kysymys mistä tosta vcds softasta pääsee kattoon noi lambda arvot, missä se siellä on? itellä vielä aika hakusessa ton softan kanssa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Päästöt ongelmana...
Collapse
X
-
Suosittelen lukemaan vikakoodit ensin jos niistä löytyisi jotain infoa, jos omistaa vagcomin niin kannattaa tyhjäkäynnillä kattoa MAF ja Lambda arvoja, sitten motarilla poljet autolla 6000rpm saakka ja katot paljonko MAF ottaa ilmaa. Vaihdoitko tarvike vai OEM katalysaattorin/lambdan? Kannattaa aloittaa ilmansuodattimen vaihdolla ja maffin puhdistuksella. Tietenkään ei tee pahaksi jos vaihtaisi tulpatkin jos sattuvat olemaan loppuunajetut. Onko PCV järjestelmä missä kunnossa, jos avaa öljykorkin koneen käydessä niin hyppiikö korkki vai pysyyko alipaineella paikallansa.
http://www.autotieto.net/pakokaasutk...it/CO_syyt.htmViimeksi muokannut Laamapalmu; 16.4.2019, 14:01.
Comment
-
CO - pitoisuus voi tarkoittaa liian rikasta seosta, tosin noilla arvoilla myös katalysaattori on ollut varsin tehoton.
Tuossa lambda calculator , siinä pilkuiksi laitetaan piste , typpiarvoksi voi laittaa nolla. Ko. laskuri näyttää myös katalysaattorin tehon.
http://www.smogstats.com/lambda_cat.aspx
Comment
-
Herätelläämpäs vähän vanhusta. Eli CO ja lambda korkeahkona, hylky leimalta. Auto S6 C5 2002 ANK.
Arvot tyhjällä:
CO% 0.3
CO2% 12.1
HC ppm 66
O2% 3.9
Lambda (tyhjä)
Kierroksilla: (sallitut suluissa)
CO% 0.4 (0.2)
CO2% 13.6
HC ppm 25 (100)
O2% 1.68 (5)
Lambda 1.07 (0.97-1.03)
Eli lambda/t vai katti/katit? Olikohan kuskinpuoleinen katti vaihdettu mitä viimeksi auton alla olen käynyt, ei minun vaihtama kuitenkaan, vuosilukua en tiedä koska vaihdettu. Itselle ensimmäinen katsastus tälle autolle.
Vikakoodeja ei ole muuta kuin Crash Signal from Airbag Controller ja SAI pumpusta. Pumpun ehkä toimimattomuus ei pitäisi varmaan vaikuttaa päästöarvoihin lämpimällä koneella? Tiedän miltä kuulostaa kun pumppu lähtee kylmällä koneella käyntiin.
Comment
-
Audi A4 B8 2.0TFSI vm09 CNDC moottorilla.
Päästämittauksesta tuli seuraavat arvot
Co% 0.25
Co2 14.80
Hc ppm 20
O2 0.01
Lambda 1.100
2019 kesäkuussa vaihdettu 034 motorsportin tekemä katalysaattori sekä uusittu etummainen lambda.
Onko katti hajalla vai voiko johtua jostain muusta ongelmasta? Ei vikakoodeja.
Comment
-
Jos siellä oli Bosch, niin sellainen siellä parhaiten toimii jatkossakin. Yleensä jos anturin merkki vaihtuu, niin ongelmat ovat todennäköisiä. Varmaksi en kuitenkaan muuta voi sanoa kuin että arvojen perusteella katti näyttää toimivan hyvin ja poskellaan oleva lambda-arvo johtuu jostain muusta kuin katalysaattorista.
Comment
-
Vieras
Boschin lambda ensisijaisesti Joihinkin VAG 1.6 koneisiin ei saa Boschia, niissä on NTK:t toiminut sen verran kuin on tarpeen.
Comment
-
Nyt on vaihdettu Boschin lambdat sekä lämpötila anturi. Lambda arvo parani 1.001, mutta edelleen ongelmana Co% 0.25-0.40. Kävin ennen testausta revittämässä koneen kuumaksi.
Voisko suuttimet vuotaa tai maffi olla rikki?
Ongelma korjattu: vaihdoin sytytystulpat, öljyt ja lisäksi ajoin ennen mittausta 20min 4,5rpm taulussa.Viimeksi muokannut Ananas; 28.2.2020, 10:05.
Comment
-
Piti leimalla hätäsee käyttää ja tiedossa oli ettei mm. Airbag valon takia läpi mene. Päästöissä CO% näytti 0.38 (sallittu ilmeisesti 0.2) noh ajattelin että ilmansuodattimella menee, pari vuotta viimevaihdosta aikaa. Ei kuitenkaan muuttanut asiaa jälkikatsastukseen. Apua lähtisin hakemaan, mistä vikaa etsimään. Tulppien vaihdosta myös aikaa joten ne menee vaihtoon muutenkin.
potilas siis A4 B6 1.6
päästöt katsastukseen
CO% 0.38
CO2 14,80
HC ppm 36
O2 0.20
Lambda 1.000
suodattimen vaihdon jälkeen
CO% 0.38
CO2 14,90
HC ppm 22
O2 0.20
Lambda 1.000
Comment
-
-
Ongelmana päästöt kierroksilla.
CO%: 0,49
Co2: 14,50
HC ppm: 70
o2: 0,40
Lambda: 1,002
Vaihdettu: tulpat, puolat, öljyt sekä suodattimet. Putki punaisena suunnilleen yritetty ottaa arvot, mutta ei natsaa.
Olisiko katalysaattori tiensä päässä
Audi A4 B8 2.0 TFSIViimeksi muokannut Ananas; 5.3.2021, 20:18.
Comment
-
Elikkäs ongelmana olis audi a4 b5 1.8t päästöt. Pomppasi katsastuksessa noiden takia.
CO 0.6/0.6
HC ppm 154/72
O2 5.4/4.22
Lambda 1.22
CO2 10.6/11.6
Autosta löytyy lastu, kkk k04 turbo ja 3' putkisto. Happi arvot viittaisivat vuotavaan putkistoon. Vähän jo tutkiskelin ja takapöntöstä löytyi muutamia vuotokohtia. Onko nuilla sitten niin suuri vaikutus, en tietä. Ajaessa kuuluu selvästi pieni vuoto suhina tietyillä kiekoilla. Ahtopaineet ok ja vetoja on. Imusarja varmaan kannattaa myös tarkistaa?Viimeksi muokannut Zouhannez; 13.4.2021, 13:20.
Comment
-
Audi S4 B5 2.7l, pikkusen tuntuu olevan ongelmaa nyt näiden päästöjen kanssa. Vikakoodeja ei anna mitään. Putkisto siis omatekoinen ja alkuperäinen putkisto hävitetty. Saatiin selville, että ilmeisesti ilmamäärämittarin liitin oli ollut rikki ja tämä olisi ''rikkonut'' paikallaan olevat katalysaattorit. Auto kävi muutenkin vähän omituisesti, mutta liittimen uusimisen jälkeen alkoi vetämään ihan erilain. Laitettiin ensin yksi uusi katalysaattori paikalleen ja kokeiltiin sillä. Hylätty tuli, laitettiin toinen samanlainen katti viereen ja uudestaan... Hylky tuli myös. Käytettiin vanhemman bensa Jeepin katalysaattoria paikallaan ja senkin kanssa päästöt omilla teillään.
Osaako joku viisaampi neuvoa, että mistä lähteä ensimmäisenä rappaamaan tai onko jollain jotain mielessä mitä ei nyt olla huomattu?
Comment
-
Ettei olis myös egt:hin liittyvää probleemaa.
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...egt-asiaa-taas
Comment
-
Ilmaputsarilla ainakaan ei ole mitään tekemistä päästöjen kanssa nykyautossa. Tärkein perusasia on, että pakoventtiilin ja lambda-anturin välillä ei saa olla pienintäkään ilmavuotoa. Jos se väli on tiivis ja lambdasäätö pääsee toimimaan oikein, sitten kasvaa muista asioista johtuvien vikojen sietäminenkin. Tulpatkin kuuluu vähän siihen osastoon, että jos sen auton pystyy ajamaan ilman pätkimistä siihen mittaukseen, niin tulppien vaihdollakaan ei mitään saavuta. Ainakaan muut kuin se tulppien myyjä. Anturit on tietysti oltava kunnossa niiltä osin, jotka pystyy vaikuttamaan ennakoihin ja seokseen.
Comment
-
No joka tapauksessa itse ajoin auton pätkimättä leimasedälle, joka hylkäsi seuraavin perustein:
CO-pitoisuus, joutokäynnillä, CO joutokäynnillä korkea (0,55)
CO-pitoisuus kierroksilla, CO korotetulla pyörimisnopeudella liian korkea (0,60)
Lambda-arvo, Lambda poikkeaa sallituista arvoista korotetulla pyörimisnopeudella (1,050)
Nämä viinalla.
Toki kysyjällä arvot selvästi rajummin pielessä, mutta ei se nyt kauhea vaiva ole niitä tulppein kireyksiä tarkastaa.
Comment
-
Itsellä 80 typ89 vm.'96, 1.8S kaasutin moottorilla päästöongelmaa. O2 arvo 10% ja HC pitoisuus liian korkea. Kattelin kaikki alipaineletkut läpi, putsailin virranjakajan kannen, mitä viel? Pakoputki ei vuoda ainakaan. Täytyy kyllä päästä ottamaan päästöarvot jossain pajalla. Jospa sitä leima viel irtois
Comment
Comment