Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Päästöt ongelmana...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • No niin.

    Eilen mitattiin reilu viiden kilometrin ajon jälkeen pakoputkiston lämpötiloja. Vasemmalla puolella, jossa on joskus uusittu katalysaattori, niin putken lämpötila ennen katalysaattoria oli noin 150 astetta ja katin jälkeen noin 50 astetta enemmän.
    Oikealla puolella ennen kattia oli suurin piirtein saman verran lämpöä ja katin jälkeen lämpötila laski 10 astetta. Mittaustulokset on usean mittauksen keskiarvoja. Tulos osoittaa selkeästi, että toisen puolen katalysaattorissa ei tapahdu ainakaan viileämmällä koneella mitään.

    Eilisen toimia oli ilmansuodattimen vaihto ja ISV:n putsaus. ISV vähän niin kuin ennakoivana huoltona.
    Noin 300km aiemmin on tankkiin kaadettu pari pulloa puijausnestettä, jota myös polttoainejärjestelmän puhdistusaineeksi kutsutaan.

    Eilen sain joululomailevan autokorjaamoyrittäjän kiinni ja hän ystävällisesti lupasi mitata tänään aamulla päästöt Audista. Heitettiin mennessä muutama ylimääräinen mutka ja käytiin pajalla laittamassa mittarit lämpeämään. Sen jälkeen moottoritielle lämmittämään pakoputkessa olevia päästöjen huijausbokseja.

    Selkeästi oli tapahtunut muutosta päästöarvoissa. Oltiin jo heti alkuun joutokäynnillä sallituissa savuissa. Korotetulla käynnillä piti hetken aikaa puhisuttaa CO:ta alas. Se kiikkui jonkin aikaa 0,3 yläpuolella. Lopulta CO oli 0,00 ja HC vain joitain kymmeniä. Ja odotetusti happiarvo laski, kun puijauspöntöt putkessa lämpesivät.

    Mutta kun tökkii, niin tökkii. Päästötesterin tulostin hajosi kesken mittauksen ja saimme ainoastaan joutokäynniltä arvot paperille. Hetken ihmettelyn jälkeen suunnattiin konttorille ja katsimies otti auton suoraan sisällä. Joutokäynnillä arvot oli heti ok, mutta kierroksilla piti taas jonkin aikaa huudattaa. Aika maltillinen huudatus kuitenkin riitti. Pitkiä kymmensekunttisia oli, kun tuijotettiin mittaria, että laskeeko CO kierroksilla alle 0,3:n. - Se kiikkui taas siinä 0,4:n paikkeilla alkuun.

    Lopulta aika nopeasti arvot oli rajoissa ja saatiin leima autoon. Kaiken lisäksi katsimies sanoi, että jälkitarkastus on maksuton, kun minulla oli kuitenkin puoliksi ne päästölaput jo ennestään, mitä oltiin saatu tulostettua ennen tulostimen tilttaamista. Viisi kertaa käytiin päästömittauksessa. Kolmas kerta olisi jo riittänyt, jos mittaaja olisi osannut arvot mitata. Mittaaja ei edes osannut tulkita arvoja, vaikka tuollaiset pitäisi olla ihan peruskauraa.

    Aika nenään tunkeva Audin V-koneen tuoksu leijaili auton vieressä päästötestikiusaamisen jälkeen. Puijauspönttöjen jälkipoltto toimii siis pönttöjen sisä- ja ulkopinnoilla.

    Kaiken kaikkiaan siis vaihdettiin uudet lambda-anturit, ilmansuodatin. Asennettiin kolmas puijauspönttö pakoputkistoon. Putsattiin ISV. Laitettiin kaksi purkkia puijauslientä tankkiin. Ajettiin moottoritiellä huijauspöntöt kuumiksi.

    Se oli hyvä, että ei tarvinnut katalysaattoreita uusia. Mielummin niillä rahoilla ostaa vaikka uusia renkaita, kun niiden aika on. Otetaan seuraavaksi puijauspönttö tallin seinälle roikkumaan ja laitetaan vanha putki takaisin auton alle. Ja sitten aletaan tutkimaan, että mistä johtuu päästöjutussa esille tullut vikakoodi.

    Kiitokset neuvoista ja erityiskiitokset kokoontumisessa asiaa kanssamme pähkineille!


    EDIT: Lisään vielä mitatut arvot.

    Jouto / kierroksilla
    CO 0,04 / 0,24
    CO2 15,00 / 14,90
    HC 70 / 26
    Lambda-arvo 1,01
    O2 1,72 / 0,34
    Minusta tuo joutokäynnin korkea happi johtuu mittapään sijainnista. Korjaamolla happi-arvo oli mielestäni matalampi. Kierroksilla näkyy katalysaattorin herääminen, kun happi laskenut vuosikatsastuksen hylätyistä arvoista ja samalla CO ja HC tulleet alas. Vieläkin laskisi arvot, jos huijauspöntöissä olisi enemmän puhtia tai lämpöä, kun happea on edelleen.
    Viimeksi muokannut audiq; 29.12.2015, 16:29.

    Comment


    • Vertailunvuoksi arvot omasta Audista (v,1995, 1.8 ADR virisoftalla).

      Co-pitoisuus joutokäynnillä 0, kierroksilla 0.01
      HC-pitoisuus joutokäynnillä 1, kierroksilla 1
      Lambda-arvo 1.01
      CO2-pitoisuus joutokäynnillä 14.50, kierroksilla 14.70
      O2-pitoisuus joutokäynnillä 0.56, kierroksilla 0,27
      Polttoaineena 98E

      MAF putsattu, lambda uusittu jokin aika sitten (alkuperäinen Bosch), tulpat putsattu, uudet suodattimet, huohotin putkisto käyty läpi. Pakoputkisto ja katalysaattori alkuperäiset (päivämäärä/vuosi leima näkyy pönttöjen kyljessä).

      Omissa Audeissa ei ole koskaan ollut päästöjen suhteen ongelmia, lieneekö sitten jokin poikkeus.

      Comment


        Onneksi ei tarvinnut vaihtaa katteja, mutta ties mitä muuuta vaihdettiin, vaikka vika on kateissa....
        Eli vanhat katit, vaatii kunnollisen huudatuksen jotta menee rajojen alle. Korjaus on uudet katit, jos tuosta eroon tahtoo päästä.
        Tai sitten hakee aina korjaamolta valmiin lapun, jossa on tarpeeksi huudattettu pönttöjä kuumaksi.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
          Onneksi ei tarvinnut vaihtaa katteja, mutta ties mitä muuuta vaihdettiin, vaikka vika on kateissa....
          Jos tuo oli osoitettu minulle, niin mielestäni perushuoltoa lähinnä suoritettiin. En pysty ainakaan itse sanomaan mistään yksittäisestä hommasta, että se oli täysin turhaa ja tarpeetonta. - Pystytkö sinä? Lambda-antureilla oli ajettu jo 355tkm, niin ei kai niitä turhaan vaihdettu, vaikka tuntuivatkin edelleen toimivan kilometreihin nähden hyvin. Ilmansuodatin piti huoltokirjan mukaan vaihtaa. Puijauspönttö lisättiin putkeen, kun oli selkeitä viitteitä siitä, että toisen puolen katalysaattori on hengetön ja meillä oli valmis patenttiputki varaosa-autosta, minkä vaan ruuvasi paikoilleen. Puijausputki piti ajaa moottoritiellä kuumaksi, kun ei paikallaan huudatuksella lämmennyt riittävästi. Se oli tiedossa, että katit pitää huolella lämmittää, mutta kun katit ei paikallaan huudattavalla enää heränneet. Tai jompi kumpi niistä. Ilmeisesti siellä oli hereillä viimeisessä mittauksessa toinen alkuperäisistä kateista ja sitten puijauspönttö. Pelkääjän puolen katti on sen näköinen edelleen, että se ei lämpene kuumaksi.

          Katteja en halunnut kovin herkästi lähteä vaihtamaan, kun ei saatu ensin varmuutta siitä, että kumpi on vaihtokunnossa. Pakosarjan pultit näyttävät siltä, että itku niiden kanssa tulee ja viallinen katti pitää olla tiedossa, että ei tarvitse yhdenkään ylimääräisen pultin kanssa tapella. Ja virkeillä kateilla V-koneen tuoksu on taattu, niin se ongelma olisi pitänyt ratkaista. - Tuota V-konetta kun tuntuu olevan mahdotonta saada pysymään kuivana. Toimintasuunnitelman mukaan seuraavaksi olisi kuitenkin pitänyt varmistaa se hengettömän katin sijainti ja etenkin se, että arvot on normaalit katteihin mennessä, jos moottoritielläkään ei olisi saanut katteja tarpeeksi lämpöiseksi. Mutta mittauksiin olisi tarvittu osaavan korjaamon apua ja ainoa tietämäni riittävän osaava korjaamo oli kiinni viimeiseen näyttöpäivään asti.


          Tuollaiset päästöhommelit olisi huomattavasti helpompia juttuja, jos olisi itsellä mittarit, tai vaihtoehtoisesti, jos käyttää korjaamon palveluja, niin heillä olisi tietoa/taitoa vikadiagnoosin tekoon. Tässä olisi pitänyt mitata pakokaasuarvot ennen ja jälkeen katalysaattoreiden, mutta auki olleella korjaamolla olivat vahvasti eri mieltä asiasta. Siinä tapauksessa pitäisi etsiä parempi korjaamo, mutta kun tuntuu huonommatkin olevan kaikki joululomalla. pullalla ei kuulemma ole päästömittaria, muuten olisin saattanut ottaa yhteyttä.


          Hra 48:n Audin päästöt on sitä mitä ne suht ehjällä katilla pitäisikin olla. Meillä on kaksi katalysaattoria alunperin, niin kattivian mahdollisuuskin on kaksinkertainen. Asennuspaikka on myös melko takana ja sillä on varmasti paljon vaikutusta iäkkäämpänä kattien heräämiseen. On aika merkittävä ero pakolämmöissä pakosarjojen kohdalla ja kattien sisäänmenon kohdalla.


          Tuo puijausputki tuntuu siinä mielessä ihan kelvolliselta patentilta, että jos olisi ostanut tarvikekatalysaattorin, niin se oli käryttänyt öljykatkuja nokkaan luultavasti ensi marraskuuhun asti ja mykistynyt sitten. Sitten olisi taas jännitetty päästötestissä. Nyt kun nostaa puijausputken tallin seinälle, niin pysyy katalysaattori kunnossa ja helpompi sen takaputken kanssa on vekslata kuin etuputkiin kiinni hitsattujen kattien. Kovin kestäviä kun ei tunnu olevan nuo Motonetin ja Bilteman tarvikekatit, mitä niistä arvioita lueskelin. Eikä perse kestä ostella katalysaattoreja vuosikatsastuksen päästötestiä varten. Mielummin sijoittaa sen summan vaikka renkaisiin.

          Comment


            Hyvä kun tuli edes purkkapatentilla kuntoon. Hiukan vaan särähtää tuo V-koneen krooninen mollaus. Jos jaksaa noin paljon nakertaa ja nähdä vaivaa päästöjen takia niin mikä siiinä stefojen ja tasotiivisteiden vaihdossa niin ylivoimaisen hankalaa on? Jos ne vanhuuttaan vuotaa niin eihän se ole kuin vaihtaa uudet.

            Comment


            • Onhan sinne vaihdettu jo tiivistettä, tulppaa ja stefaa. Monta vanaa kuivatettu. Mutta on se aika epätoivoista, kun eivät ole tehtaallakaan saaneet konetta tuon paremmin pitämään. Tietysti jatketaan tilkitsemistä, kun sellaiseen sopiva ajankohta löytyy. Ei tuo kuitenkaan paikkaansa merkkaa.

              Varmasti rivien väleissä saattaa olla aistittavissa lievää V-kone vastaisuutta. Vitoskoneisiin tottunut ei ole vain tottunut haistelemaan käryjä tai murehtimaan moottorimurheita. Pahoittelen jos rivien välit aiheuttavat mielipahaa. :) Asia ei oikeastaan muilta osin kuulu lainkaan tämän otsikon alle, mutta tuo käryhomma on asia, mikä piti tässä tilanteessa huomioida enemmän kuin vähän ja se on monen muunkin V-koneiden kanssa leikkivän hyvä ottaa huomioon.

              Comment


              • Omassa tosiaan katti on suoraan etuputken jatkeena, heti sen jousto-osan jälkeen. Jännä tosiaan että molemmissa autoissa (kumpikin 1995) tuo on vielä alkuperäinen ja aina on päästöt olleet kohdillaan.
                Hyvin siis tuntuu alkuperäinen kestävän, ei ole edes tarvinnut hitsata (koputtaa puuta, tai peltiäköhän tuo ilmeisesti on...). Mitähän kävisi jos joskus pitäisi tarvike ostaa? - Kestäisikö tuo edes kolmeakaan vuotta käyttöä :)

                Ainoa mitä toiseen olen pakoputkistoon vaihtanut, on se etuputki ja sekin tuon jousto-osan rikkoutumisen takia, sekä keskimmäisen pöntön etu klemmari (joka vanhuuttaan antoi periksi).

                Joskut muuten tuli romiksella kokeiltua alkuperäisen katalysaattorin painoa ja vastaavan tarvike katin, yllätys oli arvattava jopa ihan käsituntumalla. Toki se ei paljoa välttämättä kerro.

                Comment


                • Kaverilla oli viimmeksi vähän samaa hommaa 100 c4 2.8 q kanssa. Paripurkkia puhditusainetta tulpat ja ilmansuodatin ja tietysti se kattien infernaalinen esilämmitys, jonka jälkeen mittauslaitteesta saatiin tulostettua käypänen kuitti.

                  Comment


                  • nostetaan vanhaa ketjua. Golf IV vm2000 1.4 kyseessä ja pummasi katsastuksen. Arvot oli seuraavat

                    jouto kierros
                    CO% 0.40 CO% 0.60
                    CO2 14.50 CO2 13,80
                    HC 260 HC 280
                    o2 0,50 o2 1,30
                    lambda 1,030

                    Eli pummi tuli. Mistä voisi johtua tuo 0,6 (sallittu 0,5) ja HC (sallittu 100)? Lambda ilmeisesti ehjä kerran sen arvo on ok. Olisiko joku anturi? vikakoodeja ei ollut, tosin aitoa vcds:ää ei ole mutta tuolla beta versiolla on kyllä koodit hyvin näkynyt. Jos katalysaattori rikki niin eikös arvot olisi vielä kamalammat?
                    Viimeksi muokannut jukkuk; 5.1.2016, 16:50. Perustelu: tarkennus

                    Comment


                      Lienee O2 ja HC menneet sekaisin? Kattia voisin veikata. Paljonko oikea O2 näytti?

                      Comment


                      • Joo niinpäs olikin. Korjasin tohon ylle ne. Voisiko olla katti?

                        Comment


                          Melkein väittäisin niin.

                          Comment


                          • jouto kierros
                            CO% 0.40 CO% 0.60
                            CO2 14.50 CO2 13,80
                            HC 260 HC 280
                            o2 0,50 o2 1,30
                            lambda 1,030

                            Eli pummi tuli. Mistä voisi johtua tuo 0,6 (sallittu 0,5) ja HC (sallittu 100)? Lambda ilmeisesti ehjä kerran sen arvo on ok.
                            tuo lambda arvo ei kerro auton lambdasta tai sen kunnosta periaatteessa yhtään mitään. tuo lambda on sen mittaavan koneen lambda arvo, joka mittaa auton päästöjä. esim autossa voi olla päästöt täysin kunnossa, mutta jos esim pakoputkessa vuoto niin tuo mitattu lambda arvo menee iha mettään.... ja seuraa automaattinen hylky.... tosin silloin yleensä myös o2 (eli happi) on korkealla kun hörii ilmaa sekaan vuotavasta putkesta....

                            ite kyllä lähtisin vikaa etsimään ensin loggaamalla lambda arvoja vcdllä ja sen jälkeen imuvuotoja tutkimaan ja viimesenä se katti.
                            Viimeksi muokannut johny1332; 7.1.2016, 14:42.

                            Comment


                            • Katin vaihdoin kun oli vastaavia hc lukemia emännän vanhassa nissanissa 1.6 -98. Edeltävällä katsastus kerralla meni lambdan vaihdolla. Molemmilla kerroilla pomppas päästöistä.

                              Comment


                                Vanha laulu: onko yritetty huudattaa kunnolla?
                                Eli minuutti tai kaksi yli 4krpm? Jos sillä menee arvoihin, niin katti vika. Yleensä kun sopiva arvo lämpötila saavutetaan, arvot romahtaa hetkessä kohdalleen.

                                Comment


                                • Ei ole huudatettu, eli sillä konstin voisi vie päästölapun saada? Toki täytyy imuvuodot yms katsoa ensin. Mutta lambdakaan ei siin pois suljettu? Vähän hankala ku olen vähä välikätenä kun auto ei ainakaan vielä ole mun tallissa niin pääsisi katselemaan.

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja johny1332 Näytä viesti
                                    tuo lambda arvo ei kerro auton lambdasta tai sen kunnosta periaatteessa yhtään mitään. tuo lambda on sen mittaavan koneen lambda arvo, joka mittaa auton päästöjä. esim autossa voi olla päästöt täysin kunnossa, mutta jos esim pakoputkessa vuoto niin tuo mitattu lambda arvo menee iha mettään.... ja seuraa automaattinen hylky.... tosin silloin yleensä myös o2 (eli happi) on korkealla kun hörii ilmaa sekaan vuotavasta putkesta....

                                    ite kyllä lähtisin vikaa etsimään ensin loggaamalla lambda arvoja vcdllä ja sen jälkeen imuvuotoja tutkimaan ja viimesenä se katti.

                                    Kertoo se toisille. Esimerkiksi sen, että jos lambda-arvo on pielessä, niin vika ei voi olla pelkästään katalysaattorissa.

                                    Korkea happi kertoo toisille vain pakoputken kunnosta, mutta toisille se esimerkiksi kertoo jotain katalysaattorin kunnosta.

                                    Perusoletus on, että pakoputkisto on ehjä. Mittaus on tehty väärin, jos mitataan vuotavasta putkesta arvot ja jätetään ne arvot paperilla ilman huomautusta vuotavasta putkesta.

                                    pullan ohjeilla lähtisin uusintamittaukseen. Sillä erotuksella, että ensin kone ja putki kuumaksi ajamalla vaikka motaria 20km nelosella. Kierrokset ainakin siellä 3000 paikkeilla ajossa. Kone pitää saada kunnolla lämpöiseksi. Ei se lämpene talvikelillä, jos körötellään 5km katsastukseen taajamassa. Tuon ikäisen pitäisi lämmetä paikallaankin huudattamalla, mutta kun sen koneen ajaa varmasti lämpöiseksi, niin eipä tarvitse ainakaan jossitella sen jälkeen.

                                    Käy vaikka korjaamolla sopimassa mittauksesta, että saavat sitten suoraan auton mittarin päähän, ettei kerkeä jäähtymään uudestaan.

                                    Tuon ikäisessä Volkkarissa ei sitten vielä tarvitse pitää konepeltiä auki mittaustilanteessa. ;)

                                    Comment


                                    • Motaria tässä tuppukylässä ei oo, lähin on tampereella mutta eiköhän se saada järjestyyn.. Joo pidetään nokkapelli vaan kiinni :). Koitetaan näillä ja palataan uudestaan asiaan jos käy kylmät vielä.

                                      Comment


                                        Sain kans konsulttikeikan, kaverin isäukolla '00 vuoden TT. 225hp versio, en tiedä moottorikoodia. Oli huudatettu mittauksessa oikein tunteella mutta ei vaan mennyt alle rajojen.

                                        Tyhjäkäynnillä

                                        CO 1.98
                                        HC 191
                                        CO2 12.60
                                        O2 1.65

                                        Kierroksilla

                                        CO 2.35
                                        HC 185
                                        Lambda 0.98
                                        CO2 12.80
                                        O2 1.23

                                        CO ja HC arvot sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla liian korkeat. Putki röpöttää jostain takavaimentimen paikkeilta hiukan. Ei paljon mutta sen verran että auton vieressä seisten kuulee. Vikakoodit N112 ja N249 solenoideilta jotka palaavat heti nollauksen jälkeen takaisin.

                                        Lambda-arvo näytti VCDS ruudulla ihan järkeviä lukemia, samaten lämpöanturit ja maf lukema ~4g/s tyhjäkäynnillä. Olisko se sitten vaan katalysaattori tattis, autolla ajettu ~170tkm.

                                        Comment


                                        • CO on mielestäni erikoisen korkealla. Lambda-arvo on vähän väärään suuntaan vinossa ollakseen vielä kysymysmerkkejä synnyttämätön. Käsitykseni mukaan CO:n pitäisi olla ennen katalysaattori jossain 0.5 ja 1.5:n välillä. Tuossa on aika paljon enemmän.

                                          Korkea happiarvo yhdistettynä suht oikeaan lambda-arvoon viittaisi hengettömään katalysaattoriin.

                                          Näetkö seossäädön korjauskerrointa? Voisikohan pakosarjan ja lambda-anturin välillä olla vuotoa, josta syystä lambda-anturi pyytää paksuntamaan seosta? Seos ei varsinaisesti ole paksulla, mutta se voisi olla paksunnettu, jos putki vetää ilmaa ennen anturia ja anturi tulkitsee tämän laihaksi seokseksi.

                                          Ihan mutua kaikki. Paitsi että katti ei ainakaan ole toiminut mittauksessa.

                                          Kivempi arpoa muiden päästöjen kanssa kuin tuon meitin AAH:n päästöjen. :)

                                          EDIT: Vielä mietin niitä tussahduksia. Sytytyskatsot vissiin seoksen paksuuntamisen lisäksi näkyisivät rikkaana seoksena pakokaasutesterille, kun näkyvät laihana seoksena lambda-anturille?

                                          Comment


                                            Lambdan vaihdolla kannattaa aloittaa. Fuel trimmit kanssa tarkistukseen.

                                            Comment


                                              Trimmit unohtuikin mainita. Näyttivät tasan 0.0% joka ei vaikuta oikein loogiselta. Autoa oli joku muu jo aiemmin samana päivänä tutkinut testerillä, olisiko siinä vaiheessa sitten nollattu.

                                              Putken alkupäässä ei korvakuulolla konehuoneesta kuunnellen ole vuotoa. Lambda (ja katti) voivat hyvinkin olla alkuperäisiä ja niitä itsekin alustavasti epäilin. Täytyy kysyä onko happianturia koskaan vaihdettu.

                                              Comment


                                                Kaikki trimmit nollaa? Myös se reaaliaikainen? Onko se nyt sitte mvb 33. Mitä näyttää mvb 99 ja sieltä lambdasäätö, onko päällä?

                                                Comment


                                                  Measuring block 030 näytti 110 eli "control active 1, sensor ready 1, sensor heating 0"
                                                  Measuring block 033 näytti 0.0% ekassa kentässä, toisessa sitten vaihteli lambdan jännite.

                                                  Muita en tullut katsoneeksi.

                                                  Comment


                                                    Itse nollasit koodit ennen arvojen lukemista ?

                                                    Comment


                                                      Niin, paljon mahdollista. En kyllä nyt kuollakseni muista missä järjestyksessä mentiin.

                                                      Kuinka nopeasti LTFT arvot alkaa näyttämään realistia lukemia? Lähinnä onko kyse kymmenistä vai sadoista kilometreistä. Auto on päivittäin ajossa, jos käyn viikonloppuna uudestaan katsomassa trimmit niin ettei kukaan ole välissä käpälöinyt.

                                                      Comment


                                                        Kyllä siellä pitäis näkyä jotain. Katso 32 ja 33 ja 99. Ja 99 käynnissä ja kone lämmin. Näyttää siis sen onko lambdasäätö päällä. 33 oli se reaaliaikainen.

                                                        Comment


                                                          Tätä viimeisintä keissiä aikamme selviteltiin eikä minun osaamisellani sen selvemmäksi muuttunut. Kuulemma lopulta viaksi oli toisaalla selvinnyt tällainen perinteinen N75 viritys. Joku edellinen omistaja sen oli poistanut/ohittanut, toisesta vastaavasta ehjästä autosta kun olivat lainanneet osat niin päästöt kilahti samantein kirkkaasti rajoihin.

                                                          Comment


                                                          • B5 1.8t AEB päästöt korkeat

                                                            Varmasti tahkottu aihe, mutta vinkkejä kaipaillaan.

                                                            Tuli katsastuksessa hylky päästöistä. CO ja HC joutokäynnillä korkeat, CO korotetulla kierroksilla korkea.

                                                            Joutokäynti (Kierroksilla)
                                                            CO 0.85 (0.81)
                                                            HC 115 (25)
                                                            CO2 12.5 (13.8)
                                                            O2 2.54 (0.78)
                                                            Lambda (1.011)

                                                            Ei imuvuotoja
                                                            Pakoputki ei vuoda
                                                            Uudet tulpat ja ilmansuodatin vaihdettu

                                                            Laitoinpa tankkiin sit vielä RE85, että sitä oli noin 20% normaalin bensan joukossa ja kävin vetämässä lenkkiä korkeilla kierroksilla ja siitä suoraan ottamaan päästöt. Arvot melkeen samat.

                                                            Lambdan iästä ei tietoa.
                                                            Viimeksi muokannut Sortaja; 14.4.2016, 00:51.

                                                            Comment


                                                            • VCDS:n mukaan lambda, imuilman lämpötila-anturi ja jäädytysnesteen lämpötila-anturi ovat kaikki kunnossa.

                                                              2000-2500 kierroksilla kun lyö lapun lattiaan 3, 4 tai 5 vaihteella niin nykii rajusti. 3000 kierroksen jälkeen toimii normaalisti.

                                                              Tänään kävin päästöjä mittaamassa, kun polkee jarrua niin CO tippuu sallituille arvoille, mutta HC nousee reippaasti.

                                                              Olisiko kyseessä kuitenkin alipainevuoto vai olisiko ilmamassamittari tullut tiensä päähän?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X