Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Päästöt ongelmana...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Millainen tilanne 2 edellisessä katsastuksessa on ollut? Ohjelma ei ole perusruokinnan osalta muuttunut tippaakaan elokuun 2014 jälkeen vaikka muuta onkin tehty.

    Comment


      Vuos sitten muistaakseni oli rajoilla mut kun kävi antamassa motarilla happea ni saatiin arvoihin. Kaks vuotta sitten tais olla vakio palikat paikallaan ja sillon meni läpi kevyesti.
      Ilman putsarin vaihoin ku selvisi ongelmat päästöjen kanssa. Ehkä se on katin vaihon tarpeessa.
      Millainen olis hyvä tuohon, nykyinen on 3".

      Lambdat tuohon oli muistaakseni kans vaihdettu, toinen entisen omistajan toimesta ja toinen minun, 80tkm sisään. Takimmainenhan taitaa olla poistettu käytöstä.

      Comment


        Siis onko suuttimet ja putkisto vaihdettu, eikä ole säädetty uudestaan?

        Comment


          Joka muutoksen jälkeen säädetty ohjelma...

          Tekeekö tuollaisella bilpeman 3" katilla mitään?
          Tuohan taitaa olla ihan metallinen sisuskaluiltaan, nyt mikä on paikallaan on magnaflow:n keraaminen mikä on aika otollisella kohalla ottamaan iskuja vastaan...
          Samanhintaisia nuo näyttää olevan..bilteman ja race.fi:n 3" katalysaattorit.
          Viimeksi muokannut harri81; 16.11.2016, 11:55. Perustelu: Katti

          Comment


            Magnaflow:n katalysaattorit on keraamiset.
            Varaosaliikkeen kaveri soitti maahantuojalle ja sieltä ilmoitettiin et heillä kaikki on metallisia, mut tuo mikä sieltä tuli ni on ainakin keraaminen.
            Pitänee käydä tarkistamassa pilpeman hyllystä millanen se on..

            Comment


              Katti vaihdettu mut päästöt viturallaan vieläki.(bilteman metallikennolla)
              Lambdassa vika?vcds ilmottaa high- injector blocket/fuel press. Low/unmetered air(input\exhaust)lambda soiled or heating defective

              Hc tyhjäkäynnillä 179
              Ja co kierroksilla 0.8

              Sotkikohan seokset ku tänää tippu lambdan tulppa ennen takimmaista lambdaa pois.
              Uus tulppa paikalleen ja auto ei meinannu mitenkää kulkea. Ei vastannu kaasuun ja sammu
              Vikakoodi 16490 - p0106 ilmesty.
              Viimeksi muokannut harri81; 13.12.2016, 16:59. Perustelu: Lambda

              Comment


              • minä tarkistaisin tuon vikakoodin perusteella bensapaineet\painesäätimen

                Comment


                  joo, eli lambda vaihdettu aamulla ja käyty hakemassa tuore leima konttorilta.
                  kiitos Porkkikselle neuvoista.
                  varaosaliike ei löytäny boschin anturia tuohon AWT koneeseen ja porkkis kaivo siihen käypäsen
                  anturin numeron. mikä kyllä tiskillä osottautu vanhaksi, mut soitto maahantuojalle selvitti vastaavan uuden numeron.
                  Eli Boschin numero tuolle sopivalle anturille on 0 258 007 351
                  5 piuhaa anturissa mut pistokkeessa 6 napaa.

                  800rpm
                  CO 0.03
                  CO2 14.9
                  HC 45
                  O2 0.2

                  2260 rpm
                  CO 0.28
                  CO2 14.8
                  HC 53
                  O2 0.15

                  Comment


                    Nelosgolffi vastustaa. 1.6 8v AEH tai AKL. Pomppasi leimalla päästöistä:

                    TYHJÄKÄYNNILLÄ/KIERROKSILLA

                    2,94 CO% 3,94
                    13,33 CO2 12,75
                    317 HC 280
                    0,20 O2 0,09
                    --- Lambda 0,887

                    Tuon mittauksen jälkeen vaihdettu uudet tulpat, ilmansuodatin ja lambda-anturi.

                    Uusintamittauksessa

                    0,24 CO% 0,01
                    15,10 CO2 15,00
                    276 HC 72
                    0,16 O2 0,53
                    --- Lambda 1,022

                    Kierroksilla menee rajoihin mutta tyhjäkäynnillä jää HC korkealle. Putkessa ei vuotoja, imuvuotoja en koneesta löytänyt. Nestelämpöanturi ja MAF toimii ja näyttävät VCDS ruudulla loogisia lukemia. Kaasuläpän asentoanturilta oli vikakoodi eikä arvo muutu measuring blockeissa kun painaa poljinta, myöskään kaasuläpän sopeutusta en saanut tehtyä. Basic settings sanoi vain "Condition 10" siinä ruudussa jossa pitäisi lukea Adp Run tai Adp OK.

                    Ennenkuin alan summassa tilaamaan osia niin voiko tuo kaasuläpän anturointi ylipäätään sotkea polton noin paljon vai onko tuo vaan vanhan katin ongelmia?

                    Comment


                      Oliko huudatettu kunnolla letku putkessa? Eli reippaasti vaan 5000rpm pari minuuttia?

                      Comment


                        Ei ehkä ihan noin paljon kierroksia mutta kyllä sitä siinä huudatettiin vielä testerillä pari minuuttia ja ite ajoin vartin verran kakkosvaihteella konttorille mennessä. Auto tosin ehti viitisen minuuttia ajon jälkeen jäähtymään pihassa.

                        Tuossa nyt sen verran selvisi kun sain talliin ja työn alle että uusi lambda-anturi on varmaan rikki. Tai joku vika johdotuksissa tjms. Vikakoodit lambdan lämmityksestä ja 00525 - no signal. VCDS näyttää lambdan jännitteeksi 1.6V eikä siitä miksikään muutu. Kaasuläpän asentotunnistin alkoi vörkkimään kun purki ja puhdisti, ainakaan toistaiseksi ei siitä ole vikakoodi uusiutunut.

                        Comment


                          Noihin vanhoihin romuihin useimmiten auttaa tuo reilu huudatus. Toki sillä oletuksella ettei ole muuta vikaa.
                          Juuri tänään B6 1.6 korjattiin jossa oli pitkä lista rikkinäisiä osia ( N80, huohotinputkia, toisioilmaputkia jne...). Sen jälkeenkin piti huudattaa niin että alkoi jo heikottamaan, jotta päästöt meni läpi. Seuraavalle leimalle siis saa laittaa vielä katin.

                          Comment


                            Melkein 300 on tyhjäkäynnillä HC niin onhan siellä jotain pielessä oltava jo ennen katalysaattoria. Lambda-anturin johdon irrottaminen ei muuttanut koneen käyntiä mitenkään kun tänään aiemmin testailin. Tuossa 8v koneessa kun ei oikein edes ole mitään vikaantuvaa osaa. N80 solenoidi naksuu output testissä, imuvuotoja en carb cleanerilla löytänyt, maffi, kaasuläppä ja pcv ihan puhtaat. On niin vittumainen irrottaa tulpat että ohivuotoja ja puristuksia en ole mitannut, tiedä vaikka olis venttiilivika. Siinä tapauksessa tosin seuraava työkalu on kuusakosken nosturi.

                            Mulla oli parikin happianturia kotona mutta kaikissa liian lyhyet johdot. Siihen loppui kiinnostus tältä päivältä kun olisi pitänyt alkaa johtoja jatkamaan. Jos huomenna jaksais tinata jatkoa sen verran ja kokeilla.

                            Comment


                              Alkaa tämä homma selviämään. Johdot poikki jostain ecun ja lambda-anturin liittimen väliltä. Anturin lämmitys ei toimi ja signaalimaa on poikki. Vedin uuden maan niin alkoi arvot vilkkumaan VCDS ruudulla. Lämmitykselle vielä uudet johdot niin saa senkin kuntoon. Maanantaina sitten konttorille mittaamaan. Vaikuttaako tuo lämmitys muuta kuin ensimmäisten minuuttien aikana?

                              Comment


                                Hetki sitten hyväksytysti leimattu. Nyt oli CO% 0.05 ja HC 21 tyhjäkäynnillä. Kierroksilla CO% 0,00 ja HC 33. Tiedä vaikka olisi toiminut alkuperäiselläkin lambda-anturilla kun olisi heti ensimmäisenä korjannut johdotukset.

                                En tiedä mistä välistä ne tuolta auton uumenista on poikki. Vedin uutta johtoa rinnalle ja vaihdoin vielä moottoriöljyt samalla kiukulla niin nyt toimii.

                                Comment


                                • Kolohvi

                                  Golffi ongelmana, Neloskoppanen 1,4 -98 vuotinen. Viimekesänä tehtiin koneremontti, rengastettiin moottori ja venttiilivarsikumet uuet, savutti niin paljon ettei menny päästöistä läpi. Sitä ennen vaihettiin katti mutta eihän se auttanu kauaa. Koneremontin jälkeen meni hyvin päästöt läpi taas.

                                  Nyt sitten taas päästöt ongelmana, onko antaa vinkkiä mistä vois kiikastaa?




                                  Lambdakin näyttää vähä hulluja lukemia. Voisko se olla ihan moottoripuolella vika?

                                  Comment


                                    Pistä ne arvot tänne esille, niin on vähän helpompi arvailla.

                                    Comment


                                    • Jaa neppä ei näykkään.
                                      https://drive.google.com/file/d/0B_L...ew?usp=sharing

                                      Tyhjäkäynnillä:

                                      CO% 0,47
                                      CO2 13,30
                                      HCppm 253
                                      O2 1,80


                                      Kierroksilla:

                                      CO% 0,58
                                      CO2 12,80
                                      HCppm 140
                                      O2 2,50

                                      Lambda 1,100

                                      Comment


                                      • Audi 80 1.8S -89 Päästöt/pätkii

                                        Katsastuksessa pomppasi kaikista päästöistä.

                                        Tekee ajossa: Kaasuu pohjaan niin alkaa prötään, ei liiku edes eteepäin kunnolla. Kiihdyttäessä alkaa prötään ja pätkiin noin 3000 kierroksen kohdilla, vähän kuin heittäisi jotain rajoitinta vasten?

                                        Kenelläkään vanhan liiton miehellä/naisella, onko ajatusta mistä lähtisi vikaa etsimään? Isän auto kyseessä, itse laittaisin paalaamoon..

                                        Comment


                                          Letkujen kunnot kannattaa tarkistaa, esim. jarrutehostimen seudulta. Kaasarin kumilaippa saattaa myös vuotaa. Sytytysosien kunto ja ajoitus?

                                          Comment


                                            Laita ne päästöt tänne esille, niin on helpompi arvailla.

                                            Comment


                                            • Päästöt tyhjäkäynnillä:

                                              CO%: 0.63
                                              CO2: 3.60
                                              HC ppm: 86
                                              O2: 14.70

                                              Kierroksilla:
                                              CO% : 5.90
                                              CO2: 4.40
                                              HCppm: 365
                                              O2: 7.90
                                              Lambda: 1.356

                                              Comment


                                                Jos kerran noilla arvoilla pomppasi, niin sitten lienee PM-kone eli ykspiste Mono-Jetti. Kandee silti aloittaa noista yllä mainituista imuvuodoista. Bensapumppu ehkä ennen sytkäosia kuitenkin.

                                                Comment


                                                • A6 2,6l pakokaasupäästöt korkeat

                                                  Tuli katsastuksessa hylkäys kun oli päästöt korkealla...
                                                  Auto on A6 2,6 L v6 1996.
                                                  Osaisiko joku vähän auttaa vian etsinnässä etten rupea summamutikassa osia vaihtelemaan? Itse epäilisin katalysaattoria, kun lambda arvo on kohdallaan. CO% ja HC arvot ovat ainoastaan pielessä.

                                                  päästöt:
                                                  tyhjäkäynnillä / kierroksilla
                                                  CO% 0,9 0,9
                                                  CO2%14,3 14,1
                                                  HC 209 171
                                                  O2% 0,2 0,57
                                                  Lambda 0,99

                                                  Comment


                                                  • Katti tai sit ei oo poljettu tarpeeks kuumaks konetta.

                                                    Comment


                                                    • Ennen katsastusta oli ajettu 10-20km ja katsuri vielä polki kierroskia pari minuuttia mutta ei muutosta.

                                                      Comment


                                                      • Audi a4 b5 1995

                                                        Päästö mittaus anto tommoset arvot audi a4 b5 1995v autosta co 2.30 ja hc 123 mistä kannattaa vikaa lähtee etsimään

                                                        Comment


                                                          Hei bensakoneista ymmärtävät, mikä tässä mahtaisi olla?

                                                          A8 -03 BFM 4.2 noin 270tkm:
                                                          Koodi:
                                                          17538 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult)
                                                          P1130 - 001 - System too Lean - Intermittent
                                                          
                                                          17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult)
                                                          P1128 - 001 - System too Lean - Intermittent
                                                          Katsastuksessa pomppasi vikakoodeista sekä CO kierroksilla 2.9%.

                                                          Etulambdat vaihdettu uusiin Boschilaisiin jo ennen katsastusta.

                                                          Uuden MAF:in (Bosch) vaihdon jälkeen ei ole vielä tallentunut vikakoodia mutta:
                                                          Kanavalla 32 idlet 1.7-1.9%, partial hiipii noin 13%. Imuvuotoja ei ainakaan spraytestillä löytynyt ja ross-techin mukaan tyhjäkäyntiarvot olisivat pielessä jos imuvuoto.
                                                          Viimeksi muokannut TDIq; 2.9.2017, 15:29.

                                                          Comment


                                                            Pannukakku?

                                                            Comment


                                                              Hyvä heitto. Ellei se ollut rikki niin ainakin nyt on, prkl noita vanhoja muoviosia. Tilataan uusi ja kokeillaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X