Seoksen käsin säätö hävisi kaasarien myötä. Eli ihan tuoreissa autoissa sitä ei ole voinut säätää:)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Päästöt ongelmana...
Collapse
X
-
Audi A4 B8 2.0TFSI vm09 CNDC moottorilla.
Päästämittauksesta tuli seuraavat arvot
Co% 0.25
Co2 14.80
Hc ppm 20
O2 0.01
Lambda 1.100
2019 kesäkuussa vaihdettu 034 motorsportin tekemä katalysaattori sekä uusittu etummainen lambda.
Onko katti hajalla vai voiko johtua jostain muusta ongelmasta? Ei vikakoodeja.
Comment
-
Jos siellä oli Bosch, niin sellainen siellä parhaiten toimii jatkossakin. Yleensä jos anturin merkki vaihtuu, niin ongelmat ovat todennäköisiä. Varmaksi en kuitenkaan muuta voi sanoa kuin että arvojen perusteella katti näyttää toimivan hyvin ja poskellaan oleva lambda-arvo johtuu jostain muusta kuin katalysaattorista.
Comment
-
Vieras
Boschin lambda ensisijaisesti Joihinkin VAG 1.6 koneisiin ei saa Boschia, niissä on NTK:t toiminut sen verran kuin on tarpeen.
Comment
-
Nyt on vaihdettu Boschin lambdat sekä lämpötila anturi. Lambda arvo parani 1.001, mutta edelleen ongelmana Co% 0.25-0.40. Kävin ennen testausta revittämässä koneen kuumaksi.
Voisko suuttimet vuotaa tai maffi olla rikki?
Ongelma korjattu: vaihdoin sytytystulpat, öljyt ja lisäksi ajoin ennen mittausta 20min 4,5rpm taulussa.Viimeksi muokannut Ananas; 28.2.2020, 10:05.
Comment
-
Ongelmana päästöt kierroksilla.
CO%: 0,49
Co2: 14,50
HC ppm: 70
o2: 0,40
Lambda: 1,002
Vaihdettu: tulpat, puolat, öljyt sekä suodattimet. Putki punaisena suunnilleen yritetty ottaa arvot, mutta ei natsaa.
Olisiko katalysaattori tiensä päässä
Audi A4 B8 2.0 TFSIViimeksi muokannut Ananas; 5.3.2021, 20:18.
Comment
-
Itsellä 80 typ89 vm.'96, 1.8S kaasutin moottorilla päästöongelmaa. O2 arvo 10% ja HC pitoisuus liian korkea. Kattelin kaikki alipaineletkut läpi, putsailin virranjakajan kannen, mitä viel? Pakoputki ei vuoda ainakaan. Täytyy kyllä päästä ottamaan päästöarvot jossain pajalla. Jospa sitä leima viel irtois
Comment
-
anselmi123 sulla oli se vuoto kaasuttimessa https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...suttimen-vuoto
Ilmeisesti sait sen kuntoon ja otettiin päästöt sen jälkeen?
Comment
-
Kaasutin on vaihdettu ja vuodot loppui siihe. Päästöt saatiin kuntoon päästölaitteistolla ja kaasuttimen säädöllä kuntoon.
- 1 like
Comment
-
Potilas Q7 -07, 4.2L bensa, eli BAR-kone, ajettu 320tkm. Pomppasi katsastuksessa CO-päästöistä kierroksilla:
CO% 0,59
HC 42
CO2 14,4
O2 0,15
lambda 0,989
Ei anna vikakoodeja VCDS:ään. Ylläolevat päästöt kuskin puolelta, pelkääjän puolen putkesta päästöt oli OK. Tämä vielä testattiin pariin kertaan, eli tässä putket tulee sitten taakse asti itsenäisinä vaikka käyvät samojen kuorien sisällä kahdessa pöntössä.
Auto on ollut puoli vuotta minulla ja siinä oli ollut edellisellä omistajalla polttoaineen syötön kanssa ongelmia, kuskin puolen polttoainepumppu on vaihdettu talvella uuteen Oulun Pörhöllä. Muuten auton toiminnassa ei ole ollut moittimista.
Yritin katsella VCDS:n measuring blokkeja läpi ja vertailla puolten välillä, enkä löytänyt mitään selkeästi poikkeavaa mikä olisi osunut heti silmiin.
Olisiko raadilla ehdotuksia mitä lähteä testaamaan/kokeilemaan seuraavaksi. Tulpat (NGK alkuperäiset) kävin tilaamassa, aloitetaan niiden vaihdolla...
Comment
-
Ne nyt ihan ekaksi vaihtoon, ittelle just vaihdoin 245 tkm ajettuun TFSi:hin lambdan ja tulos oli kuin olis vaihdettu eri kone, tyhjäkäynti tasoittui ja ääni hiljeni todella merkittävästi, kulutus näyttää tippuvan reilusti ja koneen käytös on aivan erilainen. Ja mitään vikakoodeja ei ollut ja päästötkin meni katsastuksessa läpi. Vaihdoin Bosch:in lambdan ja mitään tarvikkeita ei näihin ymmärtääkseni kannata edes yrittää laittaa. Vajaan satasen maksoi ja oli hyvin käytetty satanen.
Comment
Comment