Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Allroad Quattro ja 2 pakoputkea

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Allroad Quattro ja 2 pakoputkea

    Onko tuossa Allroad Q 2.7T:ssä jossain kohti joku yhtymäkohta pakoputkistossa? Siis siten, että pakokaasut ikäänkuin tasoittuvat jossain ja tulevat ulos kummastakin putkesta? Onko tuo jälkimmäinen katti vain yksi pala, jossa kaasut yhtyvät, vai miten?

  • #2
    Katalysaattoreita on kahdet kappaleet ja putkisto tulee läpi auton kahtena putkena. Keskimmäinen äänen vaimennin on kuitenkin yhteinen ja sen sisällä lie yhteys putkesta toiseen.

    Mutta miksi kysyt?

    Comment


    • #3
      Keskimmäinen äänenvaimennin on "kiinteä", mutta onkohan puoliskoilla yhteyttä toisiinsa, epäilen, se on niin litteä siitä keskeltä. Jotkut viriputkistot sitten käyttävät siellä keskellä joko X-pipeä tai H-pipeä, joka yhdistää puoliskot ja mahdollistaa virtausten tasaamisen. Mutta kutosessa tullaan periaatteessa omalla rännillä turbolta taakse asti.

      Comment


      • #4
        Kyllä ne yhtyvät siellä keskellä, muuttaa virtauksia sekä tasoittaa äänen värähtelytaajuuden sivistyneelle tasolle. Suorilla erillisputkilla saadaan aikaiseksi huonompi hyötysuhde sekä v6-moottorin ominainen rikkinäinen röpinä.

        Comment


        • #5
          Ok, se on varmaan kuitenkin joku kammiotyyppinen vaimennin/resonaattori, jossa kaasut pyörii miten sattuu?

          Comment


          • #6
            jossa kaasut pyörii miten sattuu?
            Niin se varmaan on suunniteltu kun tavoitteena on puhdas palaminen...

            Comment


            • #7
              Eli niitä katteja on yhteensä siis 4 kpl? Ja se palikka missä nuo yhtyvät sitten siinä auton keskivaiheilla, on äänenvaimennin?

              Comment


              • #8
                Kyllä. Ne ensimmäiset katit on ihan downpipejen alussa, ja niitä ei pahemmin sieltä näy.

                Ot: miten äänenvaimennin enään vaikuttaa palamiseen, varsinkin turbokoneessa?

                Comment

                Working...
                X