Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Päästömittaustulos

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Päästömittaustulos

    No käytin autoa konttorilla ja päästöt tällaiset:

    tyhjäkäynti:
    co% 0,00
    Hcppm 12
    o2 3,10
    co2 14,00
    Kierroksilla:
    co% 0,00
    Hcppm 11
    o2 0,90
    C02 14,6
    lambda 1,021

    Ihmetyttää tuo tyhjäkäynnin korkea o2 lukema?

    No ei tietenkään läpi mennyt, kun vasen etujousi poikki, kyllä muuten.

    Siis 2,3 E AAR vapari
    Viimeksi muokannut kapaz; 10.2.2010, 18:44. Perustelu: Lisätty moottorin tyyppi

  • #2
    jos siellä on ollut mittasondi turhan lähellä pakoputken ulkopäätä voi tulla tyhjäkäynnillä mittaamatonta happea mittaelementtiin (harvakseltaan tapahtuvat pakopulssit).

    tästä kertoo myös hieman tuo kierroksilla otettu o2 lukema.

    eritoten ongelma korostuu jos kyseessä ns tuplaputkinen, eli 1 taka-änäri ja 2 ulostuloa samasta pöntöstä.

    Comment


    • #3
      No ihan yks soikeereikänen putkenpää ja syvälle työnneltiin putkeen sitä anturia, juuri esittämäsi asian poiskitkemiseksi, koska joskus on joutunut huomauttelemaaan insille, että kyllä sinne putkeen rohkeasti voi sen anturin työntää, ettei "hyppyhappi" sekoittele lukemia.

      Comment


      • #4
        Eihän pakoputki vuoda mistää?

        Comment


        • #5
          No ei kyllä pitäs vuotaa, sen verran "kateltu" ja äänistä ei ainakaan huomaa, että vuotais, mutta sillointällöin, myös lämpimänä pakoputken päästä kuuluu tyhjäkäynnillä hyvin kevyt "puts" ääni.
          Tai miten sen sanois tasaisen hurinan kesken yhtäkkiä tuo "puts", mutta jengamittari ei edes värähdä paikaltaan silloinkaan.

          Comment


          • #6
            Mulla kuulu samoin joskus lötköstä. Tais olla joku pieni ilmavuoto niis pienis letkuus. Kato vaikka ne läpitte. Paha se ei voi olla ku kumminki päästöt on nuonki hyvät.

            Comment


              #7
              Tosi pieni vuoto jossainpäin putkea vois tuollaisen tehä. Arvot muuten kuitenkin aikas hyvät.

              Jos se *puts* on sellainen paksu matala jazztupsahdus niin voipi olla hiukan rikkaalla seokset jossain tilanteessa.

              Comment


              • #8
                Eipäkö semmonen, kuin puottais pumpulipussin puolestametristä parkettilattiaan, siis pehmeä ja hiljainen;)

                Ps. millähän noita takajarrulevyjä kiillottais?, kun inssi sano, että "hieman" ovat ruosteessa pinnaltaan (huomautti), pitäs kuulema enemmän jarrutella, mutta kun ei oo niin hirveesti tarvetta ollu paniikkijarrutuksia tehdä näillä meikäläisen ajoilla.

                Viittiis nyt sen takia levyjä uusia. Jarrut kyllä toimi tasasesti ja paloissa runsaasti pintaa.

                Comment


                  #9
                  pitäs kuulema enemmän jarrutella
                  Siinä oiva neuvo, tehokkaampia jarrutuksia vaan. Eli vähemmän sellaisia hissun hissuja jotka käyttää vaan etupäätä.

                  Comment


                  • #10
                    Hitto, pitänee kattoo se elokuva *Fast and furious*, vai mikä seoli.

                    Comment


                    • #11
                      Ittellä on joskus tapana lumisella tiellä jostain 70 km/h vauhista jarruttaa polkimen päällä seisten. Toki eipä siitä sillon oo hyötyä jos ei ABS:iä oo.

                      Comment


                      • #12
                        Pitää varmaan aamulla sitten ajella kässäri puoliks päällä töihin, niin saa takalevytkin maistaa miltä jarrutus maistuu, liekö hyvä idea?

                        Comment


                          #13
                          Jostakin se putki vuotaa, siitä tuo lambda-arvokin juoruaa.
                          Jarruttele pari kertaa käsijarrulla kun hidastat valoihin, johan sekin vähän auttaa ja putsaa levyä.

                          Comment


                          • #14
                            Voiskohan olla että männät on vähän jumis ettei jarrutukses "kerkee" heti mukaan mutta dynamometris polkies ehtii ku jarrua painetaan rauhallisesti syvemmälle?

                            Comment


                            • #15
                              Takajarruissa satuloitten liukutapit jumissa, jarrut ottaa ajaessa käytännössä vain sisemmällä palalla. Kovemmin polkiessa dynamometrillä jarrut toimii vielä, mutta ei kauan.

                              Comment


                                #16
                                Omassa oli päässyt takana jarrulevyihin kulumaan jo kunnon pärsät kehälle, levyt liki vaihtokunnossa. Vedin ihan virsikirjalla taas kiiltäväksi.

                                Comment


                                • #17
                                  No joo,ostin sitten ne (jouset) ja jarrulevyt taakse, tarkemmin katottuna olihan noissa jo uria hieman.
                                  Korjaamolle vaan tarttee odottaa maaliskuun alkuun.
                                  Samalla herkistellään satulat.
                                  Kovasti silti koittanut jarruja rääkätä ja täytyy sanoa, että kokoajan paremmilta ovat tuntuneet.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja kapaz Näytä viesti
                                    Pitää varmaan aamulla sitten ajella kässäri puoliks päällä töihin, niin saa takalevytkin maistaa miltä jarrutus maistuu, liekö hyvä idea?
                                    Ei ole hyvä idea. Riittää ihan muutaman sadan metrin ajo silloin tällöin käsijarru vähän päällä. Jos sinä ajat monta kilometriä käsijarru päällä, niin levyt voivat olla sen jälkeen punahehkuiset ja se ei taatusti tee hyvää jarruille. Ja onhan siinä jo riskikin, että auto syttyy palamaan, jos tosi kuumaksi menee jarrulevy.

                                    Comment


                                    • #19
                                      No ei nyt ihan tosissaan tarkotus ollukkaan niin pitkiä pätkiä ajella kässäri päällä ja nythän tuo kohta toivottavasti on poissa päiväjärjestyksestä sekin huoli.

                                      Kerran kyllä tulin kotia töistä ja kässärinvaijeri oli jäätyny kiinni, kun se kuori oli menny puhki (vakiovika). Tais olla oikee takanen.

                                      Ainakin paikalliset tietää tämän Neulamäen mäen ja perskule kun se siinä paloaseman kohalla löi pyörän jumiin, (sitä ennen tuntu kokoajan jarru tiukentuvan) niin sitten ajeltiin kaupoille asti takapyörä lukossa.
                                      Hyvin se mäki kiivettiin ja vauhdilla, pikkusen vaan meinas vänkäillä sinne sun tänne, mutta siihen mäkeenkään viittiny pysähtyä.

                                      Muutama minuutti kaupan parkissa ja lämpö teki tehtävänsä, pyörä rupes pyörimään.
                                      Sitten ei käsäriä käytettykään ennen korjaamoreissua ja saatiin uus vaijeri paikalleen.

                                      Siitä lähtien hyvin toiminut.
                                      Se varmaan tommonen hiekkasuihku etupyöristä syö sen vaijerinkuoren aikalailla äkkiä puhki,varsinkin jos sorateitä tykkää ajella, siksipä laitoinkin varalta kriittiseen kohtaan muutaman kierroksen gorillateippiä vahvistukseksi.

                                      Comment


                                      • #20
                                        No kyllähän se niin on kun hopsis ja horch veikkasi, tosi tosi pieni vuoto pakoputken viimeisessä liitoksessa. (näky sellasena ihan pieneneä kosteana vanana putkessa)
                                        Huomasin tänään, kun käytin askiöljynvaihdossa.
                                        Laitatin ne s 200:set sittenkin, mistä Anssi ei varmaan tykkää ;) ja entinen, kumma kyllä oli ihan kirkasta ja ilman metallilisukkeita ja riittävästi, lienee sittenkin joskus vaihdettu?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tosi vanha aihe ajalta miekka ja kivi, mutta jatketaan nyt kuitenkin.

                                          Tosi pieni vuoto jossainpäin putkea vois tuollaisen tehä. Arvot muuten kuitenkin aikas hyvät.

                                          Jos se *puts* on sellainen paksu matala jazztupsahdus niin voipi olla hiukan rikkaalla seokset jossain tilanteessa.
                                          Mistähän se vois niikuin johtua, vuotasko joku suutin, tai?
                                          Arvot sain kyllä ihan kunniamaininalla paperiin, mutta tekis mieli tietää alkuperäinen "vika", niin vois vaikka jokupäivä kimppuun käydä.

                                          Toisaalta tuo nyt haittaa, kun leiman saa. Sitä vaan kuitenkin haluaisi, että kaikki olis OK. Niin en oo puritanisti, enkä "orkkissivulistamies", mutta kuitenkin;).

                                          Ps. ei ollu putkivuotoa kuitenkaan silloin ja eikä nytkään semmosta korjaamolla löydetty.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X