Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s4 vm-92,AAN koneen sytkä pielessä...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s4 vm-92,AAN koneen sytkä pielessä...

    Ilmenipä ongelma seuraavanlainen :autoa kun laittaa käyntiin niin tyhjäkäynti on melkosta rytkytystä eli ihan selvästi ei käy kaikilla.Ja bensa haisee reippaasti.Kaasua kun painaa niin ei tahdo mennä,ei ole vetoja.

    Sitten kun lämmöt on noussu normaaliin niin ongelma häviää.

    Vikakoodit katottu ,mitään ei löytynyt.Eli mistä lähdetään etsimään vikaa ?

    #2
    Maffin liittimen kontaktien puhdistus. Kokeile eka liitin irti ja takas kiinni.

    Comment


    • #3
      Puola sökönä(Tai näissähän ei tainnut olla..?)? Eli ei saa kunnollista kipinää ja sitten lämpöisenä jaksaa sytyttää vasta kaikissa pöntöissä. Selviää kokeilemalla tulpan hattuja nostelemalla yksitellen löytyykö yhtä, joka ei vaikuta mihinkään. Vikahan voi olla sitten johdossa, tulpassa, tms. sytkäpuolen osassa.
      MAF on helppo testata, liitin irti ja pitäisi toimia normaalisti, jos siinä vika.

      Comment


      • #4
        MAF irti häviää ainakin omasta urssista tyhjäkäynti täysin.

        Comment


        • #5
          Ehkä sitten niin. Aikanaan kun oli TT, niin se meni jonkinsortin varaohjelmalle ilmamäärän suhteen, jos ei löytänyt koko MAFfia, joten kävi sitten suht normaalisti.
          Kovast tuo kuulostaa kuitenkin sytkäongelmalta.

          Comment


          • #6
            Lämpötila-anturi kannattaa myös tutkia, koska vika häviää lämmetessä. Usein on vaikeaa sanoa käykö moottori rikkaalla vai laihalla.

            Comment


            • #7
              Osat saan vasta ensi viikolla ja autoa kuitenkin tarvitsen.

              Heräs mielessä kysymys jotta voipiko sillä kuitenkin ajaa ?Vai meneekö se nyt sit enemmän
              epäkuntoon ?Sit ei ainakaan ajella...


              Juu,nyt ette muuten usko...putsiltiin eilen niitä liittimiä mutta en käynnistäny sitä ollenkaan,jotenkin niin v.....i .No tänään vielä aukastiin se kansi ja siellä oli sellasta ruosteista pölyä.Ne pois ja auto käyntiin.Ja
              kappas se kävi nätisti.Ei rykimistä,ei pätkimistä,ei niin mitään...

              Mutta tilauksessa kuitenkin varaosia....niin ja kiitos neuvoista,taas kerran !
              Viimeksi muokannut päivi ripatti; 15.2.2010, 18:21.

              Comment


              • #8
                Puola kannen siis avasitte? Rautamuju siellä sisällä toki muuttaa sähköisiä ominaisuuksia siellä, jolloin varsinkin jo hiukan ehtoo puolella olevat sytkäosat lyövät läpi herkemmin.

                Ei sillä vajaalla sytkällä kannata ajaa, ellei kaiva pimeiltä pytyiltä myös bensoja pois. Syöttää läpi ne bensat jolloin a) pakolämmöt voi olla aika jännät b) kattien lämpö pääsee karkaamaan ja sulavat.

                Comment


                • #9
                  Taisin nyt riemuita liikaa...aamulla ei ilmenny mitään ongelmia mutta töistä lähdettäessä se taas alkoi.Tällä ketaa ei tyhjäkäynti pätkiny vaan katkominen alkoi myöhemmin.

                  Nyt saapi olla ja ootellaan niitä osia...kyllähän se nyt vaihattaa ne puolat,ei auta mikään !

                  Comment


                  • #10
                    Olikos tähän tehty 1.8T puolakonversio? Jos ei, niin kannattaa miettiä vaihtoa. Melko suolaisen hintaisia alkuperäiset uudet puolat.

                    Comment


                    • #11
                      jos vaikka lukis motronicin vikakoodit, niin voisi löytyä jotain kohtuu helposti.

                      Comment


                      • #12
                        Vaan kun ei anna mitään vikakoodia .Ne katotiin sillon heti kun tämä ongelma ilmeni.
                        Ja tänään taas ei sitten niin mitään...toimi kun junan vessa !

                        Comment


                        • #13
                          No,niin osat ovat saapuneet !Tai ollu jo jonkin aikaa pöydällä...nyt sit vaan pitäis laittaa se "johto hässäkkä " kiinni ja multa loppuu osaaminen siihen.
                          Eli oisko jollain parempaa tietoa ja mahdollisesti myös kuvia miten ne menee ?Tai jos löytyy joku linkki niin aina parempi...ja ne osat on ne 1,8 T puolaversio !

                          Comment


                          • #14
                            http://www.s-cars.org/postnuke/downl...structions.pdf

                            Comment

                            Working...
                            X