Nyt sain katsastuksen yhteydessä mitattua putkesta muutakin kuin HC ja CO -arvot. Lambdahan on tietty laskennallinen tulos, mutta mittari näytti seuraavaa:
CO 1,97 3,10
HC 188 161
Lambda 0,92
CO2 13,40 13,10
O2 0,98 0,41
Jälkimmäiset arvot kierroksilla.
Mitäs sanotte. Saako noita arvoja pelkästä seosruuvista säädettyä kohdalleen?
Putki ei happiarvon perusteella ilmeisesti vuoda kovin pahasti?
Voisihan sitä epäillä pientä vuotoa juuri ennen lambdaa downpipen ja katin liitoksessa, vai kuinka?
Mutta antakaa omat mielipiteenne, niin saatan päästä taas töissäkin käymään! :)
__________________________________________________ ________________
EDIT 19.4 : Yöllinen pimeäpuuha johti tulokseen, että osa tulpanjohdoista lyö läpi. Johdot ovat mallia, jossa tulpan ympärille tulee krominen lämpösuoja; eivät myöskään olleet halvimmasta päästä. Ikää niillä on vain pari kuukautta, joten hieman ihmetyttää, että ovat antautuneet.
Aikaisemmat piuhat alkoivat myös lyödä läpi, ja niillä ehdin ajaa noin puoli vuotta.
Voiko vika läpilyönteihin olla sitten jossain muualla, kun noin tuppaavat uupumaan? Johdot kulkevat muovisen suojakotelon sisällä, jossa jokaiselle on oma ura.
Tulpanjohdot osin selittävät korkean HC-lukeman, mutta miksi myös CO tuppaa nousemaan aina kierroksilla. Eikös sen tyypillisesti pitäisi laskea tai pysyä melko samana, jos lambdallinen kone on muuten tyydyttävässä kunnossa?
EDIT 20.4 : Voiko sytkäpiuhojen pieni-ikäisyys johtua puolan toimintahäiriöstä? Napavastukset olen mitannut ja niiden perusteella ei puolassa pitäisi vikaa olla. Miten muuten voin puolan toiminnan tarkistaa?
CO 1,97 3,10
HC 188 161
Lambda 0,92
CO2 13,40 13,10
O2 0,98 0,41
Jälkimmäiset arvot kierroksilla.
Mitäs sanotte. Saako noita arvoja pelkästä seosruuvista säädettyä kohdalleen?
Putki ei happiarvon perusteella ilmeisesti vuoda kovin pahasti?
Voisihan sitä epäillä pientä vuotoa juuri ennen lambdaa downpipen ja katin liitoksessa, vai kuinka?
Mutta antakaa omat mielipiteenne, niin saatan päästä taas töissäkin käymään! :)
__________________________________________________ ________________
EDIT 19.4 : Yöllinen pimeäpuuha johti tulokseen, että osa tulpanjohdoista lyö läpi. Johdot ovat mallia, jossa tulpan ympärille tulee krominen lämpösuoja; eivät myöskään olleet halvimmasta päästä. Ikää niillä on vain pari kuukautta, joten hieman ihmetyttää, että ovat antautuneet.
Aikaisemmat piuhat alkoivat myös lyödä läpi, ja niillä ehdin ajaa noin puoli vuotta.
Voiko vika läpilyönteihin olla sitten jossain muualla, kun noin tuppaavat uupumaan? Johdot kulkevat muovisen suojakotelon sisällä, jossa jokaiselle on oma ura.
Tulpanjohdot osin selittävät korkean HC-lukeman, mutta miksi myös CO tuppaa nousemaan aina kierroksilla. Eikös sen tyypillisesti pitäisi laskea tai pysyä melko samana, jos lambdallinen kone on muuten tyydyttävässä kunnossa?
EDIT 20.4 : Voiko sytkäpiuhojen pieni-ikäisyys johtua puolan toimintahäiriöstä? Napavastukset olen mitannut ja niiden perusteella ei puolassa pitäisi vikaa olla. Miten muuten voin puolan toiminnan tarkistaa?
Comment