Millainen tilanne 2 edellisessä katsastuksessa on ollut? Ohjelma ei ole perusruokinnan osalta muuttunut tippaakaan elokuun 2014 jälkeen vaikka muuta onkin tehty.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Päästöt ongelmana...
Collapse
X
-
Vuos sitten muistaakseni oli rajoilla mut kun kävi antamassa motarilla happea ni saatiin arvoihin. Kaks vuotta sitten tais olla vakio palikat paikallaan ja sillon meni läpi kevyesti.
Ilman putsarin vaihoin ku selvisi ongelmat päästöjen kanssa. Ehkä se on katin vaihon tarpeessa.
Millainen olis hyvä tuohon, nykyinen on 3".
Lambdat tuohon oli muistaakseni kans vaihdettu, toinen entisen omistajan toimesta ja toinen minun, 80tkm sisään. Takimmainenhan taitaa olla poistettu käytöstä.
Comment
-
Joka muutoksen jälkeen säädetty ohjelma...
Tekeekö tuollaisella bilpeman 3" katilla mitään?
Tuohan taitaa olla ihan metallinen sisuskaluiltaan, nyt mikä on paikallaan on magnaflow:n keraaminen mikä on aika otollisella kohalla ottamaan iskuja vastaan...
Samanhintaisia nuo näyttää olevan..bilteman ja race.fi:n 3" katalysaattorit.
Comment
-
Katti vaihdettu mut päästöt viturallaan vieläki.(bilteman metallikennolla)
Lambdassa vika?vcds ilmottaa high- injector blocket/fuel press. Low/unmetered air(input\exhaust)lambda soiled or heating defective
Hc tyhjäkäynnillä 179
Ja co kierroksilla 0.8
Sotkikohan seokset ku tänää tippu lambdan tulppa ennen takimmaista lambdaa pois.
Uus tulppa paikalleen ja auto ei meinannu mitenkää kulkea. Ei vastannu kaasuun ja sammu
Vikakoodi 16490 - p0106 ilmesty.
Comment
-
joo, eli lambda vaihdettu aamulla ja käyty hakemassa tuore leima konttorilta.
kiitos Porkkikselle neuvoista.
varaosaliike ei löytäny boschin anturia tuohon AWT koneeseen ja porkkis kaivo siihen käypäsen
anturin numeron. mikä kyllä tiskillä osottautu vanhaksi, mut soitto maahantuojalle selvitti vastaavan uuden numeron.
Eli Boschin numero tuolle sopivalle anturille on 0 258 007 351
5 piuhaa anturissa mut pistokkeessa 6 napaa.
800rpm
CO 0.03
CO2 14.9
HC 45
O2 0.2
2260 rpm
CO 0.28
CO2 14.8
HC 53
O2 0.15
Comment
-
Nelosgolffi vastustaa. 1.6 8v AEH tai AKL. Pomppasi leimalla päästöistä:
TYHJÄKÄYNNILLÄ/KIERROKSILLA
2,94 CO% 3,94
13,33 CO2 12,75
317 HC 280
0,20 O2 0,09
--- Lambda 0,887
Tuon mittauksen jälkeen vaihdettu uudet tulpat, ilmansuodatin ja lambda-anturi.
Uusintamittauksessa
0,24 CO% 0,01
15,10 CO2 15,00
276 HC 72
0,16 O2 0,53
--- Lambda 1,022
Kierroksilla menee rajoihin mutta tyhjäkäynnillä jää HC korkealle. Putkessa ei vuotoja, imuvuotoja en koneesta löytänyt. Nestelämpöanturi ja MAF toimii ja näyttävät VCDS ruudulla loogisia lukemia. Kaasuläpän asentoanturilta oli vikakoodi eikä arvo muutu measuring blockeissa kun painaa poljinta, myöskään kaasuläpän sopeutusta en saanut tehtyä. Basic settings sanoi vain "Condition 10" siinä ruudussa jossa pitäisi lukea Adp Run tai Adp OK.
Ennenkuin alan summassa tilaamaan osia niin voiko tuo kaasuläpän anturointi ylipäätään sotkea polton noin paljon vai onko tuo vaan vanhan katin ongelmia?
Comment
-
Vieras
-
Ei ehkä ihan noin paljon kierroksia mutta kyllä sitä siinä huudatettiin vielä testerillä pari minuuttia ja ite ajoin vartin verran kakkosvaihteella konttorille mennessä. Auto tosin ehti viitisen minuuttia ajon jälkeen jäähtymään pihassa.
Tuossa nyt sen verran selvisi kun sain talliin ja työn alle että uusi lambda-anturi on varmaan rikki. Tai joku vika johdotuksissa tjms. Vikakoodit lambdan lämmityksestä ja 00525 - no signal. VCDS näyttää lambdan jännitteeksi 1.6V eikä siitä miksikään muutu. Kaasuläpän asentotunnistin alkoi vörkkimään kun purki ja puhdisti, ainakaan toistaiseksi ei siitä ole vikakoodi uusiutunut.
Comment
-
Vieras
Noihin vanhoihin romuihin useimmiten auttaa tuo reilu huudatus. Toki sillä oletuksella ettei ole muuta vikaa.
Juuri tänään B6 1.6 korjattiin jossa oli pitkä lista rikkinäisiä osia ( N80, huohotinputkia, toisioilmaputkia jne...). Sen jälkeenkin piti huudattaa niin että alkoi jo heikottamaan, jotta päästöt meni läpi. Seuraavalle leimalle siis saa laittaa vielä katin.
Comment
-
Melkein 300 on tyhjäkäynnillä HC niin onhan siellä jotain pielessä oltava jo ennen katalysaattoria. Lambda-anturin johdon irrottaminen ei muuttanut koneen käyntiä mitenkään kun tänään aiemmin testailin. Tuossa 8v koneessa kun ei oikein edes ole mitään vikaantuvaa osaa. N80 solenoidi naksuu output testissä, imuvuotoja en carb cleanerilla löytänyt, maffi, kaasuläppä ja pcv ihan puhtaat. On niin vittumainen irrottaa tulpat että ohivuotoja ja puristuksia en ole mitannut, tiedä vaikka olis venttiilivika. Siinä tapauksessa tosin seuraava työkalu on kuusakosken nosturi.
Mulla oli parikin happianturia kotona mutta kaikissa liian lyhyet johdot. Siihen loppui kiinnostus tältä päivältä kun olisi pitänyt alkaa johtoja jatkamaan. Jos huomenna jaksais tinata jatkoa sen verran ja kokeilla.
Comment
-
Alkaa tämä homma selviämään. Johdot poikki jostain ecun ja lambda-anturin liittimen väliltä. Anturin lämmitys ei toimi ja signaalimaa on poikki. Vedin uuden maan niin alkoi arvot vilkkumaan VCDS ruudulla. Lämmitykselle vielä uudet johdot niin saa senkin kuntoon. Maanantaina sitten konttorille mittaamaan. Vaikuttaako tuo lämmitys muuta kuin ensimmäisten minuuttien aikana?
Comment
-
Hetki sitten hyväksytysti leimattu. Nyt oli CO% 0.05 ja HC 21 tyhjäkäynnillä. Kierroksilla CO% 0,00 ja HC 33. Tiedä vaikka olisi toiminut alkuperäiselläkin lambda-anturilla kun olisi heti ensimmäisenä korjannut johdotukset.
En tiedä mistä välistä ne tuolta auton uumenista on poikki. Vedin uutta johtoa rinnalle ja vaihdoin vielä moottoriöljyt samalla kiukulla niin nyt toimii.
Comment
-
Kolohvi
Golffi ongelmana, Neloskoppanen 1,4 -98 vuotinen. Viimekesänä tehtiin koneremontti, rengastettiin moottori ja venttiilivarsikumet uuet, savutti niin paljon ettei menny päästöistä läpi. Sitä ennen vaihettiin katti mutta eihän se auttanu kauaa. Koneremontin jälkeen meni hyvin päästöt läpi taas.
Nyt sitten taas päästöt ongelmana, onko antaa vinkkiä mistä vois kiikastaa?
Lambdakin näyttää vähä hulluja lukemia. Voisko se olla ihan moottoripuolella vika?
Comment
-
Jaa neppä ei näykkään.
https://drive.google.com/file/d/0B_L...ew?usp=sharing
Tyhjäkäynnillä:
CO% 0,47
CO2 13,30
HCppm 253
O2 1,80
Kierroksilla:
CO% 0,58
CO2 12,80
HCppm 140
O2 2,50
Lambda 1,100
Comment
-
Audi 80 1.8S -89 Päästöt/pätkii
Katsastuksessa pomppasi kaikista päästöistä.
Tekee ajossa: Kaasuu pohjaan niin alkaa prötään, ei liiku edes eteepäin kunnolla. Kiihdyttäessä alkaa prötään ja pätkiin noin 3000 kierroksen kohdilla, vähän kuin heittäisi jotain rajoitinta vasten?
Kenelläkään vanhan liiton miehellä/naisella, onko ajatusta mistä lähtisi vikaa etsimään? Isän auto kyseessä, itse laittaisin paalaamoon..
Comment
-
A6 2,6l pakokaasupäästöt korkeat
Tuli katsastuksessa hylkäys kun oli päästöt korkealla...
Auto on A6 2,6 L v6 1996.
Osaisiko joku vähän auttaa vian etsinnässä etten rupea summamutikassa osia vaihtelemaan? Itse epäilisin katalysaattoria, kun lambda arvo on kohdallaan. CO% ja HC arvot ovat ainoastaan pielessä.
päästöt:
tyhjäkäynnillä / kierroksilla
CO% 0,9 0,9
CO2%14,3 14,1
HC 209 171
O2% 0,2 0,57
Lambda 0,99
Comment
-
Hei bensakoneista ymmärtävät, mikä tässä mahtaisi olla?
A8 -03 BFM 4.2 noin 270tkm:
Koodi:17538 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult) P1130 - 001 - System too Lean - Intermittent 17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult) P1128 - 001 - System too Lean - Intermittent
Etulambdat vaihdettu uusiin Boschilaisiin jo ennen katsastusta.
Uuden MAF:in (Bosch) vaihdon jälkeen ei ole vielä tallentunut vikakoodia mutta:
Kanavalla 32 idlet 1.7-1.9%, partial hiipii noin 13%. Imuvuotoja ei ainakaan spraytestillä löytynyt ja ross-techin mukaan tyhjäkäyntiarvot olisivat pielessä jos imuvuoto.Viimeksi muokannut TDIq; 2.9.2017, 15:29.
Comment
Comment