Ajelin pari päivää ilman takapenkkiä ja siinä samassa paljastui tasaisesti hankaava ääni takaperän suunnalta. Ääni on vähän samankaltainen kuin hioisi nauhakoneella jotain puukalikkaa. Ääni pysyy samanlaisena veto päällä tai ilman, tietysti vauhdin mukaan vaihtelee. Mitään jurinaa ei esiinny ja ääni ei muutu mutkitellessa, jarrutkaan ei laahaa. Saattaisiko laakeri pitää moista hankaamista?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 sedan takaperän ääni
Collapse
X
-
-
Ne tai Mobilube 1 SHC, ne sinne itse työnnätin. Redlinen 75W90NS:ää tuttavani suositteli myös varauksetta.
Comment
-
-
Mä laitoin castrolit ja ainakin mulla oli kuusiokolo, mutta näissäkin taisi olla jotain eri variaatioita tulpan osalta.
Comment
-
Kannattaa aukaista ensin se sivussa oleva proppu
Comment
-
Valmistajalla ei liene väliä, kunhan viskositeetti on 75W-90 ja API-luokitus GL-4 tai GL-5. 80W-90 käy myös, mutta jähmepiste on vähän valmistajasta riippuen tuossa -30 asteen molemmin puolin. Harvoin Suomessakaan silti tuon alle mennään.
Comment
-
Onko ihan varma, että äänen aiheuttaja on perä? Pyöränlaakerit ja kardaanin tukilaakeri suljettu pois vikalistalta?
Comment
-
Ristinivelet ne sitten syypäät todennäköisesti ovatkin.
Työautossa (vw lt 40) on perää lähinnä olevassa ristikossa klappia ja tämä ainakin jo elää enemmän kuin ääntelee :D
Comment
-
No, eipä oikeastaan. Vielä on takapään jumppa tekemättä. Eli laakerit taakse ja puslat kaikkinaisuudessaan tulee uutta ja tietysti tuo kardaani pitää vielä käsitellä läpi.
Veikkaisin kuitenkin vahvasti pyörännavan laakereita kahinan aiheuttajaksi, tai ainakin varovasti toivon niin.
Ota Thomas takapenkin istuin pois ja käy koelenkillä. Omassa sen kahinan kuulee selvästi noin. Penkki paikallaan ei kuulu mitään.
Comment
Comment