Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2. vaihde kankea kylmänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2. vaihde kankea kylmänä

    Kyseessä tuollainen A6 2,4 V6 -02 ja 166tkm. Kakkosvaihde on aika hankala saada silmään pakkasella ja rusahtaa aika ikävästi. Onkohan tuo ominaisuus vai auttaisikohan esim. laatikon öljyjen vaihto asiaan ?

  • #2
    Sama juttu itellä. Autona A3 -02, 1.8T.
    On menossa vaihtamaan öljyjä tällä viikolla, täytyy seurata muuttuuko mikään.
    (moottori, vaihteisto, haldex, takaperä)

    Comment


      #3
      omissa romuissa mobilin VS200 kurapaska on aiheuttanut juurikin vaihteensiirron ongelmia 1. ja 2. vaihteilla kylmänä. Siirtyminen Shell getriebeöl:n käyttäjäksi poisti ongelman.

      Comment


        #4
        Ja oliko ongelmia ihan uusienkin VS200 kanssa?

        Comment


          #5
          Samoja kokemuksia ku Markuksella. Ei tarvi VS200:een enää sekaantua.

          Comment


          • #6
            Mikäs öljy tarkemminsanottuna olisi SE OIKEA tuolle askille. Jos nyt huvikseen vaihtais ne liemet samalla kun koluaa tuota läpi muutenkin. Niin, ja mikä mahtaa olla öljytilavuus ja onko tossa vaihdossa jotain muuta huomioitavaa? Ihan tumpelo en ole, mutta Audi on uusi juttu ;-)

            Comment


            • #7
              Samaa vikaa omassa kulkineessa...tuntuu olevan ominaisuus.

              Alkutalvesta vaihdettiin lootaöljyt ja unohdin erikseen mainitaan, niin sinnehän tuikattiin Mobilubet eli ihan speksejä vastaavat ja hyvin toimi parikolme kuukautta...nyt tuntuu nahkeilta taas. Edelliseen kulkineeseen tuli pysyvämpi apu kun vaihtoi Castrolin TAF-X -lootaöljyt. Samalla viskositeetillä kummatkin, mutta en tiedä miksi toiset on niin paljon paremmat!?

              Itse en Mobilia antaisi enää laittaa lootaan...

              Comment


              • #8
                Sama homma minullakin. Kylmänä ahdistaa 1 ja 2 vaihteet. No vaidan laatikko öljyt samalla kertaa ku moottoriin. On sekin kohta edessä.
                Katsotaan onko vaikutusta.

                Comment


                  #9
                  Ja oliko ongelmia ihan uusienkin VS200 kanssa?
                  jep, alkoi samantien kun nosturilta pääsi pois.

                  Comment


                    #10
                    Itsellä toisessa kärryssä nyt ehkä 50 tkm ajetut VS-200:set. Oikein tunnustelin kun oli n -25 että miten toimii ja mielestäni helvetin hyvin toimaa (auto kylmänä käyntiin ilman lohkaria ja saman tien liikkeelle)
                    Kuitenkin kuullut paljon valitusta Vs-200:sen osalta, sekä toimivuuden ja kestävyyden tiimoilta, niin toiseen kärryyn menee xxx tkm ajettujen saksan kuran sijaan Castrolin TAF-x , pääsee sitten itse vertailemaan, tosin eri laatikoilla huomaako noissa eroja.
                    Nyt pitäis vielä löytää liike joka myy tuota Castrolia, käyttämistäni vakiliikkeistä yksi jo totes että jos otan laatikon (12 litraa?) niin he tilaavat sitä, muuten oli sitten tarjolla VS-200:sta, suoraan hyllystä

                    Comment


                      #11
                      Toisaalla on asiaa jo käsiteltykin mutta:
                      Marmorilta saa öljyä joka korjaa tuon vian. Laatikossa olevan öljy on liian liukasta( jos esim. orkkis), jolloin synkrot ei kerkiä mukaan vaihtotilanteeseen. Uusi öljy on vähemmän liukasta, jolloin laatikko alkaa toimimaan kuten pitää. Vo-numero G052171A2.
                      Ja kyllä, onhan se kallista, mutta jos ei tuolla öljyllä parane, on laatikossa vikaa ihan mekaanisesti.

                      Tiskillä kyllä tuntevat sen luultavasti "liukkaampana öljynä".

                      Comment


                      • #12
                        Kiitos "pulla" ;-) Nyt tuli tarkka vastaus kysymykseen

                        Comment


                          #13
                          Katoin Tepon hinnaston kautta tuon litrahintaa. Pitääkö paikkansa että litra maksaa melki 30€?

                          Comment


                            #14
                            Itseänikin tuo kyseinen öljy kiinnostaisi, eli onko tosiaan litrahinta tuo Tepon 25,54e? Varmaankin samaa tavaraa voi laittaa s2 01E laatikkoon?

                            Comment


                              #15
                              Kyllä tuo 30e/litra kuulostaa oikealle.

                              Comment


                                #16
                                Jees no pitäähän sitä kokeilla vaikka kalliiks tuleekin.

                                Comment


                                • #17
                                  on kallista litkua... mutta itellä ainakin laatikon öljynvaihto auttoi tahmeisiin vaihteisiin. ei sillä että probleemat kokonaan olisi kadonnu mutta pakkasilla on sujuvampaa kuin ennen.

                                  Comment


                                    #18
                                    Onko kukaan muuten koskaan koittanut "pestä" laatikkoa esim. dieselillä? Juttelin erään vähän kauemmin harrastaneen henkilön kanssa ja hän sanoi, että seuraavan vaihteistoöljyn vaihdon yhteydessä voisi kokeilla:

                                    1. Vanhat öljyt ulos
                                    2. Laatikko täyteen dieseliä
                                    3. Antaa käydä joitain minuutteja tyhjäkäynnillä ja käy nosturilla kaikki vaihteet muutamaan kertaan läpi
                                    4. Dieselit ulos ja moottoriöljyä tilalle
                                    5. Taas joitain minuutteja tyhjäkäynnillä ja nosturilla kaikki vaihteet muutamaan kertaan läpi
                                    6. Moottoriöljyt ulos ja kunnon vaihteistoöljyt tilalle

                                    Pitäisi kuulemma olla puhdistava vaikutus laatikkoon, vaikka eihän se kaikkea sieltä kuitenkaan irrota. Kokemuksia/vinkkejä/mielipiteitä?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Aika turhaa hommaa mielestäni. Vaihdelaatikon käytökseen ei ainakaan moisella pesulla ole mitää vaikutusta, ainoastaan paakkuuntuneet liat sieltä voi saada pois (onko se sitten taas hyvä vai huono asia, on toinen juttu).

                                      Comment


                                      • #20
                                        kuulostaa jotenkin hurjalta urakalta... voi toimia tai sitten ei...

                                        Comment


                                          #21
                                          Eipä siinä urakassa mitään hurjaa pitäisi olla kunhan jaksaa vaan tallilla viettää vähän aikaa :) jos ei mitään hyötyä kuitenkaan ole niin turha sitä on lähteä tekemään.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuosta huhtelusta: Joskus pohdin moista juttua Saabieni kanssa ja päädyin siihen ettei laatikkoa kannata huuhtoa millään muulla kuin sillä samalla kamalla mitä sinne on laittamassa sisään. Sieltähän ei tule ihan kaikki liemet pihalle , joten dieselin , moottoriöljyn ja laatikkoöljyn koktail ei oikeen kuulosta kivalta. noissa vehkeissä huuhtelin laatikon litralla sitä samaa laatikkoöljyä jota olen laittamassa . Tässä Audin tapauksessa vaan liemi on niin s**tanan kallista että taidan olla huuhtelematta. Vaihdan ne huvikseen kuitenkin.

                                            Omalla kohdallani tuo kankeus taitaa sittenkin johtua jostain klapista vivustossa tms. Nimittäin kun kepin vetää oikeen kunnolla ja voimalla vasempaan laitaan ja sitten vasta pistää pykälän silmään niin silloin toimii kivasti.

                                            Comment


                                              #23
                                              Ihan sama sekotus siellä laatikon pohjalla itseäni mietitti myös ja sen takia täältä mielipiteitä kyselinkin. Ehkä pitää tyytyä vaan öljyjen vaihtoon.

                                              Siirtovivusto pitäisi myös kattoa läpi ja säätää jos tarvetta (ei kyllä pitäisi ainakaan välyksiä olla kun vuos sitten vaihdettiin täysin uusi vivusto). Käsittääkseni siellä on 2 säätökohtaa? Joutuuko auton alta purkamaan jotai, että niihin säätöihin pääsee käsiksi?

                                              Comment


                                                #24
                                                Onko G 052 171 A2 "hyväksytty" öljy 5-vaihteisiin manuaaleihin? Ne tiedot mitä löysin koski vain 6-vaihteisia. Tällänen kuva tuli vastaan. Mikä on tuon G 052 171 A2:n viskositeetti?

                                                http://pics.tdiclub.com/data/500/G50-51-52.gif

                                                e: Tällä numerolla tuli sit vastaan AEB quattro. G 052 911 A2. Kenellekkään tuttu?

                                                e2: eli täältä löyty, http://www.worldimpex.com/parts/genu...tle_60386.html
                                                Viimeksi muokannut horch; 31.3.2010, 14:49. Perustelu: löytyhän se

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Vastataan ny itelle mikäli sikäli jotaki sattuu kiinnostaan. Eli ois löytyny hyllystä, 96€ 3 litraa. Jätin ny ainaki vielä hyllyyn. Ei sillä et Castrol mitenkää huonoa ois mut jos sais viä paremmaks tuolla :) Kallista kokeiluahan tuo on.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    No on tosiaan melko arvokasta. Ilmoitelkaahan, herkistävätkö uudet öljyt yhtään laatikon toimintaa. Minulla on sama ongelma, eli varsinkin kakkonen menee vähän nihkeästi sisään, mutta ei sentään rusahtele. Vielä...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Onko kukaan kokeillut tuota superöljyä ja onko poistanut tahma ominaisuutta vaihtaessa? Itse ajattelin 5-vaihteiseen kokeilla noiden vaihdettujen Mobilien tilalle jotain muuta ja kävi mielessä tuo G052171A2 jos se 5-vaihteiseen sopii.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Sanosin että G 052 911 A2 on oikee öljy sun lootaan.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kiitokset nopeasta vastauksesta...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mullakin oli a4:ssa jo tokana talvena 2. vaihde jäykkä. Lykkäsin RED LINEt askiin ja samantien perään -> johan toimii. Tilavuudet löytyy esim castrolin sivuilta kätevästi. Eikä oo ees kauheen kallista, muistaakseni jotain 17-20E se amerikan litra (olikohan se 0.95l).

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X