Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Päästöt ongelmana...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja MacCoy Näytä viesti
    ajoin 15-20km n.4000 rpm ennen mittausta. paikallaan ei varmaan kierrättyny noin paljon ja vähän aikaa. jäi semmonen kuva että ei mittaajaa oikein huvittanu, sano vaan että vaihda lambda, tulpat ja ilmansuodatin ja tuu uudelleen käymään.
    Mikäs tässä on tilanne?
    Toivottavaa on että kerrotaan lopputulema, jos sellainen on jo löydetty.

    Comment


    • Laitetaan tähän referenssiksi Allroadin päästöt :
      Attached Files

      Comment


      • Päästöt kierroksilla: CO% 3,00 CO2 12,50 HC ppm 100 O2 0,20 Lambda 0,880

        Päästöt tyhjäkäynnillä: CO%2,00 CO2 12,5 HC ppm 73 O2 2,90

        Autona 98VM A3 1.8t AGU. Huomasin moottorin termostaatin olevan hajalla kun lämmöt nousee vaan 70:een asteeseen. Voiko olla että päästöt menis noin sekasin pelkästään termostaatin takia?
        Viimeksi muokannut jta; 7.12.2014, 13:16. Perustelu: Tervehdykset ja allekirjoitukset turhia foorumilla

        Comment


        • Ehjän lambdan sen pitäs pystyä korjaamaan, mutta päästöt on korkeammat kun moottori ei käy normaali lämpöisenä.
          Lambda taitaa olla sulla mykkänä, onko vikakoodeja?

          Comment


          • Vikakoodeja en oo saanu vielä luettua kun ei oo sellasta laitetta itsellä. Täytyy maanantaina käydä lukemassa ne jossain varmaan. Eli veikkaat lambdaa?

            Comment


              Lambda on hyvä arvaus, etenkin jos on alkuperäinen, mutta on syytä lukea ensin vikakoodit.
              Jos on lambda, niin tilalle alkuperäinen tai Boschin tuote, jätä halvimmat suosiolla kauppaan.

              Comment


              • Kyllä, olettaen jotta päästömittaus on tehty oikein, eli tasakaasulla. Termostaatin vaihtokin on suositeltavaa.

                Comment


                • Kiitos! Eikun motonettiin hakeen uus termari. Maanantaina lukeen vikakoodit. Auto ollu itellä vasta jonkun kuukauden niin paljon mahdollista että halppis/orkkis lambda. Noista päästöarvoista en kauheesti ymmärrä niin olis kiva jos joku vois heittää jonkun perus idean niistä. :)

                  Comment


                    Lukastiin äsken Miken A3:sen vikakoodit ja ei oikein antanu mitään vinkkiä:

                    3 Faults Found:
                    01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
                    35-00 - -
                    01365 - Lock/Unlock Switch; Interior
                    29-00 - Short to Ground
                    00991 - Interior Lights
                    28-00 - Short to Plus

                    Yritettiin myös kattoo fuel trim arvoja mutta näytti pelkästään N/A, vaikka auto käynnissä ja koodeilla 032 ja 033. Osaako joku fiksumpi valottaa mistä vois johtua?

                    Comment


                      Noilla ei ole mitään tekemistä moottorin toiminnan kanssa. Keskuslukitukseen liittyvät.

                      Comment


                        No sehän siis nyt oli jo selvä, niinkun sanoin että ei antanut oikein vinkkiä nuo koodit. :) Mutta ihmetytti kun ei saatu fuel trimmillä mitään vaan arvot näytti N/A.

                        Comment


                        • Moro!

                          Aikasemmin tossa kyselin jo kun päästöt on liian korkeat. Vaihdoin moottorin termostaatin niin tyhjä käynti päästöt ok mutta kierroksilla auto on taas järkyttävän rikkaalla. Mittaaja luki vikakoodit sillä ns. oikeella vikakoodinlukijalla niin yks sieltä löyty: 465A Toimintajännite liian alhainen. Lambda luettu ja kertoo ecu:lle että liian rikkaalla käy mutta ecu ei reagoi asiaan.

                          Kävin Audeista tietävän puheilla niin se tuumas että jos siellä on tarvike lambda niin Audien ecu ei välttämättä lue oikein sitä. Eli kertoi että Boschin uus orkkis lambda niin sillä vois hoitua.

                          Olis kiva kuulla mitä te jotka kans tiedätte ootte mieltä. Mulle saa laitta yksityis viestiä jos haluaa.

                          Kiitos jo näin etukäteen!
                          Viimeksi muokannut amalin; 9.12.2014, 14:57. Perustelu: viestit siirretty väärästä ketjusta

                          Comment


                            Kävin Audeista tietävän puheilla niin se tuumas että jos siellä on tarvike lambda niin Audien ecu ei välttämättä lue oikein sitä. Eli kertoi että Boschin uus orkkis lambda niin sillä vois hoitua.
                            Tarvikelambdojen kanssa on paljon ongelmia. Laita Bosch.

                            Comment


                            • Juu kai se on sitten pakko. Autojen rassaus on ihan hauskaa mutta tekee opiskelijan lopakkoon ison loven. Toivotaan että sillä menis sitten.

                              Jos on jotain muuta mitä epäilet tai muut niin saa toki kertoa. Aloitan lambdasta kuitenkin. Ja jos joku osaa ks. vikakoodille jotain syytä sanoo niin olis kiva 465A. Laturi ja akku oli ok.

                              Comment


                                Selittänee nyt varmaan noi fueltrimmin N/A arvot, jos joku halppis lambda, niin ei anna oikeita arvoja, tai tässä tapauksessa yhtään mitään.

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja Mikke15 Näytä viesti
                                  Moro!

                                  Aikasemmin tossa kyselin jo kun päästöt on liian korkeat. Vaihdoin moottorin termostaatin niin tyhjä käynti päästöt ok mutta kierroksilla auto on taas järkyttävän rikkaalla. Mittaaja luki vikakoodit sillä ns. oikeella vikakoodinlukijalla niin yks sieltä löyty: 465A Toimintajännite liian alhainen. Lambda luettu ja kertoo ecu:lle että liian rikkaalla käy mutta ecu ei reagoi asiaan.

                                  Kävin Audeista tietävän puheilla niin se tuumas että jos siellä on tarvike lambda niin Audien ecu ei välttämättä lue oikein sitä. Eli kertoi että Boschin uus orkkis lambda niin sillä vois hoitua.

                                  Olis kiva kuulla mitä te jotka kans tiedätte ootte mieltä. Mulle saa laitta yksityis viestiä jos haluaa.

                                  Kiitos jo näin etukäteen!
                                  Tuo vikakoodi ei kyllä kerro yhtään mitään, ei ole VCDS;llä tai VAS;lla otettu.

                                  Comment


                                  • Juu uus lambda hankintaan ja jos ei sillä lähde niin tuun taas kyselemään lisää. Kiitos!

                                    Comment


                                    • Elikkäs uus lambda kiinni ei vaikutusta. Bensa haisee läpi niin en edes viitsi viedä päästömittaukseen vielä..

                                      Uus huomio tuli että kun vauhdista painaa kytkimen pohjaan niin kierrokset putoo 500-1000 ja seikkailee siinä niin kauan kunnes auton liike pysähtyy kokonaan. Kytkin siis kokoajan pohjassa. Mun järki ei osaa selittää mistä moinenkin johtuu. Ja auto siis käy äärettömän rikkaalla. Oliskos teillä vielä jotain lääkettä näihin vaivoihin ja pitäskö alkaa jo huolestuun?

                                      Comment


                                        Joku alipaine-/ahtoputken vuoto.

                                        Comment


                                        • Tarkistetaan. Kumpaa pidät tödennäkösempänä ja onko jotain kikkaa jolla ne näkis helpoiten?

                                          Comment


                                            Painetesti. Auttaa kumpaankin.

                                            Comment


                                            • Tehdään kiitos avusta!
                                              Viimeksi muokannut Mikke15; 12.12.2014, 22:52. Perustelu: väärä vastaus.

                                              Comment


                                              • Jos ei painetesti auta, niin kokeile vielä yksi juttu: Tulpat, Jos vaikka joku tulppa on esim. Mustempi tms.
                                                Tuohon tarkastukseen ei mene rahaa eikä juuri aikaakaan.

                                                Comment


                                                • Juu katson ne huomisella. Mutta kun vikakoodeja ei ollut niin voiko silti olla imu/ahto vuoto? Ja vetääkö se auton rikkaalle jos jompikumpi vuoto on?

                                                  Comment


                                                    Ilmamassamittari

                                                    Comment


                                                    • Jep eli pistetään samaan ketjuun. Kulkine pomppasi päästöistä.

                                                      Auto: A4 B5, 1.8Tq AEB

                                                      Päästömittaukset:

                                                      Kierrokset: 850 /min

                                                      Lambda: 1,194
                                                      CO: 0,823%
                                                      CO2: 10,91%
                                                      HC: 207
                                                      O2: 4,04%

                                                      Kierrokset: 2360 /min

                                                      Lambda: 1,059
                                                      CO: 1,118
                                                      CO2: 12,21
                                                      HC: 153
                                                      O2: 2,00%

                                                      - Ei vikakoodeja
                                                      - Painetesti tehty. Huohotinputkea (joka on haitariputken ja metallisen huohotinputken väliässä) irrottaessa / tulpatessa huomasin, että tämän letkun toinen pää oli halki. Muita huomioita painetestiä tehdessä ei ollut.
                                                      - Tulpat uusittu ennen päästömittausta
                                                      - Vag-com näytti tyhjäkäynnillä lambdan arvoja -7% - 10%, 2400r/min arvo pyöri n. 16-18
                                                      - Maf näytti ajossa normaalilta, piikkinä 174g/s, joka sekin normaali
                                                      - Ahtopaineet normit n. 1,65
                                                      - Siis hieman softattu peli

                                                      Välillä auto nykii 5-vaihteella esim. kun 90km/h vauhdista lyö kaasun pohjaan. Olisiko mahd. puolavika?

                                                      Ehdotuksia? Voiko lambda olla sökö ilman vikakoodia? Tällä lambdalla on körryytelty n. 110tkm, joten ei nyt olisi paha rasti vaihtaa muutenkaan.
                                                      Viimeksi muokannut Anelkku98; 15.1.2015, 19:52.

                                                      Comment


                                                      • Happiarvo suht korkealla eli pakoputken vuodot kannattaisi tarkastaa ainakin.

                                                        Comment


                                                        • Pakoputki oli melko seula keskimmäisen kiinnikkeen kohdalta. Reilu viikko sitten tuohon tehty metrin verran uutta putkea ja sen jälkeen oli tiiviin oloinen putki.

                                                          Comment


                                                          • Nyt on lambda vaihdettu uuteen.

                                                            Lambdan arvot ainakin muuttuivat jo sinnepäin.

                                                            VCDS:n mukaan tyhjäkäynnillä -3 - 4,5%, kierroksilla (n.2400r/min) -3 - 7%. Nuo lienevät jo melko normaaleja.

                                                            Ensi viikolla uuteen mittaukseen ja sen jälkeen varmaan viisaampia.

                                                            Comment


                                                            • Auto mitattu uudestaan:

                                                              Tyhjäkäynti:

                                                              Lambda: 1,381
                                                              CO: 0,749
                                                              CO2: 10,01
                                                              HC: 200
                                                              O2: 6,61

                                                              Kierrokset 2460/min

                                                              Lambda: 1,143
                                                              CO: 0,943
                                                              CO2: 12,18
                                                              HC: 124
                                                              O2: 3,43

                                                              Ei siis kovin hyvä vieläkään.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X