Ecu ei välttämättä osaa antaa vikakoodia lambdasta, jos se toimii antaen väärää signaalia. Olisi hyvä mitata vag-comilla lambda-arvoja kierroksilla ja verrata pakokaasutesterin lambda-arvoon. Saattaisi löytyä se rikkinäinen lambda - ehkä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Päästöt ongelmana...
Collapse
X
-
-
Vuotava/jumiva suutin voi ihan helposti sotkea seokset. Suuttimet irti ja testeriin. Tee samalla vuototestien lisäksi, määräerotesti ja ultrapesu. Ja testit läpi uudestaan. Oman kulkineeseen tein testin ekana talvena ja hieman oli jo eroja suutinten välillä tuottomäärissä.yksi tankillinen ajettua forten/bensan sekoitusta niin tuo CO% tippui jopa reiluun n.3,0.Viimeksi muokannut RS2; 26.8.2010, 20:37.
Comment
-
Vieras
VAS testerissä nollaus tapahtuu mukautuksen kautta ja kanava 0.
Kuulostaa kyllä katti vialta, ja jos auto on alustanumeroa -00, eikä kattien takana ole lambdaa, ei ECU tiedä katin toiminnasta mitään.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiOon huomannu, että vikakoodien nollaus nollaa adaptaatiot, vaikkei vikakoodeja olisikaan.
Comment
-
Kakkosauton sijaa hoitava volvo 440 1.8i -94 tekee harmaita hiuksia. Katsastuksessa HC -arvo yli 1000, välillä 1500!. Tämä siis tyjäkäynnillä. Kierroksilla alle sallitun ja muutenkin hyvät.
Tyhjäkäynnillä tuntuu huono käynti koko auton heilumisena ja nytkymisenä. Röpöttää meinaan oikeesti, moottorikin heiluu konehuoneessa miten sattuu. Missä vika?
Vaihdettu:
-Tulpat (1000km vaihdon jälkeen todellla valkoiset kärjet??)
-Johdot
-Pörijä
-Jakajan kansi
-Pakoputki ( oli meinaan laho)
-alipaineletkut, testerillä testattu imuvuodot, ei pitäs olla.
help pliis, maalaisjärki sanoo että joku sytkäpuolen vika, mutta mutta. Mikä olisi seuraava peliliike, vikakoodin luku?
Comment
-
-
Nostoa vähän.
Katastuksesta hylsy, päästöt.
Ajokki Audi 100 S4 '91 (AAN)
Jouto:
CO : 0,50 (0,50)
HC : 104 (100)
CO2 : 14,50
O2 : 1,03(5,00)
Jengoilla:
CO : 0,45(0,30)
HC : 46(100)
Lambda : 1,02 (0,97-1,03)
CO2 : 14,80
O2 : 0,72(5,00)
Katastusmies vihjailis lambdaa. Oiskose siitä sitte?
Viimevuonna meni läpi päästöistä. Tämän vuotiseen leimaan vaihettu vain Cat-Back putkisto ja K&N kartio.Viimeksi muokannut arto s; 20.9.2012, 09:14. Perustelu: Profiilissa kulkineet pakkaa vaihtumaan. Lisätty automalli viestiiin.
Comment
-
Voi olla lambda, ei sen vaihto turhaa ole jos on vanha vaikkei vika suoranaisesti siinä olisikaan. Noista luvuista kyllä itse ennemmin veikkaisin katalysaattoreita, oman ässän kattit ovat sen verran loppu että joutuu minuutin verran huudattamaan 5000rpm ennenkuin alkaa päästöt tippumaan.
Comment
-
Moni etsii halpoja lambdoja ja samalla lisää ongelmia autoonsa ellei nyt sitten satu hirveä munkki ja saa vahingossa hyvin valmistettua keskiviikon kappaletta. Ei varmaan hirveän huono ajatus ole tilata näitä?? -->
http://viewitem.eim.ebay.fi/LS3508-B...670074307/item
Hintakaan ei ole enää kaukana BILnetin tai motoTEMAN rimpuloista.
Comment
-
Katsastuksessa tänään kävin ja hylky tuli co% osalta ;/
CO% suuruus on aivan naurettavan suuri normaaliin verrattuna eli omassa autossani arvo oli 5,9 ja normaali arvo pitäisi olla 0,2 eli hiilimonoksidi päästöt on 30 kertaa suuremmat kuin pitäisi.
Tutulla kävin käyttää autoa piuhan päässä eikä löytynyt yhtään vikakoodia (moottorin puolelta), eli jos lambda olisi paskana niin se olisi luultavasti näkynyt vikakoodeissa (?)
olisiko jollain kokemuksia tai tietoa mistä moinen voisi johtua?
Voisiko katti olla aivan valmis?
-HC ppm - - CO % - - O2% - - CO2% - - LAMBDA -
--215 -- --5.9-- --0.3-- ------11 - - -- 0.84 --Viimeksi muokannut Blokki; 12.11.2012, 20:47.
Comment
-
Jees.
huomena ny hakemaan uus ilmanputsari ja tulpat jos sattuis pääsemään niin pienellä, mut todennäkösesti ne ei noin suurta muutosta päästöihin tee, mutta ainahan sitä halvempaa vaihtoehtoa pitää koittaa.
+ auton vois ilmaan nostaa ja lambdoja putsailla + kuumentaa, hyvällä tuurilla tästä voisi olla hyötyä?
Comment
-
Vieras
Voihan niitäkin vaihdella "varmuuden vuoksi" jos on kilsat täynnä. Tulpat eivät varmasti auta, jos on tulpat loppu tulee misfireä, joka ei voi jäädä huomaamatta. En jaksa uskoa että putsarikaan noin tukossa olisi jos on kutakuinkin huolto-ohjelman mukaan vaihdettu.
Paljonko sillä lambdalla on ajettu? Jos yli 100tkm, niin kannattaa vaihtaa ihan joka tapauksessa. Bosch lupaa sensoreilleen 100tkm eliniän. Käytännössä toki voi kestää paljon pidempään ilman tuon tason ongelmia, mutta se ei tarkoita etteikö lambdan toiminta olisi jo hidastunut, ja näkyisi esim. kulutuksessa, suorituskyvyssä ja päästöissä. Täydet 65eur taisin itse maksaa ihan aidosta alkuperäisestä OEM alkuperäisliittimin varustetusta lambdasta. Ja ne tarvikkeet kannattaa unohtaa, kuten myös esim. MAF-antureissa.
Se auton nostaminen ilmaan ei ongelmia poista, kuten ei lambdojen putsailukaan. Eikä muuten auta auton nostaminen mitenkään siihen etulambdan vaihtoon, se kun vaihdetaan yläkautta. Ostat nyt vaan suosiolla sen uuden lambdan ellei nykyinen ole jo tuore ja alkuperäisosa, ja ihmettelet sitten arvoja uudestaan ja toivot ettei katti ole mennyttä kalua.
Comment
-
Vieras
oxygensensor.net:stä muistaakseni tilasin, mutta siellä ei taida nyt olla tuota enää tai sitten Bosch-numero on vaihtunut. Bosch-kataloogista näkee Bosch-numeron, jonka kanssa voi etsiskellä netistä. Näistäkin taitaa liikkua kehnolaatuisia kopioita, joita toki kannattaa varoa.
Comment
-
Kotimaista tarjontaa. Oletan että kyseessä "ns kapeakaista lambdallinen" auto
http://www.vpv-motorracing.fi/index2.html
1106 Bosch 0 258 986 507 4-johtoinen yleislambda 82€
Tuohon tarvitsee sitten sopivan liittimen tai sitten tilaa samalla vaikkapa uros & narttu ampit.
Comment
Comment