Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2. vaihde kankea kylmänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Onkos kukaan kokeillut tuota vivuston korjaussarjaa?

    Harmittaa kun viime öljynvaihdossa olivat laittaneet jotkut Mobilin litkut ja iloa kesti vain hetken. Nyt sitten pitäisi uusilla litkuilla tehdä uudestaan.

    Pitääpä punnita marmorin litkujen, Castrolin ja Red Linen välillä.

    Comment


    • #32
      Mitkä noi Marmorin yhteystiedot on, että saisi hommattua sitä liuuaampaa vaihteistoöljyä?

      Comment


      • #33
        Marmori = merkkiliike. Niitä varmasti siä päin piisaa.

        Comment


        • #34
          Minulla on myös todella tahmeat 1 ja 2 vaihde kylmänä ja myös rusahtaa kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle. Kolmoselta kakkoselle menee äänettömästi. Auto on vaihteisto-öljynvaihtoon menossa jos siitä olisi apua.

          Onko tuossa kytkimen säätömahdollisuutta ja voisiko nuo vaivat johtua siitä?
          Kytkin alkaa ottaa kiinni kun vähän poljinta nostaa.
          Laatikko on 6-vaihteinen manuaali, ajettu 107 tkm.

          Comment


          • #35
            Hupa:n mainitsemiin Red Linen öljyihin on tullut täälläkin luotettua loota "ongelmien" ratkaisijana. Kertaakaan ei ole tarvinnut noiden kanssa pettyä.

            Noihin voi perehtyä tarkemmin ihan kotomaan kielellä esim. täältä:
            http://www.roadmachine.fi/gearoil.html

            Comment


            • #36
              Mulla myös 2. melko kankea ettei kylmänä viitti kauheesti edes käyttää. Marmorilla sanottiin että tämä on 5. loviseen "valmistajan suositus" G 052 911 A2.
              3 litraa menee quattroon.

              Comment


              • #37
                Red Line öljyt ovat itsellänikin kovassa käytössä, sekä muutamaan muuhunkin audiin olen laittanut ko. öljyt. Kyllä huomasi eron edellisiin öljyihin (ilmeisesti mobil) huomattavasti paremmin menee kakkonen silmään jne.
                Ja näillä kovilla pakkasilla laatikko notkistuu huomattavasti nopeammin, vanhoilla öljyillä meni melko pitkään ennen kuin vaihdoista tuli sujuvaa.

                Ei tuo RL ihmeisiin pysty, tuossa yksi aamu lähdin startin perään melkein heti eteen päin, niin tuntui siltä että laatikko on yhtä rautaa, tosin silloin mittari taisi näyttää -27 :)

                Comment


                • #38
                  Metsässä noilla pakkasilla varmaan aika rautaa öljyt kuin öljyt =)
                  Onko sulla joku autokorjaamo vai missä näitä hommia teet?

                  Kuulin myös semmosen jutun että tämä G 052 171 A2 öljy on jälkeenpäin tullut kylmiin olosuhteisiin ja tämä G 052 911 A2 on se suositus omaani.

                  G 052 171 A2 on tarkoitettu 6. vaihteeseen mutta luulis sen sopivan myös 5. vaihteiseen..? Osaako kukaan sanoa?

                  Metsässä paljon suunnilleen ne redlinet maksaa litra?
                  Marmorilla sano tämän G 052 911 A2 hinnaks 35e litra.

                  Comment


                  • #39
                    Redlinet maksaa 16-20€ ~litra (0.95l tms) riippuen paikasta.

                    Kyllä yli 25 asteen pakkasilla nekin on kuin tervaa.

                    Comment


                    • #40
                      Mielestäni Redlinen kylmäominaisuudet ovat selvästi huonommat kuin esim. Castrolin TAF-X:n. Edellisessä B6 quattrossa oli RL:t askissa ja nyt Golfissa TAF-X:t ja ero on huomattava. Edes -30'c pakkasilla laatikko ei ole kuin hieman kankeampi kuin lämpimänä ja pykälät menee hieman suuremmalla voimankäytöllä nätisti paikoilleen. B6:ssa kakkonen rusahti aina kylmänä RL:n öljyillä.

                      Comment


                      • #41
                        Onhan siinä vaihtunut myös laatikko, ei pelkästään öljyt :)

                        Comment


                        • #42
                          Totta, ei ole täysin riippumaton tutkimus :)

                          Comment


                          • #43
                            Itse vaihdoin 150tkm ajetut TAF-X:ät Redlinen MT-90:een ja en oikeastaan huomannut mitään muutosta. Ongelma on itselläkin tuo kakkonen joka näyttää toimivan parhaiten kun öljyt ovat vain vähän lämmenneet. Täysin lämpimällä lootalla vaihto on taas hieman tökkivä. Voisko tuohon MT-90:n sekaan sotkea jotain joka vähän paksuntaisi tuota öljyä lämpimänä?

                            Comment


                            • #44
                              Nyt on vaihdettu Redline MT-90 minunkin auton vaihteistoon enkä huomannut mitään parannusta, kakkonen rusahtaa niin kuin ennenkin.
                              Minusta tuntuukin että vika ei ole öljyissä vaan tuossa Audin laatikossa, selvä tyyppivika, ei näitä muuten näin paljon olisi.

                              Comment


                              • #45
                                Jotkut asiakkaat ovat kertoneet että autolla on pitänyt ajaa hiukan kunnes on Redlinet lähteneet toimimaan.

                                Comment


                                • #46
                                  Ainki 6v. 01E laatikon toiminta parani sen verran että huomasi, kun tuossa loppukesästä vaihdoin Redlinet sisään myöskin. Kylmässä on paljon jouhevampi käyttää, toki jos on tarpeeksi pakkasta niin tahmeeta sekin on alkuun. En tiiä mitä oli öljyt ennen vaihtoa, luultavasti tehtaalta laitetut ja 300tkm ajettuna oli vielä ihan kirkkaana. Semmoinen erikoisuus oli, että oli Tosi tahmea toi Redline kun tuli ekat pakkaset, sen jälkeen notkistui ja samaa tahmeutta ei ole ollut ... oisko jotain sisäänajojäykkyyttä :D

                                  Comment


                                  • #47
                                    Minulla 5-vaihteinen loota ja olen ihmetellyt tuota 2. vaihteen jäykkyyttä. Muutaman kerran luin tämän topiikin läpi, enkä oikein sittenkään ymmärtänyt että mikä se nyt nuista marmorin vaihteistoöljyistä on sopiva minun autooni?

                                    G 052 171 A vai G 052 911 A2

                                    Auto: A6 1,9 TDI AWX 5-v loota

                                    Comment


                                    • #48
                                      ViKi81:lle oikea ratkaisu on siirtyä pois Marmorin ylihintaisista liemistä! Pääsee helpommalla, eikä tarvitse maksaa Laakkoslisää öljyistä.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Jahas... Eli Castrollia vaan laatikkoon.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tai Red Line:ä, sekin on hyväksi todettua tavaraa.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Lainaus Red Line kotisivuilta :"MTL, MT-85 & MT-90 are not for use in differentials with hypoid gears." Aikanaan käytin kanssa MT-90, mutta huomaisin kylmällä kelillä vingunnan 1. ja 2.vaihteella täyskaasulla ajaessa.Vingunta hiljeni, kun öljy lämpeni.Ominaisuus tuli kovilla pakkasilla esille.Nyt olen käyttänyt yli 4 vuotta Red Linen 75w-90 NS öljyä vaihteistossa.Käy myös takaperään.Auto prefacelift S4 vm.98.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Redlinen 75w-90 NS on toiminut hyvin Subaruissa sekoitetuna versiona.
                                              Voisin kaivaa jostain kätköistäni lisää infoa noista sekoituksista.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Osaatteko suositella sopivaa öljyä mun aakkosen laatikkoon?

                                                A3 L8 1.6, -01, surullisen kuuluisalla DUU-boksilla.

                                                Alla on 125k km ja tavoitteena toiset lisää.

                                                E: tuolta http://www.roadmachine.fi/gearoil.html tuo: MT-90 synkroniöljy ????
                                                Viimeksi muokannut atror; 14.6.2011, 11:03.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Oon laittanu ainakin kuuteen eri autoon valvolinen vaihteistoöljyjä, ei ole ollut valittamista. Kaikissa ainakin parani vaihteiston käytös.
                                                  3 autoista oli audeja ja loput japseja, omalla kohdalla ei ole valittamista.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Voiko linkin mukaista ohjetta soveltaa myös tähän yksilöön, vai onko jotain spesiaalia mitä pitäisi tietää? Tarvitaanko jotain "erikoistyökaluja"?

                                                    Lisättävän öljyn määrä myös kiinnostaa, 2l?

                                                    http://www.autowiki.fi/index.php/Vai...%B6ljyn_vaihto

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Itellä kans vähän samanlaisia oireita 1.8t AWTssa 5 vaihteinen, tuo marmorin G052171A2 Ajattelin vaihtaa ja kokeilla mitä se sitten sanoo.
                                                      Viimeksi muokannut Adukka; 5.1.2013, 13:36.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Pientä kankeutta ollut havaittavissa viime aikoina ykköstä/kakkosta päälle kytkettäessä tai sitten vaan kuvittelen sen. 01E aski kyseessä. Nykyisillä öljyillä (Castrol TAF-X) ajettu n. 80tkm/5v. On käynyt mielessä, joko olisi aika tehdä öljynvaihto laatikolle.

                                                        Mikä on raadin mielestä sopiva öljynvaihtoväli quattrojen askeille ja erityisesti 01E:lle?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Omassa 01E mennyt 1krt/vuosi.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Nyt tarvisi hiukan apua enemmän tehneiltä ja tietäviltä. =)

                                                            Auto on on siis Audi S2 avant 2.3q ja laatikko/ perä öljyt olisi tarve vaihtaa.

                                                            Laatikko on siis 6vaihteinen ja koodiltaan ILMEISESTIKKIN 01E?.

                                                            Mitä porukka on näihin laittanut? oman etsinnän tuloksena löysin tämän
                                                            http://www.motormarket.fi/verkkokaup...tr-p-10186-20/

                                                            Ja ongelmiahan on laatikon toiminnassa, vaihde1 hiukan ääntää ja kankeat vaihdot.

                                                            Hakusessa olisi siis vaihdelaatikon kestävyyttä parantavat öljyt verraten marmorin vakioihin, kylmä käynnistys ominaisuuksilla ei niinkään väliä. Auto viettää yönsä mukavassa +20 asteen lämöisessä hallissa. =D

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Hakua käyttämällä löytyy kyllä juttua vaikka kuinka paljon.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X