Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

urS4 rykii yms

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • urS4 rykii yms

    Huomasin ihanan sivuhäiriön autossa, tekee ajoittain nyintää täyskaasutuksessa. Eikä ihan pientä, hakkaa lähes päätä rattiin. Vikakoodien katsonta antoi seuraavaa:

    00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent

    Ahtovuotoa voisi epäillä, tilanne tarkistetaan kunhan ehdin. Tulpat uusin myöskin heti kunhan vain mahdollista. Nyt kiinnostaisi tietää, mitä muuta nopeasti voisi tarkistaa? Tulpanjohdot tietenkin, ja onko öljyä poteroissa. Tarkistan tuon samalla kun tulppia vaihtelen.

    Sitten, ilmeni seuraavanlainen vika, ei enää ahda kunnolla, tai ainakin tuntuu siltä että ei enää liiku korkeilla kierroksilla kuten aijemmin. Ja jälleen, vag com antoi uutta ilmoitusta:

    00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
    06-10 - Signal to High - Intermittent

    Tuo ilmeni normaalissa ajossa, pinta kaasulla.. Ajotietokoneen ahtomittari jämähti lukemaan 1.1 eikä siitä enää liiku minnekkään, mistähän tämä voisi johtua? Oikean ahtomittarin hankkiminen on edessä, ehkä sillä asia selviää lisää.

    Ainakin N75 naksuu kun testailee vag comilla, vika tuskin siinäkään on?

    Nyt tilanne se, että välillä täyskaasulla auto nykii, mutta ei siltikään kulje.. :) Jos jotain muita ehdotuksia, mitä voisi tarkistella ylläolevien lisäksi, otan niitä mielellään vastaan.

    Tuon löysin searchilla:
    http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=7985

    #2
    Olisko esim. boxin tai N75:n ali-/ylipaine letku kurtussa/liian tiukalla mutkalla, antaa vikakoodin ja pudottaa varaohjelmalle.

    Comment


      #3
      Jos ei kulje ja näyttö näyttää ~1.0 niin katsoppas moottorin takana olevan muovikotelon alta olisikos jokin letku lähtenyt irti?

      Comment


      • #4
        Jyppehän sen sanoi, sieltä todellakin oli letku irti. Pienen koeajon jälkeen ahdot taas toimii, ja auto toimii. Suuria pätkimisiä ei nyt tullut, tosin oli lyhyt lenkki. Pientä nyintää oli kuitenkin vielä havaittavissa, voisiko olla bensasuodatin tukossa, tai vastaavaa, että ei saa kunnolla soppaa?

        Edit:

        Kyllä tuo vieläkin rykii kunnolla, päivittelen tietoa kun lisää selviää.

        Comment


        • #5
          Tuo letku saattaa olla kyllä vaarallinen...
          Mulla pääsi se edellis talvena irti, ja jäi jotenkin "huulille" jolloin näytti jopa 1,2 paineita välillä eikä kytkeytynyt varaohjelmalle. Voimaa tuntui olevan kyllä ihan p*rkeleesti, mutta melko pian oli jo pakopesäkin reilusti hehkuvana :-/ Menihän sekin sitten vaihtoon...
          Okei, olishan tuossa pitänyt jättää polkematta, mutta kun kerrankin oli voimaa mukavasti ;-)
          Elämä on...

          edit: nuo paineet siis digitaalinäytön mukaan

          Comment


            #6
            Missä kunnossa on "tuplanjohdot" ja kuinka vanhat tulpat?

            Comment


            • #7
              Tulpanjohtojen kuntoa en vielä ole ehtinyt katsomaan, tarkistan samalla kun tulpat vaihdan.

              Comment


              • #8
                Tulpat tuli tänää vaihdettua, ei vaikutusta. Nuo tulpanhatut tosin oli aika ruotoisen näköiset, hatut kaikista haperona tai rikki. Vissiin seuraavana vaihtokohteena nuo. Onkohan tuo tarjous vielä voimassa?: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=15910

                Edit: Tuossa kuvaa tulpanhatuista: http://www.sci.fi/~razur/S4/Tulpanhatut.jpg
                Edit2: Yritettiin tosiaan ahtovuotojakin koestaa, ei ainakaan omiin korviin ylimääräisiä suhinoita kuulunut.

                Comment


                • #9
                  mulla oli ihan sama vika. uusin tulpat ja hatut. katoin jaon ja nokkien ajoituksen, kun olin vaihtanut venttiilivarren kumit juuri kun vika ilmeni. kävin johtoja helvetisti läpi ja kaikkea mahdollista. vein opakselle ja siinä oli yksi puola rikki ja se ilmeni pätkimisenä, joka loppui aina välillä.

                  Comment


                  • #10
                    Mitenkäs tuon pystyy toteamaan että puola rikki? onko miten arvokkaat jos on joku puolista sökö, vissiin kannattaa kaikki uusia samalla jos näin on?

                    Comment


                    • #11
                      Viallisen puolan paikantaminen on tuossa mallissa joskus melko hankalaa. Olisi helppo vaihtaa koko satsi. Tosin, yksi puola maksaa varaosatiskilla päälle kahdensadan.

                      Comment


                      • #12
                        En tiedä miten paikallistaa rikkinäinen puola. Olen kuullut että pakokaasujen HC-arvosta ilmenisi puolavika, mut ei tietysti tiedä et mikä niistä. Kai sen voi mitata jos ymmärtää niistä arvoista jotain. Autooni laitettiin B-osa ja kiihdyttäminen tuntui taas mukavalta...

                        Comment


                        • #13
                          Nyt on uusittu tulpanhatut, ei vaikutusta :(

                          Kokeilin myös varaohjelmalla, toinen nakusensori irti. Tuntui kuin rykimistä olisi tapahtunut vähemmän, mutta ei se silti täysin kadonnut.

                          Tuon vikakoodin vag com antaa jo melkein joka kerta, rykimisen alettua, kunhan vaan runttaa kaasun vähä yli puoleenväliin, ei tarvi olla edes ihan pohjassa asti.

                          mitähän seuraavaksi pitäisi tutkia? Nuo puolat tietenkin voisi olla, mutta mielellään kokeilisi vielä jotain muuta ensin.

                          Edittiä:

                          WGFV putsittu, naksuu vagcomilla, ja resistanssi oli ~28 ohmia. Eli lienee kunnossa. Hukkaportin kalvoa yritin testata, tuntui ainakin alottelijan käteen olevan kunnossa, tosin varmuutta ei ole. Ja lykkäsipä auto vielä uuden vikakoodinkin:
                          00561 - Mixture Adaptation
                          13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached

                          Comment


                            #14
                            Ville,

                            Vian aiheuttaja lienee selvinnyt jo? Täällä on 200 3B:ssä samanlaista ajoittaista vaivaa. Ite en näistä mitään tiedä, kunhan seuraan mitä isot pojat on kirjotelleet.. :)

                            Comment


                              #15
                              Joko Razurille on selvinnyt tuo vikakoodi "00561 - Mixture Adaptation " ???

                              Johtuneeko tuo lambdasta, kellään tietoa? Itselläni vag com antoi koodin "00561 Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not reached. Onkos kellään tietoa mitä tuo meinailee? Joku epäili, että lambdasta johtuu. Auto käy sievästi eikä nyki ollenkaan, bensaa vaan menee ehkä pari litraa reilummin ja alakierroksilla ei kovia vääntöjä ole. Auto oli siis A4 1.8 (20v) avant vm.97.

                              Comment


                                #16
                                Ainakin lambdan vaihto on verraten edullinen tapa ottaa asiasta selvää.

                                Comment


                                • #17
                                  Saattoi johtua juuri lambdasta tuo mixture adaption. Nyt on uusi alla, eikä enää ole vikakoodejakaan lykännyt. Pientä nypytystä joskus tuntuu, eikä menohaluja ole siten kuin lastutetussa luulisi olevan. Ehkäpä tuo wgfv on sittenkin rikki, tai jonkin sortin ahtovuoto löytyy.

                                  Kuitenkin auto aina joskus lähtee aivan kauheisiin suorituksiin,tuntuu selvä repäisy jossain kohtaa kun polkee. Tuo kuitenkin tapahtuu harvoin, keleistä riippumatta. Ehkäpä juuri tuo wgfv, kaasunasentotunnistin tai joku muu on viallinen, pitää jossain kohdin alkaa taas selvittämään lisää.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Turhauttavaa. Mitään vikakoodeja ei enää saa ulos, silti aina välillä meno on erittäin tasaista, kun taas joskus repii penkkiin kiinni. By-pass on nyt vaihdettu, se oli ainakin viallinen. Samoin ahtovuotoa löytyi, ennen cooleria oleva letku oli löysällä, ja joku hiekanjyvänen välissä. Enää ei suhistele ahtotestissä.

                                    Alkaa olemaan kaikki perinteiset viat tutkittuna ja korjattuna, mitähän seuraavaksi? Hyvin avoin ahdotuksille.

                                    -Tulpat ja tulpanjohdot uutta
                                    -Ei ahtovuotoja
                                    -Ei öljyä poteroissa
                                    -Ei vikakoodeja
                                    -By pass ehjä ja toimii
                                    -Hukkaportin kalvo pitäisi olla ehjä
                                    -Lambda on uusittu

                                    Comment


                                      #19
                                      Ahtosolenoidi? VAGCOM output-testiä kehiin.

                                      Nakutusanturi..

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jos ahtosolenoidi on sama kuin N75, ainakin naksuu testissä, ja on putsailtu ja mittailtu ohmisesti. Näyttäisi olevan kunnossa, siltikin tuota olen epäillyt.

                                        mitenkäs nuo nakuanturit pystyy testaamaan? ottaa irti, ja katsoo vaikuttaako menoon mitenkään?

                                        Comment


                                          #21
                                          No jos saat vaikka lainaan pari kappaletta niin laitat ne lainakappaleet nippusiteellä killumaan vapaasti konehuoneeseen ja testilenkille :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Autossa alkoi taas ilmetä välillä kunnon rykimistä, eli ilmeisesti kyseessä taas turvakatkaisu. Vikakoodina jälleen 00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded.

                                            Kun tuo ilmeni, vaihdoin kokonaan uuden N75 venttiilin, ei apua. Kun vika on "päällä", eli kertaalleen ajossa sen tehnyt, tekee sitä jatkuvasti kun painaa kaasun pohjaan asti. Ei väliä, onko auto liikkeellä vai parkissa. Vasta kun auto ollut hetken aikaa sammuksissa, pystyy tovin ajamaan kaasu poljin pohjassa asti. Ehdotuksia mikä enää voisi olla?

                                            Nyt alkaa jo mietinnät menemään jälleen boksin suuntaan, ja "S4 mecca" lastuun, joka autossa on. Toista boksia yritän päästä kokeilemaan, mahdollisimman pian.

                                            Voisiko viallinen puola aiheuttaa tuon paineen ylitys koodin?

                                            Comment


                                              #23
                                              Ei ole puolasta kiinni.

                                              Turvakatkasulle mennään ensimmäisen kerran jälkeen aina saman käyntisession aikana jos ahdot nousee yli x:n jossa x ~peruspaineet.
                                              Paljonko se yrittää ahtaa ko. tilanteessa?

                                              Portin kalvo tai joku portin letku viallinen.

                                              Tässä on nyt jätetty spekulaatiot pois lastun laadukkuudesta.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Vika ollut nyt muutamia päiviä kokonaan poissa. Ongelmia aiheutti lastu, minkä oli italian poika aikoinaan autoonsa asennuttanut. Uudella ohjelmalla meno maistui paljon paremmalta, vaikka olikin kevyttä Ahtovuotoa :) Nyt on vuodot paikattu ja taas on miellyttävää ajella.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X