Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Päästöt ongelmana...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ecu ei välttämättä osaa antaa vikakoodia lambdasta, jos se toimii antaen väärää signaalia. Olisi hyvä mitata vag-comilla lambda-arvoja kierroksilla ja verrata pakokaasutesterin lambda-arvoon. Saattaisi löytyä se rikkinäinen lambda - ehkä.

    Comment


    • joo tarkotus oli mitata sellaisella boschin testerillä, kun tosta lähikorjaamolta sellainen löytyy!

      Comment


      • nyt kun ne tulpat tuli vaihdettua ja yksi tankillinen ajettua forten/bensan sekoitusta niin tuo CO% tippui jopa reiluun n.3,0. Pitää vielä tuo lambda vaihtaa jos se sit sillä tokenis lopullisesti!

        Comment


        • Lambda vaihdettu ja tulos päästöissä edelleen sama, meni siis 179€ ihan hukkaan. Voisko olla että tuossa autossa jää joku suutin ruiskuttaamaan bensaa koko ajan moottoria kuormittaessa?

          Leima onneksi tuli lievillä kepulikonsteilla, mut oishan tuo ihan kiva saada kuntoonkin! :(

          Comment


            Vuotava/jumiva suutin voi ihan helposti sotkea seokset. Suuttimet irti ja testeriin. Tee samalla vuototestien lisäksi, määräerotesti ja ultrapesu. Ja testit läpi uudestaan. Oman kulkineeseen tein testin ekana talvena ja hieman oli jo eroja suutinten välillä tuottomäärissä.
            yksi tankillinen ajettua forten/bensan sekoitusta niin tuo CO% tippui jopa reiluun n.3,0.
            Jokin paikka edelleen kakkainen? Venttiilit? Saahan moottori varmasti ilmaa kierroksilla? (intakesystem) Näkyis varmaan koodina, mutta heitin ihan mielestä näytölle.
            Viimeksi muokannut RS2; 26.8.2010, 20:37.

            Comment


              Ihan mielenkiinnosta, kuinkas nuo suuttimet testataan?

              Comment


              • ostin jo sellaista venttiilin puhdistusainetta, täytynee kokeilla vielä sitä.

                Mitenkähän pitkään tuo ecun sulake/ akunkenkä pitää olla irti että ecu nollautuu, kun kerta se pitää tehdä lambdan vaihdon jälkeen?

                Comment


                  Vartti riittänee, mutta adaptaation voi nollata myös vag-comilla. Olikohan block 60, mutta sen ohjeita en muista. Ross-tech muistanee :)

                  Comment


                    VAS testerissä nollaus tapahtuu mukautuksen kautta ja kanava 0.
                    Kuulostaa kyllä katti vialta, ja jos auto on alustanumeroa -00, eikä kattien takana ole lambdaa, ei ECU tiedä katin toiminnasta mitään.

                    Comment


                    • joo ei ole takimmaisten kattien jälkeen lambdoja! pitääpä ottaa akunkenkä pois joksikin aikaa!

                      jos jollain on jäänyt ylimääräisiä takajarrusatuloita tuohon audiin sopivia niin saa tarjota!

                      Comment


                        adaptaation voi nollata myös vag-comilla. Olikohan block 60, mutta sen ohjeita en muista. Ross-tech muistanee :)
                        Oon huomannu, että vikakoodien nollaus nollaa adaptaatiot, vaikkei vikakoodeja olisikaan.

                        Comment


                          Mistä olet sen huomannut?

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                            Oon huomannu, että vikakoodien nollaus nollaa adaptaatiot, vaikkei vikakoodeja olisikaan.
                            Ei pitäisi nollata esim. lambdan opittuja arvoja. Valmiuskoodi menee kyllä nollille jos ECU sellaista muodostaa.

                            Comment


                            • Oliko tämä jo tarkistettu eli kanavalta 32 näkee lambdan opitut arvot( maksimit). Arvo ei saisi näyttää alle -7%:a, jos on esim. -10% , tällöin maffin mittaamasta ilmamäärästä on kadonnut osa jonnekin - siis todennäköisesti ahtovuoto. Suurella miinusarvolla kone käy rikkaalla.

                              Comment


                              • Kakkosauton sijaa hoitava volvo 440 1.8i -94 tekee harmaita hiuksia. Katsastuksessa HC -arvo yli 1000, välillä 1500!. Tämä siis tyjäkäynnillä. Kierroksilla alle sallitun ja muutenkin hyvät.

                                Tyhjäkäynnillä tuntuu huono käynti koko auton heilumisena ja nytkymisenä. Röpöttää meinaan oikeesti, moottorikin heiluu konehuoneessa miten sattuu. Missä vika?

                                Vaihdettu:
                                -Tulpat (1000km vaihdon jälkeen todellla valkoiset kärjet??)
                                -Johdot
                                -Pörijä
                                -Jakajan kansi
                                -Pakoputki ( oli meinaan laho)
                                -alipaineletkut, testerillä testattu imuvuodot, ei pitäs olla.

                                help pliis, maalaisjärki sanoo että joku sytkäpuolen vika, mutta mutta. Mikä olisi seuraava peliliike, vikakoodin luku?

                                Comment


                                  Viallinen MAF tai lambda?

                                  Comment


                                  • Jako pielessä.

                                    Comment


                                    • Lamdalla käynti korjaantui kummasti, aavistuksen vielä tärrää tyhjäkäynnillä.. katotaan mitä se katastusmies huomenna sanoo

                                      Comment


                                      • Nostoa vähän.

                                        Katastuksesta hylsy, päästöt.
                                        Ajokki Audi 100 S4 '91 (AAN)

                                        Jouto:
                                        CO : 0,50 (0,50)
                                        HC : 104 (100)
                                        CO2 : 14,50
                                        O2 : 1,03(5,00)

                                        Jengoilla:
                                        CO : 0,45(0,30)
                                        HC : 46(100)
                                        Lambda : 1,02 (0,97-1,03)
                                        CO2 : 14,80
                                        O2 : 0,72(5,00)

                                        Katastusmies vihjailis lambdaa. Oiskose siitä sitte?
                                        Viimevuonna meni läpi päästöistä. Tämän vuotiseen leimaan vaihettu vain Cat-Back putkisto ja K&N kartio.
                                        Viimeksi muokannut arto s; 20.9.2012, 09:14. Perustelu: Profiilissa kulkineet pakkaa vaihtumaan. Lisätty automalli viestiiin.

                                        Comment


                                        • Voi olla lambda, ei sen vaihto turhaa ole jos on vanha vaikkei vika suoranaisesti siinä olisikaan. Noista luvuista kyllä itse ennemmin veikkaisin katalysaattoreita, oman ässän kattit ovat sen verran loppu että joutuu minuutin verran huudattamaan 5000rpm ennenkuin alkaa päästöt tippumaan.

                                          Comment


                                          • Moni etsii halpoja lambdoja ja samalla lisää ongelmia autoonsa ellei nyt sitten satu hirveä munkki ja saa vahingossa hyvin valmistettua keskiviikon kappaletta. Ei varmaan hirveän huono ajatus ole tilata näitä?? -->

                                            http://viewitem.eim.ebay.fi/LS3508-B...670074307/item

                                            Hintakaan ei ole enää kaukana BILnetin tai motoTEMAN rimpuloista.

                                            Comment


                                            • Katsastuksessa tänään kävin ja hylky tuli co% osalta ;/
                                              CO% suuruus on aivan naurettavan suuri normaaliin verrattuna eli omassa autossani arvo oli 5,9 ja normaali arvo pitäisi olla 0,2 eli hiilimonoksidi päästöt on 30 kertaa suuremmat kuin pitäisi.
                                              Tutulla kävin käyttää autoa piuhan päässä eikä löytynyt yhtään vikakoodia (moottorin puolelta), eli jos lambda olisi paskana niin se olisi luultavasti näkynyt vikakoodeissa (?)
                                              olisiko jollain kokemuksia tai tietoa mistä moinen voisi johtua?
                                              Voisiko katti olla aivan valmis?

                                              -HC ppm - - CO % - - O2% - - CO2% - - LAMBDA -
                                              --215 -- --5.9-- --0.3-- ------11 - - -- 0.84 --
                                              Viimeksi muokannut Blokki; 12.11.2012, 20:47.

                                              Comment


                                                Laita vaan kaikki arvot esiin.

                                                Comment


                                                • Sopat ihan persiillään, lambda ei ole lähelläkään sitä kuin pitäisi. Vaihda nyt se lambda-anturi ekana.

                                                  Katin kuntoa voi sitten arvuutella kun sopat kunnossa.

                                                  Comment


                                                  • Juu, ei sieltä putkesta voi enempää tulla kuin sinne meneekään, että ei ole katista nyt ainakaan pelkästään kiinni. Lisäksi lambda-arvo ei muutu pakoputken matkalla, on siellä katti tai ei.

                                                    Comment


                                                    • Jees.
                                                      huomena ny hakemaan uus ilmanputsari ja tulpat jos sattuis pääsemään niin pienellä, mut todennäkösesti ne ei noin suurta muutosta päästöihin tee, mutta ainahan sitä halvempaa vaihtoehtoa pitää koittaa.
                                                      + auton vois ilmaan nostaa ja lambdoja putsailla + kuumentaa, hyvällä tuurilla tästä voisi olla hyötyä?

                                                      Comment


                                                        Voihan niitäkin vaihdella "varmuuden vuoksi" jos on kilsat täynnä. Tulpat eivät varmasti auta, jos on tulpat loppu tulee misfireä, joka ei voi jäädä huomaamatta. En jaksa uskoa että putsarikaan noin tukossa olisi jos on kutakuinkin huolto-ohjelman mukaan vaihdettu.

                                                        Paljonko sillä lambdalla on ajettu? Jos yli 100tkm, niin kannattaa vaihtaa ihan joka tapauksessa. Bosch lupaa sensoreilleen 100tkm eliniän. Käytännössä toki voi kestää paljon pidempään ilman tuon tason ongelmia, mutta se ei tarkoita etteikö lambdan toiminta olisi jo hidastunut, ja näkyisi esim. kulutuksessa, suorituskyvyssä ja päästöissä. Täydet 65eur taisin itse maksaa ihan aidosta alkuperäisestä OEM alkuperäisliittimin varustetusta lambdasta. Ja ne tarvikkeet kannattaa unohtaa, kuten myös esim. MAF-antureissa.

                                                        Se auton nostaminen ilmaan ei ongelmia poista, kuten ei lambdojen putsailukaan. Eikä muuten auta auton nostaminen mitenkään siihen etulambdan vaihtoon, se kun vaihdetaan yläkautta. Ostat nyt vaan suosiolla sen uuden lambdan ellei nykyinen ole jo tuore ja alkuperäisosa, ja ihmettelet sitten arvoja uudestaan ja toivot ettei katti ole mennyttä kalua.

                                                        Comment


                                                        • Mistä sait lambdas tol hinnal dumo?

                                                          Comment


                                                            oxygensensor.net:stä muistaakseni tilasin, mutta siellä ei taida nyt olla tuota enää tai sitten Bosch-numero on vaihtunut. Bosch-kataloogista näkee Bosch-numeron, jonka kanssa voi etsiskellä netistä. Näistäkin taitaa liikkua kehnolaatuisia kopioita, joita toki kannattaa varoa.

                                                            Comment


                                                            • Kotimaista tarjontaa. Oletan että kyseessä "ns kapeakaista lambdallinen" auto

                                                              http://www.vpv-motorracing.fi/index2.html

                                                              1106 Bosch 0 258 986 507 4-johtoinen yleislambda 82€
                                                              Tuohon tarvitsee sitten sopivan liittimen tai sitten tilaa samalla vaikkapa uros & narttu ampit.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X