Kyseessä tuollainen A6 2,4 V6 -02 ja 166tkm. Kakkosvaihde on aika hankala saada silmään pakkasella ja rusahtaa aika ikävästi. Onkohan tuo ominaisuus vai auttaisikohan esim. laatikon öljyjen vaihto asiaan ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2. vaihde kankea kylmänä
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
-
Mikäs öljy tarkemminsanottuna olisi SE OIKEA tuolle askille. Jos nyt huvikseen vaihtais ne liemet samalla kun koluaa tuota läpi muutenkin. Niin, ja mikä mahtaa olla öljytilavuus ja onko tossa vaihdossa jotain muuta huomioitavaa? Ihan tumpelo en ole, mutta Audi on uusi juttu ;-)
Comment
-
Samaa vikaa omassa kulkineessa...tuntuu olevan ominaisuus.
Alkutalvesta vaihdettiin lootaöljyt ja unohdin erikseen mainitaan, niin sinnehän tuikattiin Mobilubet eli ihan speksejä vastaavat ja hyvin toimi parikolme kuukautta...nyt tuntuu nahkeilta taas. Edelliseen kulkineeseen tuli pysyvämpi apu kun vaihtoi Castrolin TAF-X -lootaöljyt. Samalla viskositeetillä kummatkin, mutta en tiedä miksi toiset on niin paljon paremmat!?
Itse en Mobilia antaisi enää laittaa lootaan...
Comment
-
Itsellä toisessa kärryssä nyt ehkä 50 tkm ajetut VS-200:set. Oikein tunnustelin kun oli n -25 että miten toimii ja mielestäni helvetin hyvin toimaa (auto kylmänä käyntiin ilman lohkaria ja saman tien liikkeelle)
Kuitenkin kuullut paljon valitusta Vs-200:sen osalta, sekä toimivuuden ja kestävyyden tiimoilta, niin toiseen kärryyn menee xxx tkm ajettujen saksan kuran sijaan Castrolin TAF-x , pääsee sitten itse vertailemaan, tosin eri laatikoilla huomaako noissa eroja.
Nyt pitäis vielä löytää liike joka myy tuota Castrolia, käyttämistäni vakiliikkeistä yksi jo totes että jos otan laatikon (12 litraa?) niin he tilaavat sitä, muuten oli sitten tarjolla VS-200:sta, suoraan hyllystä
Comment
-
Vieras
Toisaalla on asiaa jo käsiteltykin mutta:
Marmorilta saa öljyä joka korjaa tuon vian. Laatikossa olevan öljy on liian liukasta( jos esim. orkkis), jolloin synkrot ei kerkiä mukaan vaihtotilanteeseen. Uusi öljy on vähemmän liukasta, jolloin laatikko alkaa toimimaan kuten pitää. Vo-numero G052171A2.
Ja kyllä, onhan se kallista, mutta jos ei tuolla öljyllä parane, on laatikossa vikaa ihan mekaanisesti.
Tiskillä kyllä tuntevat sen luultavasti "liukkaampana öljynä".
Comment
-
-
Vieras
-
Onko kukaan muuten koskaan koittanut "pestä" laatikkoa esim. dieselillä? Juttelin erään vähän kauemmin harrastaneen henkilön kanssa ja hän sanoi, että seuraavan vaihteistoöljyn vaihdon yhteydessä voisi kokeilla:
1. Vanhat öljyt ulos
2. Laatikko täyteen dieseliä
3. Antaa käydä joitain minuutteja tyhjäkäynnillä ja käy nosturilla kaikki vaihteet muutamaan kertaan läpi
4. Dieselit ulos ja moottoriöljyä tilalle
5. Taas joitain minuutteja tyhjäkäynnillä ja nosturilla kaikki vaihteet muutamaan kertaan läpi
6. Moottoriöljyt ulos ja kunnon vaihteistoöljyt tilalle
Pitäisi kuulemma olla puhdistava vaikutus laatikkoon, vaikka eihän se kaikkea sieltä kuitenkaan irrota. Kokemuksia/vinkkejä/mielipiteitä?
Comment
-
Tuosta huhtelusta: Joskus pohdin moista juttua Saabieni kanssa ja päädyin siihen ettei laatikkoa kannata huuhtoa millään muulla kuin sillä samalla kamalla mitä sinne on laittamassa sisään. Sieltähän ei tule ihan kaikki liemet pihalle , joten dieselin , moottoriöljyn ja laatikkoöljyn koktail ei oikeen kuulosta kivalta. noissa vehkeissä huuhtelin laatikon litralla sitä samaa laatikkoöljyä jota olen laittamassa . Tässä Audin tapauksessa vaan liemi on niin s**tanan kallista että taidan olla huuhtelematta. Vaihdan ne huvikseen kuitenkin.
Omalla kohdallani tuo kankeus taitaa sittenkin johtua jostain klapista vivustossa tms. Nimittäin kun kepin vetää oikeen kunnolla ja voimalla vasempaan laitaan ja sitten vasta pistää pykälän silmään niin silloin toimii kivasti.
Comment
-
Ihan sama sekotus siellä laatikon pohjalla itseäni mietitti myös ja sen takia täältä mielipiteitä kyselinkin. Ehkä pitää tyytyä vaan öljyjen vaihtoon.
Siirtovivusto pitäisi myös kattoa läpi ja säätää jos tarvetta (ei kyllä pitäisi ainakaan välyksiä olla kun vuos sitten vaihdettiin täysin uusi vivusto). Käsittääkseni siellä on 2 säätökohtaa? Joutuuko auton alta purkamaan jotai, että niihin säätöihin pääsee käsiksi?
Comment
-
Onko G 052 171 A2 "hyväksytty" öljy 5-vaihteisiin manuaaleihin? Ne tiedot mitä löysin koski vain 6-vaihteisia. Tällänen kuva tuli vastaan. Mikä on tuon G 052 171 A2:n viskositeetti?
http://pics.tdiclub.com/data/500/G50-51-52.gif
e: Tällä numerolla tuli sit vastaan AEB quattro. G 052 911 A2. Kenellekkään tuttu?
e2: eli täältä löyty, http://www.worldimpex.com/parts/genu...tle_60386.html
Comment
Comment