Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 korkea tyhjäkäynti?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 korkea tyhjäkäynti?

    Mikähän voisi olla vikana kun 2,2 -84 audi jättää kierrokset päälle?
    Vika ilmestyi sen jälkeen kun vaimo kunnolla kiehautti koneen ja vaihdoin siihen ehjän kannen. Ilmavuotoja ei pitäisi olla. Kierrokset tipahtaa vähän alle normaalin kun ottaa tyhjäkäynnin säätötötteröstä johdon irti. Lämpöanturin mittasin noin-10 asteessa 1,7 Kohm ja noin 60 asteessa 0,3 Kohm.
    Toimii lähes oikein kylmänä ja hieman lämmenneenä mutta ei kuumana.

  • #2
    Lämpöanturilta pitäisi mitata 80ohm~ +100°C, 130ohm~ +80°C, 1kohm~ +20°, 6kohm~ -20°C. Piuha irrotettuna siis. Ja ISV:n lämpöanturihan on sitten se yksinapainen mihin tulee paljas abikoliitin.

    Comment


    • #3
      Vaikuttaako ISV:n toimintaan mitkä muut anturit, sillä tuonhan pitäisi olla suht kohdillaan tuolta yläpäästä. Jep, oikeaa anturia mittailin. Ei tuo Haynesin kirja paljon noista juttele, sanoo vaan että useat anturit vaikuttavat, mutta eihän tuossa k-jetronicissa kovin paljon noita antureita ole.

      Comment


      • #4
        Antureita ei ole muita. Sitten siihen vaikuttaa kaasuläpän asennon mikrokytkin, eli painatko kaasua vai et. Kierrosnopeuden ottaa puolalta. Jos löytyy ilmastointi, niin kompuran kytkentätieto menee ISV:n boksille, joka nostaa 100rpm kiekkoja kompura kytkettynä.

        Olihan se sinun ISV:si tämän kuvan näköinen?
        Viimeksi muokannut jasso; 16.2.2010, 01:05.

        Comment


        • #5
          Jep, just ton näkönen, on putsattu ja voideltu. Eikä varmaankaan jumita koska kierrokset tippuu kun johdon irrottaa. täytyy tutkia se kaasuläpän mikrokytkin.
          Tosin kierrokset tippuu kun sormella nostaa ilmamäärämittarin mittalevyä noin 1mm, mittalevyn säätö pitäisi olla oikein eli kaulan yläreunan tasalla, vaikuttaisikohan seoksen säätö mitään? Kun ei pääse mittariin kiinni niin ei ole seoksesta mitään hajua, ei kyllä ole ainakaan 2 vuoteen kajottu.

          Comment


          • #6
            Vika saattoi löytyä tuosta kaasuläpän mikrokytkimestä, mistähän sellaisen saisi edullisesti merteil näytti haluavan siitä 100 euroa.

            Comment


            • #7
              Elektroniikkaliikkeestä saa erilaisia mikrokytkimiä.
              Pienellä asettelulla ja säätämisellä säästää tossa 98 euroa.
              Tietty aina parempi olisi ostaa alkuperäinen asetelma!

              Comment


              • #8
                Jatketaas tähän lisää: Tullut tuohon tq:n samanlainen ominaisuus.
                Orggis-isv:llä nyt tyhjäkäynti lämpimällä tai kylmällä koneella 1400 - 1600 rpm. Kokeiltiin puhdistaa pariinkin otteeseen. Hetken toimii ja sitten taas tyhjäkäynti koholla. Toisella samanlaisella isv:llä sitten tyhjäkäynti melkein 2000rpm. Toinen isv on puhdistettu. Kolmas on likoamassa nyt.

                Huohotinputket/letkun puhdistin tässä vähän aikaa sitten. Sen jälkeen tuo kohonnut tyhjäkäynti taisi tulla.
                Vuotoja ei pitäisi olla ja huohotinletkutkin ehjiä ja hyvin paikoillaan.

                Kaasuläppä menee kokonaan kiinni ja katkaisija mitattiin bentleyn oppaan mukaan ja oli ok. Jos ottaa isv:n sähköliittimen irti, niin juuri ja juuri auto pysyy käynnissä. Isv:n lämpöanturi antoi jotain vastusarvoa.

                Voiko joku lika vielä aiheuttaa tuon pienen kohonneen tyhjäkäynnin? Mtä muuta avuksi?

                Comment

                Working...
                X