Olen kuullut että korkeaan HC arvoon voi vaikuttaa pelkästään pieni vuoto pakoputkessa. Itsellä oli arvot katsastuksessa aivan rajoilla ja kurkistus katteihin sisään niin toisesta oli sisuskalut kappaleina. Seuraavaan leimaan pakko uusia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Päästöt ongelmana...
Collapse
X
-
S:ssä oli myös vikana liian suuret HC:t tyhjäkäynnillä (hieman yli 100) ja luulin katteja viallisiksi. HC:t rundeilla läpi OK. Tyhjäkäynnillä meni päästöistä läpi vain lämmittämällä kierroksilla katit.
Epäilin vanhoja katteja loppuunajetuiksi. Vika oli kuitenkin toisaalla. Koneeseen tehtiin kansiremppa ja rengastettiin alakerta. Nyt samoilla kateilla menee lämmittämättä tyhjäkäynnillä läpi. CO2 tyhjäkäynnillä = 14,7. HC = 0. 2200 rundia CO2 14,07 ja HC = 0. Pumppaamalla kaasua saa CO arvon nousemaan 0,2%:iin, mutta HC:t edelleen nollilla. Eli vanhat katit eivät olleet loppu, vaan vanha kone hieman huonossa vedossa.
Comment
-
No niin ensimmäinen katsastuskerta on nyt takana ja niinhän siinä kävi:
niin kuin arvelinkin pientä laittoa + päästöt eivät olleet kohallaan. Nyt kaipailisinkin teidän rakkaiden audilaisten neuvoja, että miten lähtee selvittämään päästöjen korkeapitoisuutta. CO oli korkealla tyhjäkäynnillä sekä kierroksilla ja HC vain tyhjäkäynnillä (~350 lähti laskemaan -> ~250), kierroksilla ok. Lambda-arvot olivat kunnossa.
Tarkat arvot (sallittu):
joutokäynti >2000
CO 0,58 (0,50) 0,76 (0,30)
HC 242 (100) 68 (100)
lambda 1,01
CO2 13,8 14,0
O2 1,39 (5,00) 0,87 (5,00)
Pitääkö siis vaihtaa katit + tulpat + -johdot + lambda ja/vai onnistuisiko lastun vaihto viri-viri -malliseen sekä sen säädättäminen?
Comment
-
Joo tuolta löytyy kanssa vähän samaan viittaavaa tekstiä -> http://personal.inet.fi/koti/kkoski/...paivakirja.htm. Ajattelin, et jos ostais uudet katit ja duunais niistä orkkis putken kanssa sellasen "katsastussetin" ja sit laittais suoran putken normi käyttöön.. Kumpi vaihtaa ensiks ja katotaan, et toimiiko :)
Comment
-
-
katsastuksesta hylsy, HC- pitoisuus
Seuraavanlaisia tuloksia coupe quattron päästö mittauksista:
tyhjäkäynti:
co 0.9 (sallittu 0.5)
hc 180 (sallittu 100)
kierroksilla:
co 0.1
lambda 1,19 (sallittu 0,97-1,03)
elikkä tyhjäkäynnillä liikaa happee ja häkää, sitten kierroksilla vain lambda arvo vituillaan..
jos jollain ollut samantapaisia tuloksia, kiinnostaisi tietää mistä johtuu??
Comment
-
-
Imuvuoto: Tarkista kaikki alipaine letkut, varsinkin se haitari letku. Starttipilotilla helppoa.
Pakovuoto: Kuuluuko säklätystä konetilasta/auto alta kiihdyttäessä isolla vaihteella? Itselläni aikoinaan vuoti etuputken laippa ja tiiviste. Ei mennyt päästöistä.
Vaihda lambda ja tulpat vielä näitten lisäksi.
Comment
-
Comment
-
-
lambdaa ja muuta pientä vaihdettiin, ei parantunut, sitten uusi katti ja päästöt meni katsastuksesta läpi :)
Comment
-
-
Onkos lambda vaihdettu milloin ?
Lambdan säätö näyttäisi olevan hieman hitaalla ja seos 1:n pinnassa.
=> lambda vaihtoon ja sitten uusi mittaus.
Comment
-
okei.. tänään käytin uudestaan päästötestissä, korjattuani pakovuodon joten seuraavat arvot tuli.
tyhjäkäynti
lambda 1,013
co o,640
co2 14,24
hc 82
o2 0,78
korotettu käynti
lambda 1.015
co 0,640
co2 14,22
hc 82
o2 0,82
missä vika kun toi co on pelkästään kohollaan?
lambda on uusi ja katti näyttää ehjältä,mutta voiko se sanoa sopparin irti vaikka näyttäs ehjältä.
Comment
Comment