Uskollisen kulkuneuvon starttimoottori alkanut pitää kirkuvaa ääntä. Vielä toimii, mutta... Onko hankala vaihtaa? Osaan jotain tehdä isompaa rikkomatta, mutta ei pääse kehumaan asennustaidoilla. Kannattaako vanhaan ostaa korjaus sarja ja kunnostaa? Vinkkejä, mistä saisi fiksuimmin uusia tai käytettyjä starttimoottoreita, ellei jollain täällä ole peräti tuollaista myydä. Asemapaikka Karjaa-Pk-seutu-lähiseudut. Etukäteen avusta nöyrästi kiittäen!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 80 1.9Tdi, vm -93 starttimoottori
Collapse
X
-
Ei noissa korjaus-sarjossa tms ole mitään järkeä, etenkin kun kysessä noin vanha startti.
Esim Motonetistä uusi startti 114€. Itsekkin onnistut vaihtamaan jos tietotaitoa on tarpeeksi, taitaa olla startti peräti kolmella pultilla kiinni. Sisätiloissa kummasti mukavempi vaihtaa koska ei ole kuitenkaa "5min homma".
-
Vaihto-osa suoraan vaan. Joskus vanhan joutuu myöhemmin palauttamaan, mutta mitäpä sillä tekiskään.
Sinällään ei taida Mötön startti välttämättä uusi olla, vaan tehdaskunnostettu.
Homma ei ihan tosiaan 5 minuuttia mutta onnistuu kyllä, eikä erityistä tietotaitoa tarvita. Kiinnityspultteja kaksi (tai kolme) ja lisäksi johdot. Paikka ahdas joissakin laitteissa, mutta kyllä se sieltä pois tulee ja uuden saa paikalle. Itse olen pariin audiin vaihtanut, nokka pukeille ylös ja alakautta ongelman kimppuun.
Comment
-
Ok, paljon kiitoksia neuvoista. Unohdan samantien sen korjaussarjan. Motonet voi olla se mesta, josta ton hajen. Kun auto on tehtaan linjalta pukattu ulos jo vuonna 1993, ja kilometrejä takana jo liki 500.000, niin pitää sanoo, että on jämäkkä laite. Itse olen tällä ajanut about 150tkm ja ei mitään "lapsus" murhetta. Perus kuluvia osia, muttei niitäkään liialti. Lamput helppo vaihtaa itte ja muutenkin konehuoneessa tilaa. Rauta on rautaa ja pelti kuorrutettu sinkillä. Putsaa ja vahaa, niin kiiltää kun uusi. Mitä tätä vaihtamaan kun meno tanakkaa, ja luottamus syntynyt
Comment
Comment