Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B6 Puolan vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B6 Puolan vaihto

    Eli kyseisestä autosta jysähti puola . Onko paha vaihtaa ? Jos ei niin voiko joku ystävällisesti kerto miten vaihto tapahtuu. Etten mene mitään hajoittamaan :D

  • #2
    Jos profiilin kulkine, niin puolanvaihto kestää max. 5 min. Elikkäs:
    1. Irrota muovikuori koneen päältä
    2. Puolat onkin näkyvissä heti kuoren irrottamisen jälkeen
    3. Irroita liitin puolasta (Saattaa pakkasella murtua, joten varovaisuutta noudattaen nimim. kokemusta on)
    4. Irroita vanha puola
    5. Uusi tilalle hellävaraisesti, kuin sitä kuuluisaa kipeää p*llua pidellen ja kääntäen homma loppuun. Tässä vielä linkki josta voi jotain apua olla kuvien muodossa HEP
    Viimeksi muokannut Penderi; 16.2.2010, 01:03. Perustelu: lisäystä

    Comment


    • #3
      Kannattaa pyrkiä nostamaan se vanha puola mahdollisimman suoraan ylöspäin.

      Comment


      • #4
        Eli lähtee vetämällä sieltä ? Ei ole kiinni millään ?

        Comment


          #5
          Vetämällä ylöspäin, ei ole muutoin mitenkään erityisesti kiinni (vain puola-kansi ja puola-tulppa yhteydet)

          Comment


          • #6
            Liittimen lukitusklipsiä avatessa kannattaa liitintä painaa pohjaan päin. Näin lukitus avautuu helpommin ja rikkoutuvat osat vähenee.

            Comment


            • #7
              Joo noita liittimiä on tullu availtua. Pari joskus hajoittaneena on oppinut miten se oikein avautuu :D Puola vaihdettu ja taas mennään. Auto kävi juuri viime perjantaina huollossa ja silloin vaihdettiin tulpat. Olisiko puola saanut joku pian jonkun osuman siinä yhteydessä ja nyt sitten sano työsopimuksensa irti :D

              Comment


                #8
                Kyllähän noita ilmeisesti joillakin on mennyt "rikki" ihan irroita-kiinnitä menetelmälläkin.

                Tärkeä asia on olla "hellävarainen" kuten Petri tuolla ylhäällä vinkkasi. Myös pois ottaessa.

                Comment


                • #9
                  Melkoinen asentaja saa kyllä olla jos puolan rikkoo irrottaessa :) Itsekin pääsin tutustumaan heti 1.8t:n hankinnan jälkeen puolajumppaan kun yksi puola hajosi vain 30km kauppojen teon jälkeen kotimatkalla. Onneksi oli kaverilla varapuola lähettyvillä. Nykyään pidänkin sitten varapuolaa kontissa niin ei ainakaan sen takia auto jätä välille.

                  Comment


                    #10
                    Olen ajanut pitkää matkaa ja 25 000km eikä ole tarvinnut puolaa vielä vaihtaa. :) Vois koputtaa puuta.

                    Comment


                    • #11
                      Onkos noista puolista saatu vielä aikaiseksi kestävää versiota vai onko ne uusimmat revisiotkin kulutustavaraa?

                      Comment


                        #12
                        Kyllä ne takuuajan kestää, ja jos ei, niin uuden saa tilalle (yksi R mennyt itsellä, joka jossain vaiheessa oli viimeisin versio).

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja jta Näytä viesti
                          Kyllä ne takuuajan kestää, ja jos ei, niin uuden saa tilalle (yksi R mennyt itsellä, joka jossain vaiheessa oli viimeisin versio).
                          Jees, sillä vaan kyselin kun Tahkolla meni yksi R:läinen rikki.. kolme vielä jäljellä. 2006 valmistettu muistaakseni tuo rikki mennyt R. Pitänee varmuudeksi hommata takakonttiin varapuola.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                            Jees, sillä vaan kyselin kun Tahkolla meni yksi R:läinen rikki.. kolme vielä jäljellä. 2006 valmistettu muistaakseni tuo rikki mennyt R. Pitänee varmuudeksi hommata takakonttiin varapuola.
                            andre_:n vikakooditko minä lukaisin?

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja 8866 Näytä viesti
                              andre_:n vikakooditko minä lukaisin?
                              Kyllä vain, kiitoksia vaan. Just tossa pari kuukautta sitten venttiilikopantiivisteen vaihdon yhteydessä kattelin et on puolat 2006 vuodelta R-sarjaa ja ajattelin että hyvä kun on vaihdettu ettei rupea puolat paukkumaan.. Mutta kuinkas kävikään :D Onneksi apu löytyi läheltä.

                              OT: Pitää itelle hommata rs4:n takavakaajaa että rupee toi munkin auto kääntymään kurveihin paremmin :D selkeetä aliohjautumis-taipumusta oli tahkolla havaittavissa. Vika voi tosin olla myös kuskissa..

                              Comment


                              • #16
                                Miten saan imusarjaan tulevan muovisysteemin irti? Olen irrottanut kaksi mutteria, jotka ovat hyvin näkyvillä muovikuoren oikealla puolella. Samoin imusarjaan tulevat klemmarit. Samoin imusarjan päällä olevan vesiletun pultit. Mutta se muovikuori ei vaan irtaannu.

                                Comment

                                Working...
                                X