Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Ei anna vikakoodeja VCDS:ään. Ylläolevat päästöt kuskin puolelta, pelkääjän puolen putkesta päästöt oli OK. Tämä vielä testattiin pariin kertaan, eli tässä putket tulee sitten taakse asti itsenäisinä vaikka käyvät samojen kuorien sisällä kahdessa pöntössä.
Auto on ollut puoli vuotta minulla ja siinä oli ollut edellisellä omistajalla polttoaineen syötön kanssa ongelmia, kuskin puolen polttoainepumppu on vaihdettu talvella uuteen Oulun Pörhöllä. Muuten auton toiminnassa ei ole ollut moittimista.
Yritin katsella VCDS:n measuring blokkeja läpi ja vertailla puolten välillä, enkä löytänyt mitään selkeästi poikkeavaa mikä olisi osunut heti silmiin.
Olisiko raadilla ehdotuksia mitä lähteä testaamaan/kokeilemaan seuraavaksi. Tulpat (NGK alkuperäiset) kävin tilaamassa, aloitetaan niiden vaihdolla...
Ne nyt ihan ekaksi vaihtoon, ittelle just vaihdoin 245 tkm ajettuun TFSi:hin lambdan ja tulos oli kuin olis vaihdettu eri kone, tyhjäkäynti tasoittui ja ääni hiljeni todella merkittävästi, kulutus näyttää tippuvan reilusti ja koneen käytös on aivan erilainen. Ja mitään vikakoodeja ei ollut ja päästötkin meni katsastuksessa läpi. Vaihdoin Bosch:in lambdan ja mitään tarvikkeita ei näihin ymmärtääkseni kannata edes yrittää laittaa. Vajaan satasen maksoi ja oli hyvin käytetty satanen.
Terve! Minulla on tuollainen otsikon mukainen audi a3 -06 vuotinen 1.6 bse moottorilla. Se ei mennyt läpi päästöistä vaikka siihen vaihdoin katalysaattorin.. Tälläiset arvot katsastusa asema siihen sai kierroksilla:
Co% 1.17
Co2 13.30
Hc ppm 121
o2 1.23
lambda 1.018
Olen enemmän Juken kannalla, mutta ensiksi tarkistaisin mistä pakoputki vuotaa, kun happi on nuin korkealla. Mahdolliset lambda-anturien läheisyydessä olevat vuodot aiheuttaa herkästi vikatilanteita.
Comment