Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Päästöt ongelmana...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • kysymys mistä tosta vcds softasta pääsee kattoon noi lambda arvot, missä se siellä on? itellä vielä aika hakusessa ton softan kanssa.

    Comment


      Mene moottorin valikkoon, sisältä measuring blocks, muistaakseni kanavat 32 ja 33. Googlella löytyy VCDS lambda measuring blocks hakusanalla.

      Comment


      • Vinkkejä mistä lähteä etsimään vikaa, Audi A4 1.6 vm. 2004. Katalysaattori ja lambdat vaihdettu puoltoista vuotta sitten. Katsastus antoi tälläiset tulokset.

        Kierroksilla:

        CO% 0,50
        CO2 14,40
        HC ppm 2
        O2 0,20
        Lambda 1,000

        Comment


        • Suosittelen lukemaan vikakoodit ensin jos niistä löytyisi jotain infoa, jos omistaa vagcomin niin kannattaa tyhjäkäynnillä kattoa MAF ja Lambda arvoja, sitten motarilla poljet autolla 6000rpm saakka ja katot paljonko MAF ottaa ilmaa. Vaihdoitko tarvike vai OEM katalysaattorin/lambdan? Kannattaa aloittaa ilmansuodattimen vaihdolla ja maffin puhdistuksella. Tietenkään ei tee pahaksi jos vaihtaisi tulpatkin jos sattuvat olemaan loppuunajetut. Onko PCV järjestelmä missä kunnossa, jos avaa öljykorkin koneen käydessä niin hyppiikö korkki vai pysyyko alipaineella paikallansa.

          http://www.autotieto.net/pakokaasutk...it/CO_syyt.htm
          Viimeksi muokannut Laamapalmu; 16.4.2019, 14:01.

          Comment


          • CO - pitoisuus voi tarkoittaa liian rikasta seosta, tosin noilla arvoilla myös katalysaattori on ollut varsin tehoton.
            Tuossa lambda calculator , siinä pilkuiksi laitetaan piste , typpiarvoksi voi laittaa nolla. Ko. laskuri näyttää myös katalysaattorin tehon.
            http://www.smogstats.com/lambda_cat.aspx

            Comment


            • Herätelläämpäs vähän vanhusta. Eli CO ja lambda korkeahkona, hylky leimalta. Auto S6 C5 2002 ANK.

              Arvot tyhjällä:
              CO% 0.3
              CO2% 12.1
              HC ppm 66
              O2% 3.9
              Lambda (tyhjä)

              Kierroksilla: (sallitut suluissa)
              CO% 0.4 (0.2)
              CO2% 13.6
              HC ppm 25 (100)
              O2% 1.68 (5)
              Lambda 1.07 (0.97-1.03)

              Eli lambda/t vai katti/katit? Olikohan kuskinpuoleinen katti vaihdettu mitä viimeksi auton alla olen käynyt, ei minun vaihtama kuitenkaan, vuosilukua en tiedä koska vaihdettu. Itselle ensimmäinen katsastus tälle autolle.
              Vikakoodeja ei ole muuta kuin Crash Signal from Airbag Controller ja SAI pumpusta. Pumpun ehkä toimimattomuus ei pitäisi varmaan vaikuttaa päästöarvoihin lämpimällä koneella? Tiedän miltä kuulostaa kun pumppu lähtee kylmällä koneella käyntiin.

              Comment


              • Audi A4 B8 2.0TFSI vm09 CNDC moottorilla.

                Päästämittauksesta tuli seuraavat arvot

                Co% 0.25
                Co2 14.80
                Hc ppm 20
                O2 0.01
                Lambda 1.100

                2019 kesäkuussa vaihdettu 034 motorsportin tekemä katalysaattori sekä uusittu etummainen lambda.
                Onko katti hajalla vai voiko johtua jostain muusta ongelmasta? Ei vikakoodeja.

                Comment


                • Minkä merkkinen lambda-anturi?
                  Katti ei vaikuta lambda-arvoon ja lambda-arvo on pielessä, joten veikkaisin lambda-anturia, varsinkin kun se on äskettäin vaihdettu.

                  Comment


                  • NTK lambda, mutta taaempaa lambdaa en vaihtanut joten se on alkuperäinen.

                    Kulutus on mielestäni kasvanut viime aikoina siihen mitä se on ollut.
                    Viimeksi muokannut Ananas; 25.2.2020, 11:46.

                    Comment


                    • Jos siellä oli Bosch, niin sellainen siellä parhaiten toimii jatkossakin. Yleensä jos anturin merkki vaihtuu, niin ongelmat ovat todennäköisiä. Varmaksi en kuitenkaan muuta voi sanoa kuin että arvojen perusteella katti näyttää toimivan hyvin ja poskellaan oleva lambda-arvo johtuu jostain muusta kuin katalysaattorista.

                      Comment


                      • Missä tässä autossa on jäähdytysnesteen lämpötila anturi?

                        Comment


                        • OEM lambda anturia paikalleen nii sillä toden. korjaantuu. tarvikelambdoilla järestäin päästöt metässä varsinkin jos käytetään säätölambdan paikalla. katin takana ei oo niin justiinsa..
                          edit: ja putki kunnolla kuumaksi vaikka motarilla ennen leimaa.

                          Comment


                            Boschin lambda ensisijaisesti Joihinkin VAG 1.6 koneisiin ei saa Boschia, niissä on NTK:t toiminut sen verran kuin on tarpeen.

                            Comment


                            • Nyt on vaihdettu Boschin lambdat sekä lämpötila anturi. Lambda arvo parani 1.001, mutta edelleen ongelmana Co% 0.25-0.40. Kävin ennen testausta revittämässä koneen kuumaksi.
                              Voisko suuttimet vuotaa tai maffi olla rikki?

                              Ongelma korjattu: vaihdoin sytytystulpat, öljyt ja lisäksi ajoin ennen mittausta 20min 4,5rpm taulussa.
                              Viimeksi muokannut Ananas; 28.2.2020, 10:05.

                              Comment


                              • Laita kaikki arvot näkyviin.

                                Comment


                                • Piti leimalla hätäsee käyttää ja tiedossa oli ettei mm. Airbag valon takia läpi mene. Päästöissä CO% näytti 0.38 (sallittu ilmeisesti 0.2) noh ajattelin että ilmansuodattimella menee, pari vuotta viimevaihdosta aikaa. Ei kuitenkaan muuttanut asiaa jälkikatsastukseen. Apua lähtisin hakemaan, mistä vikaa etsimään. Tulppien vaihdosta myös aikaa joten ne menee vaihtoon muutenkin.
                                  potilas siis A4 B6 1.6
                                  päästöt katsastukseen
                                  CO% 0.38
                                  CO2 14,80
                                  HC ppm 36
                                  O2 0.20
                                  Lambda 1.000

                                  suodattimen vaihdon jälkeen
                                  CO% 0.38
                                  CO2 14,90
                                  HC ppm 22
                                  O2 0.20
                                  Lambda 1.000

                                  Comment


                                  • Eipä sitä enempää miettimää katti vaihtoo kun kerkiää, nyt kuitenki rimaa hipoen vielä läpi päästy
                                    Viimeksi muokannut Killeri; 13.5.2020, 18:35. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                    Comment


                                    • Ongelmana päästöt kierroksilla.
                                      CO%: 0,49
                                      Co2: 14,50
                                      HC ppm: 70
                                      o2: 0,40
                                      Lambda: 1,002

                                      Vaihdettu: tulpat, puolat, öljyt sekä suodattimet. Putki punaisena suunnilleen yritetty ottaa arvot, mutta ei natsaa.
                                      Olisiko katalysaattori tiensä päässä

                                      Audi A4 B8 2.0 TFSI
                                      Viimeksi muokannut Ananas; 5.3.2021, 20:18.

                                      Comment


                                      • Alkuperäiset katalysaattorit harvemmin menee oikeasti rikki, muutakuin jos ajetaan liian rikkaalla seoksella pitkään. Mitä on fuel trimmit, ne kannattaa lukaista diagnostiikkalaitteella seuraavaksi ennenkuin lykkää uuden katin.

                                        Comment


                                        • Elikkäs ongelmana olis audi a4 b5 1.8t päästöt. Pomppasi katsastuksessa noiden takia.

                                          CO 0.6/0.6
                                          HC ppm 154/72
                                          O2 5.4/4.22
                                          Lambda 1.22

                                          CO2 10.6/11.6

                                          Autosta löytyy lastu, kkk k04 turbo ja 3' putkisto. Happi arvot viittaisivat vuotavaan putkistoon. Vähän jo tutkiskelin ja takapöntöstä löytyi muutamia vuotokohtia. Onko nuilla sitten niin suuri vaikutus, en tietä. Ajaessa kuuluu selvästi pieni vuoto suhina tietyillä kiekoilla. Ahtopaineet ok ja vetoja on. Imusarja varmaan kannattaa myös tarkistaa?
                                          Viimeksi muokannut Zouhannez; 13.4.2021, 13:20.

                                          Comment


                                          • Audi S4 B5 2.7l, pikkusen tuntuu olevan ongelmaa nyt näiden päästöjen kanssa. Vikakoodeja ei anna mitään. Putkisto siis omatekoinen ja alkuperäinen putkisto hävitetty. Saatiin selville, että ilmeisesti ilmamäärämittarin liitin oli ollut rikki ja tämä olisi ''rikkonut'' paikallaan olevat katalysaattorit. Auto kävi muutenkin vähän omituisesti, mutta liittimen uusimisen jälkeen alkoi vetämään ihan erilain. Laitettiin ensin yksi uusi katalysaattori paikalleen ja kokeiltiin sillä. Hylätty tuli, laitettiin toinen samanlainen katti viereen ja uudestaan... Hylky tuli myös. Käytettiin vanhemman bensa Jeepin katalysaattoria paikallaan ja senkin kanssa päästöt omilla teillään.
                                            Osaako joku viisaampi neuvoa, että mistä lähteä ensimmäisenä rappaamaan tai onko jollain jotain mielessä mitä ei nyt olla huomattu?

                                            Comment


                                              Jos katit on menny paskaksi niin happianturitkin on varmasti jo tukossa. Lambdojen arvoja vois kattoo vcds:llä, jos kovin hitaasti (tai ei lainkaan) toimii niin uudet anturit vaan.

                                              Comment


                                                Ettei olis myös egt:hin liittyvää probleemaa.
                                                https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...egt-asiaa-taas
                                                Viimeksi muokannut vV8m5; 9.9.2021, 13:45. Perustelu: Linkki

                                                Comment


                                                  Pistä ne arvot tänne esille.

                                                  Comment


                                                  • Comment


                                                      Varmaan kannattaa ihan perusjutut katsoa ekana; ilmanputsari ja tulpat. Itsellä ei mennyt S4 b5 päästöistä läpi, kun oli 4/6 tulpista sormilöysällä. Vaihdoin tulpat ja suodattimen uusiin ja taas meni päästöistä läpi.

                                                      Comment


                                                        Ilmaputsarilla ainakaan ei ole mitään tekemistä päästöjen kanssa nykyautossa. Tärkein perusasia on, että pakoventtiilin ja lambda-anturin välillä ei saa olla pienintäkään ilmavuotoa. Jos se väli on tiivis ja lambdasäätö pääsee toimimaan oikein, sitten kasvaa muista asioista johtuvien vikojen sietäminenkin. Tulpatkin kuuluu vähän siihen osastoon, että jos sen auton pystyy ajamaan ilman pätkimistä siihen mittaukseen, niin tulppien vaihdollakaan ei mitään saavuta. Ainakaan muut kuin se tulppien myyjä. Anturit on tietysti oltava kunnossa niiltä osin, jotka pystyy vaikuttamaan ennakoihin ja seokseen.

                                                        Comment


                                                          No joka tapauksessa itse ajoin auton pätkimättä leimasedälle, joka hylkäsi seuraavin perustein:

                                                          CO-pitoisuus, joutokäynnillä, CO joutokäynnillä korkea (0,55)
                                                          CO-pitoisuus kierroksilla, CO korotetulla pyörimisnopeudella liian korkea (0,60)
                                                          Lambda-arvo, Lambda poikkeaa sallituista arvoista korotetulla pyörimisnopeudella (1,050)

                                                          Nämä viinalla.

                                                          Toki kysyjällä arvot selvästi rajummin pielessä, mutta ei se nyt kauhea vaiva ole niitä tulppein kireyksiä tarkastaa.

                                                          Comment


                                                          • Itsellä 80 typ89 vm.'96, 1.8S kaasutin moottorilla päästöongelmaa. O2 arvo 10% ja HC pitoisuus liian korkea. Kattelin kaikki alipaineletkut läpi, putsailin virranjakajan kannen, mitä viel? Pakoputki ei vuoda ainakaan. Täytyy kyllä päästä ottamaan päästöarvot jossain pajalla. Jospa sitä leima viel irtois
                                                            Viimeksi muokannut Killeri; 17.8.2022, 10:20. Perustelu: Auton tiedot lisätty viestiin.

                                                            Comment


                                                              Käykö hyvin kaikilla pytyillä ? Kumilaipan kunto kaasarin ja imusarjan välissä ?
                                                              Viimeksi muokannut Sleepy2; 17.8.2022, 12:37.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X