Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Päästöt ongelmana...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Melkein 300 on tyhjäkäynnillä HC niin onhan siellä jotain pielessä oltava jo ennen katalysaattoria. Lambda-anturin johdon irrottaminen ei muuttanut koneen käyntiä mitenkään kun tänään aiemmin testailin. Tuossa 8v koneessa kun ei oikein edes ole mitään vikaantuvaa osaa. N80 solenoidi naksuu output testissä, imuvuotoja en carb cleanerilla löytänyt, maffi, kaasuläppä ja pcv ihan puhtaat. On niin vittumainen irrottaa tulpat että ohivuotoja ja puristuksia en ole mitannut, tiedä vaikka olis venttiilivika. Siinä tapauksessa tosin seuraava työkalu on kuusakosken nosturi.

    Mulla oli parikin happianturia kotona mutta kaikissa liian lyhyet johdot. Siihen loppui kiinnostus tältä päivältä kun olisi pitänyt alkaa johtoja jatkamaan. Jos huomenna jaksais tinata jatkoa sen verran ja kokeilla.

    Comment


      Alkaa tämä homma selviämään. Johdot poikki jostain ecun ja lambda-anturin liittimen väliltä. Anturin lämmitys ei toimi ja signaalimaa on poikki. Vedin uuden maan niin alkoi arvot vilkkumaan VCDS ruudulla. Lämmitykselle vielä uudet johdot niin saa senkin kuntoon. Maanantaina sitten konttorille mittaamaan. Vaikuttaako tuo lämmitys muuta kuin ensimmäisten minuuttien aikana?

      Comment


        Hetki sitten hyväksytysti leimattu. Nyt oli CO% 0.05 ja HC 21 tyhjäkäynnillä. Kierroksilla CO% 0,00 ja HC 33. Tiedä vaikka olisi toiminut alkuperäiselläkin lambda-anturilla kun olisi heti ensimmäisenä korjannut johdotukset.

        En tiedä mistä välistä ne tuolta auton uumenista on poikki. Vedin uutta johtoa rinnalle ja vaihdoin vielä moottoriöljyt samalla kiukulla niin nyt toimii.

        Comment


        • Kolohvi

          Golffi ongelmana, Neloskoppanen 1,4 -98 vuotinen. Viimekesänä tehtiin koneremontti, rengastettiin moottori ja venttiilivarsikumet uuet, savutti niin paljon ettei menny päästöistä läpi. Sitä ennen vaihettiin katti mutta eihän se auttanu kauaa. Koneremontin jälkeen meni hyvin päästöt läpi taas.

          Nyt sitten taas päästöt ongelmana, onko antaa vinkkiä mistä vois kiikastaa?




          Lambdakin näyttää vähä hulluja lukemia. Voisko se olla ihan moottoripuolella vika?

          Comment


            Pistä ne arvot tänne esille, niin on vähän helpompi arvailla.

            Comment


            • Jaa neppä ei näykkään.
              https://drive.google.com/file/d/0B_L...ew?usp=sharing

              Tyhjäkäynnillä:

              CO% 0,47
              CO2 13,30
              HCppm 253
              O2 1,80


              Kierroksilla:

              CO% 0,58
              CO2 12,80
              HCppm 140
              O2 2,50

              Lambda 1,100

              Comment


              • Audi 80 1.8S -89 Päästöt/pätkii

                Katsastuksessa pomppasi kaikista päästöistä.

                Tekee ajossa: Kaasuu pohjaan niin alkaa prötään, ei liiku edes eteepäin kunnolla. Kiihdyttäessä alkaa prötään ja pätkiin noin 3000 kierroksen kohdilla, vähän kuin heittäisi jotain rajoitinta vasten?

                Kenelläkään vanhan liiton miehellä/naisella, onko ajatusta mistä lähtisi vikaa etsimään? Isän auto kyseessä, itse laittaisin paalaamoon..

                Comment


                  Letkujen kunnot kannattaa tarkistaa, esim. jarrutehostimen seudulta. Kaasarin kumilaippa saattaa myös vuotaa. Sytytysosien kunto ja ajoitus?

                  Comment


                    Laita ne päästöt tänne esille, niin on helpompi arvailla.

                    Comment


                    • Päästöt tyhjäkäynnillä:

                      CO%: 0.63
                      CO2: 3.60
                      HC ppm: 86
                      O2: 14.70

                      Kierroksilla:
                      CO% : 5.90
                      CO2: 4.40
                      HCppm: 365
                      O2: 7.90
                      Lambda: 1.356

                      Comment


                        Jos kerran noilla arvoilla pomppasi, niin sitten lienee PM-kone eli ykspiste Mono-Jetti. Kandee silti aloittaa noista yllä mainituista imuvuodoista. Bensapumppu ehkä ennen sytkäosia kuitenkin.

                        Comment


                        • Audi a4 b5 1995

                          Päästö mittaus anto tommoset arvot audi a4 b5 1995v autosta co 2.30 ja hc 123 mistä kannattaa vikaa lähtee etsimään

                          Comment


                            Hei bensakoneista ymmärtävät, mikä tässä mahtaisi olla?

                            A8 -03 BFM 4.2 noin 270tkm:
                            Koodi:
                            17538 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult)
                            P1130 - 001 - System too Lean - Intermittent
                            
                            17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult)
                            P1128 - 001 - System too Lean - Intermittent
                            Katsastuksessa pomppasi vikakoodeista sekä CO kierroksilla 2.9%.

                            Etulambdat vaihdettu uusiin Boschilaisiin jo ennen katsastusta.

                            Uuden MAF:in (Bosch) vaihdon jälkeen ei ole vielä tallentunut vikakoodia mutta:
                            Kanavalla 32 idlet 1.7-1.9%, partial hiipii noin 13%. Imuvuotoja ei ainakaan spraytestillä löytynyt ja ross-techin mukaan tyhjäkäyntiarvot olisivat pielessä jos imuvuoto.
                            Viimeksi muokannut TDIq; 2.9.2017, 15:29.

                            Comment


                              Pannukakku?

                              Comment


                                Hyvä heitto. Ellei se ollut rikki niin ainakin nyt on, prkl noita vanhoja muoviosia. Tilataan uusi ja kokeillaan.

                                Comment


                                  Taas pompsahti Audi päästöistä...
                                  Tyhjäkäynnillä :
                                  Co% 1.2
                                  Co2% 13.8
                                  Hc ppm 202
                                  O2 0.6

                                  Kierroksilla:
                                  Co% 1.0
                                  Co2 % 13.9
                                  Hc ppm 91
                                  O2% 0.92
                                  Lambda 1.01

                                  Lambda ja katti vaihdettu vuosi sitten...
                                  Ennen katsastusta ajettu noin 30km

                                  Comment


                                  • Itselläkin juuri jäi audi ilma leimaa, syynä liian korkeat päästöt.

                                    Tyhjäkäynnillä:

                                    Co% 0.48
                                    Co2% 11.50
                                    Hc ppm 169
                                    O2 4.5

                                    Kierroksilla:

                                    Co% 0.61
                                    Co2 14.30
                                    Hc ppm 28
                                    O2 0.50
                                    Lambda 1.0

                                    Auto myös savutti aika reippaasti aiemmin mutta tänään vaihdoin tulpat uusiin ja savutus väheni huomattavasti, samalla tuli puhdisteltua huohutuksen letkuja ja venttiileitä jotka suht puhtaita kuitenkin olivat jo ennestään, huomenna uuden lambdan hakuun ja sillä koittaa mittauttaa päästöt.

                                    Comment


                                      Palaan tuohon A8 ongelmaani edellä, viesti #96. Bensapumppu siellä veti viimeisiään, sain leiman kikkailtua mutta viikon päästä jätti tielle.

                                      Ihmetyttää vaan tuo mittauslappu jossa CO korkealla, ei mielestäni ohjannut vianhakua pumpun suuntaan.

                                      Comment


                                      • Joo, tuossa vihdoin tuli uusi lambda tilauksesta ja huomenna saa päästöt mittailtua, edellinen lambda oli alkuperäinen 98vuodelta ja kilometrejä 255tkm alla, lambdan pää oli aivan täysin karstan peitossa joten olihan tuo jo syytäkin vaihtaa.

                                        Comment


                                        • Lambdan vaihdolla ei juuri mitään vaikutusta päästöihin, hieman pienenivät vain, onko tässä viimeinen vaihtoehto enää katti? O2 arvo oli lambdan vaihdon jälkeen laskenut 0.8saan joutokäynnillä ja kierroksilla 0.4.

                                          Comment


                                            itellä vuoden vanha katti ja päästöt vituillaan..
                                            Puoltoista sataa makso ni luulis vähän pitempään kestävän...

                                            Comment


                                            • Apuva,

                                              Pomppasi A4 1.8Tq päästöistä sitten minullakin. Vuosi sitten ei ongelmaa.

                                              kierroksilla:

                                              CO 0,51
                                              Co2 14,70
                                              HC 11
                                              O2 0,1
                                              Lambda 1,010

                                              Katsastukseen mennessä 30min kaupunki ja motariajoa takana, eli konehuone oletettavasti oli lämmin. Ilmansuodatin ja öljyt vaihdettu päivää ennen katsastusta.
                                              Viimeksi muokannut Killeri; 22.11.2017, 19:36. Perustelu: Ei allekirjoituksia, kiitos!

                                              Comment


                                              • Vaihdoin lambda-anturin ja käytin auton päästömittauksessa. Mittaaja oli sitä mieltä, että ei olisi ollut mitään syytä vaihtaa anturia. Riittävästi vaan huudatti kattia lämpimäksi. Nyt on taas leima lapussa hyvillä arvoilla. Ensi vuonna käyn tuon pajan kautta matkalla konttorille...

                                                Comment


                                                • A4 b5 2.8 1997 katti

                                                  Moi, mitens on kun on vaihtanut uudet katalysaattorit niin pitääkö ne lämmittää kunnolla että päästö arvot tulis oikeuksiinsa, kun laitoun lauantaina uudet katit ja en ajanut juurikaan sen jälkeen ja tänään oli leima ja ei mennyt läpi kun lambda arvo oli liian korkea, kun pitäs olla 1 tai pienempi ja mulla oli 1,320. kuitenkin viimeviikolla kävin ottamassa päästömittauksen ja sillon ei ollut lambdoissa mitään vikaa mutta sillon oli HC arvo liian iso nyt se on kunnossa mutta nyt oli toi lambda arvo liian iso. Laitoin vanhat lambdat siihen, mutta nyt tilasin uudet lambdat, eli pitääkö nyt katit käyttää todella kuumana että kaikki arvot ovat niin kun pitääkin?

                                                  Comment


                                                    Eihän jäänyt vuotoja pakoputkeen? 1.3 lambda on nimittäin melko laiha seos.

                                                    Comment


                                                    • joo jäi liitos kohdasta, huomasin sen tossa leiman jälkeen, kun kone oli kylmä ja laitoin käyntiin niin katoi alle niin savua tuli liitos kohdasta.
                                                      Mitens saako noita seoksia miten säädetty?
                                                      Ja mitkä on 2.8 1997 päästö arvot mitkä tehdas antaa?
                                                      Kun lambdat vaihdettu niin pitäääkö jotain nollata että antaa oikeet arvot?
                                                      Viimeksi muokannut Dean; 7.1.2019, 22:01.

                                                      Comment


                                                        Ehkä ensin vain putki tiiviksi ja moottori lämpösenä mittauttaan. Lambdoja ei tarvitse sopeuttaa.

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Dean Näytä viesti
                                                          Mitens saako noita seoksia miten säädetty?
                                                          Niitä säädetään koko ajan automaattisesti. Se on lambda-säädön tehtävä. Seosta rikastetaan ja laihennetaan jatkuvasti edestakaisin lambda-anturin ohjaamana. Näin seos pysyy koko ajan rikkaan ja laihan rajalla tai ainakin ihan lähituntumassa.
                                                          Viimeksi muokannut Killeri; 9.1.2019, 11:18.

                                                          Comment


                                                          • Ok, kun vanhoissa autoissa ja tuoreemmissakin mitä mulla on niin pitää itse säätää toi laiha/rikkaus säätö siksi kysyin miten audissa se on.

                                                            Comment


                                                              Perussäätö tulee ohjelmasta, tietyllä ilmamassalla ruiskutetaan tietty määrä polttoainetta. Eli softaa on muutettava. Lambdan tehtävä on lähinnä korjata, jos jostain syystä "eksytään" pois sopivasta seoksesta. Vapaastihengittävässä edes ilmamäärämittaria ei välttämättä edes tarvita, kun tietyllä kierrosluvulla menee moottoriin ilmaa hyvinkin vakio määrä, ja ruiskutusmäärän voi laskea siitä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X