Tuo öljyhän on tarkoitettu poikittaiskoneisen laatikolle. Ei luulisi toiminnaltaan eroavan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2. vaihde kankea kylmänä
Collapse
X
-
Voiko noista teknisistä tiedoista päätellä mitään että kuinka toimii kylmänä? Liqui Molyssa näytti olevan suurin "Pour point" mitä tähän mennessä on silmiin pistänyt. Sitä en tiedä onko sillä vaikutusta toimintaan kylmänä.
Kellään kokemusta tuosta öljystä?
Comment
-
Onko B6, 1.8T, -04:ssa kuskin puolella vaihteistoöljyn lisäysreikä? Ja apukuskin puolella öljyjen määrän tarkistusreikä? "Tarkistusreiän propussa" lyhyt tappi kiinni, joka menee loivasti yläviistoon.
Comment
-
-
-
Se reikä on semmosen peltilootan sisällä. Vaihdelaatikon öljyä sieltä tulee. Sama kierre ja avaimen-aukaisupää M16(reikä keskellä) kuin tyhjennysropussa.
Comment
-
-
Vois seuraavan kerran toukokuussa kuvata öljynvaihdon yhteydessä. Yritin kerran laittaa kuvaa tänne, ei vaan onnistunut.
Comment
-
Juuri kun luulin öljyfarssin olevan selvä, niin Jonin kommentti laittaa epäilemään. Pitää seurata mustuuko öljyt. Vaihtohommiin en ihan heti ryhdy, sillä nyt pystyy ajamaan ilman autonvaihtohaaveita.
Ja tosiaan kuten mainittu, henkimaailman hommia, jokainen aski tuntuu olevan vähän omanlaisensa. Foorumit ovat täynnä tarinoita joissa jollain jokin öljyistä kytkinremppaan auttoi ja toisella sama ei. Monella koko ongelmaa ei edes ole. Viat eivät välttämättä johdu vain yhdestä asiasta.
Täyttöproppu on kuskin puolella ihan vetoakselin juuressa, siihen pääsee kätevästi ylhäältä ja alhaalta käsiksi. Aukeaa 17mm kuusiokololla.Viimeksi muokannut koboltti; 27.6.2019, 10:59.
Comment
-
no miksi se sinun mielestä poikittaiskoneessa sitten mustuu\mustuisi? ja pitkittäisessä ei?
minun mielestä siihen ei oo kun yks syy, öljy on käynyt ominaisuuksiinsa nähden liian kuumana, kun palamisjätettä ei lootassa synny niinku motissa niin sekään ei selitä mustumista. käykö pitkittäiskoneessa loota viileempänä? vai joku muu syy?
edit: ja niinku kirjoitin tuolla edellä että edelliset öljyt oli kirkkaat kun laskin pois, febit 30tkm jälkeen pikimustat ja nyt teboililla ajettu kanssa 30tkm ja ovat kirkkaat. muuta en tiedä.Viimeksi muokannut johny1332; 31.3.2017, 08:14.
Comment
-
Nämä toimii hienosti sekä kylmänä että kuumana. Askissa ja perässä:
http://speed-autoteile.fi/index.php?...roduct_id=3951
Myös rata-ajossa.
Comment
-
Audi Q5 -09 jäykkä vaihteisto kylmänä (manuaali)
Apuva kaivataan kun aamuisin starttaa auton niin R,1,2 ei meinaa mennä päälle, ei äännä tuntuu kuin seinää vasten painais keppiä... Kun käyttää ensin 6,5,4 päällä niin sitten löytyy pienellä painamisells myös pienemmät vaihteet. Tovin kun on sitten ajellut niin kaikki vaihteet menee hyvin päälle. Ajettu kumminkin 335tkm niin ihan uuden karheutta enää ole.
Comment
-
Laatikkoon vaihdettu Castrollin öljyt, viikko ajelua takana ja vaihteisto ei tahmo enää yhtään. Edellinen vaihto oli tehty n.100tkm sitten erään isohkon korjaamoketjun toimesta ja reilu 0.5L liikaa öljyä ja ties mitä litkua oli käytettykään... Vesipumppukin vuoti ostaessa ja syyksi paljastui silikoonilla lohkoon muurattu pumppu ??Viimeksi muokannut Juketsu; 10.6.2018, 16:28.
Comment
-
A3 8L APP manuaalivaihteisto kytkeytyy huonosti., 175tkm ajettu
Joskus oli keskustelua 2. vaihteen "rutinoista ja sopivista öljyistä. Ihankuin 3. alkaisi tekemään samaa ?
Jonkinlainen "vaihdekepin nytkähdys" havaittavissa kytkettäessä ja ei oikein kytke kunnolla ? vivusto / vaijerit yms. pois säädöistä ?
Jonkun määrätyn öljyn hienoisesta ylitäytöstä auto vinossa tunkilla on mainintoja aikoinaan, mutta eipä löytynyt enää mistään..Viimeksi muokannut Killeri; 18.8.2020, 19:14.
Comment
Comment