä 85km/h. Mutta tosiaan laskee saman tien ku pysähtyy ja antaa käydä tyhjäkäyntiä/sammuttaa. eikä sen jälkeen noussu enää.

        Comment


          #5
          Ei kyllä luulisi parissa-kolmessa minuutissa keittämisrajalle lämpeävän tyhjäkäynnillä, vaikka ei vesipumppu pyörisi ollenkaan ja termostaatti olisi jumissa.

          Comment


          • #6
            Termostaatti ja anturi tilattu. huomenna vaihtuu. Katotaan korjaantuuko noilla. Kiitoksia vastauksista

            Comment


              #7
              Ei se keitä kyllä parissa minuutissa tuota vaikka vesipumppu ei toimisi ja termari ei aukeaisi. ehkä se saattaa sen tehdä jos lähtee +38 asteen helteistä ja auringonpaisteesta, mutta nyt ollaan kuitenkin hyvin pakkasen puolella. Kädellä pystyy kuitenkin testailemaan letkuista.. jos on liian kuuma koskea käsillä, niin rupee olemaan liian lämmin. 90°C letkusta sentään vielä pystyy 1-2sek pitää kiinni.

              Tuo on ihan hyvä varokeino vaihtaa termari ja pumppu, mutta näin pienestä hetkestä kun on kyse niin hakisin vikaa tuosta anturista. Vaihda se samalla niin pitäisi ongelmat ratketa.

              Comment

              Working...
              X