Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Päästöt ongelmana...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jos nyt kertoisit edes mistä koneesta on kyse. Arvaan että kyseessä on bensalla toimiva peli kuitenkin.

    Comment


    • Näyttää lambda olevan kohdillaan ja arvoissa olisi katille sopivaa naposteltavaa, mutta ei näytä vaan jostain syystä katti hoitavan hommiaan.
      Kattia veikkaisin. -Kylmä tai vainaa.
      Viimeksi muokannut audiq; 10.2.2009, 00:43.

      Comment


      • katti pitää lämmittää kunnolla varsinkin jos vanha.. päälle 4000rpm jenkua niin jo alkaa kissa pelittään ja päästöt tippuu.. voi kestää ihan uskomattoman kauan jos katti on jo ehtoopuolella!

        Comment


          Raaka ajolenkki jonka päälle katsastukseen, tai sitten kuten minä teen eli aina ennen leimaa öv-huolto paikallisella huoltoasemanyrkkipajalla ja samalla printti päästöistä ja ohje että säätävät kuntoon jos jotain ilmenee. Ei maksa paljoa ja tulee niiden osalta varma mieli..

          Comment


          • 1,6 nen bensahan tuo on. pitää tarkistella tulpat ja vaihtaa ilmansuodatin ja antaa kenkää.

            Comment


            • onko alkuperäinen lambda anturi?

              Käy rikkaalla jos ymmärsin oikein tuosta palamattomasta hiilivedystä (HC arvo )

              Voisko olla alkuperäinen lambda anturi hidastunut. joskus itse ajattelin että 160tkm tai 10 vuotta riittää ja lambdan vaihtoaika käsillä.

              Comment


                Ei se rikkaalla ole, koska lambda-arvo on kohdallaan. Lambdan sallitut arvothan ovat 0.98 - 1.03. Rikas alue on alle yhden ja laiha yli yhden.

                Comment


                • Jos ollaan tarkkoja, niin lambda-arvon pitäisi asettua välille 0.97 - 1.03.

                  Comment


                  • jep eli sytytys puolella häikkää?

                    Ps. kuinka tarkkoja nuo rajat on jos menee vaikka parilla yli??
                    Viimeksi muokannut emika; 10.2.2009, 17:12.

                    Comment


                    • Lämmittikö ne katsastusmiehet yhtään sitä autoa mittauksen aikana?

                      Jos eivät lämmittäneet ja autoa on huolleltu sytytyspuolen osalta edes kohtuudella, eikä käytössä tunnu häikkää, niin kannattaisko kokeilla ihan ajaa oikeasti lämpimäksi ja ottaa ne arvot.

                      Muistuu vaan mieleen eräs kerta kun olin pyöränsuuntauksessa jonkun nivelen vaihdon jälkeen, niin paikalle tuli tientakaiselta katsastusasemalta A3 Audi, oli pompannu päästöistä, huoltomies kävi lyhyen lenkin, ei kai tuntenu mitään vikoja, löi audin analysaattoriin ja printtas hyväksyntään oikeuttavat luvut..

                      Ei kai niissä mitään armonpaloja enää nuissa arvoissa ole, nuo arvot on suurinpiirtein kunnossa olevalle vakioautolle helppo nakki.

                      Comment


                      • Katalysaattoriautossa, jos lambda on yksi, pitäisi CO2-arvon olla yli 15%- tällöin katalysaattori toimii. Kyseisistä arvoista on vaikea sanoa oikeaa vikaa, mutta esim. näin voisi olla:
                        HC-arvo korkea ehkä pakoputken ilmavuoto ennen lambdaa, koska palamatonta happea jää jonkin verran.
                        HC-arvo korkea ehkä sytysongelmaa, lambda-anturivika tai öljyä pääsee palotilaan, pakoputki vuotaa vähän jostain muuttaen lambda-mittauksen oikeaksi.
                        Katalysaattorissa vikaa, ko. HC-arvot pitäisi katalysaattorilla korjautua eli aika kallis vika. Toisaalta, jos moottori on kunnossa huonolla katalysaattorillakin auton pitäisi mennä katsastuksesta läpi.

                        Comment


                        • Kyllä ensimmäisenä kannattaisi käydä jossain pajalla mittauttamassa kuumalla koneella ja katilla kuten täällä jo neuvottiin ja tehdä diagnoosi siellä. Lambda-anturi on tuossa tapauksessa todennäköisin vikakohde.
                          Arvot on tontillaan mutta ei kohdallaan.

                          Comment


                          • joo pitää yrittää saada kohilleen ilman isompaa remonttia.. käydä testaamassa jossakin, autossa oli myös muita vikoja jotka ei menny läpi takaiskarit + vas.ajovalon korkeudensäätömoottori ei toiminu.

                            Comment


                            • ilmansuodattimen vaihdoin, onkohan tuolla mitään vaikutusta asiaan?
                              Ainakin ruikki bensaa alakuun..

                              Comment


                              • Eikös tuo HC-arvo kieli mm. imuvuodoista? Tosin tuo ei taida kovinpaljoa olla yli sallitun. Joskus noita arvoja fiksailtiin kaasarikoneissa suihkepullolla jossa puhdistettua vettä. Kierroksia koneeseen ja ilmanputsarikoteloon suihkuteltiin vettä, tupsauttaa melko mustat savut putkesta, jos koneessa on karstaa. Tosin melko raaka keino, ja on omat riskinsä, mutta arvot paranivat.

                                Comment


                                  Eikös tuo HC-arvo kieli mm. imuvuodoista?
                                  Ei, vaan palamattomasta polttoaineesta.

                                  Comment


                                    Häkä (CO) ja palamaton hiilivety (HC) kertoo siitä, että palaminen ei tapahdu täydellisesti, jos tapahtuu ollenkaan, eli ilmaa tai lämpöä ei ole riittävästi kunnon palotapahtumaan. Siltä pohjalta imuvuoto ei sopisi kuvaan.

                                    Lambda -ohjatussa pakovuoto (ECU korjaa näkemäänsä ilmaylimäärää rikastamalla seosta) voisi olla mahdollinen, varsinkin, kun lambda arvo on aavistuksen laihalla.

                                    Comment


                                    • Pakovuoto pitäisi silloin olla koneen ja katin välissä. Jos jotain tilastoa haluaisi uskoa niin lambda-anturi olisi se syyllinen.

                                      Comment


                                      • Laitteessasi on vikakoodien lukumahdollisuus. Itselläni vaihdettiin vanhassa C4:ssä 1 katti ja kaikkea muuta ennekuiin luettiin nöyrästi vikakoodit ja lamdahan siellä oli rikki. Sen vaihdon jälkeen unelma-arvoilla läpi. Lue koodit!

                                        Comment


                                        • Paljonko maksaa tuo lambda? onnistuuko ite vaihtaa? tosiaan ruikkii bensaa aika paljon kylmänä varsinki..

                                          Comment


                                          • Kylmänähän katti ei toimi ja moottorin toiminta ja katin nopea lämmitys vaatii rikasta seosta.

                                            Joten jos kylmänä toimii ihan ok, ei kylmän koneen rikkaasta seoksesta voi päätellä yhtään mitään.

                                            Edelleen, mittaus kunnolla lämpimänä eka, jos ei toimi, piuhan nokkaan auto, ja syy yleensä alkaa ratkeamaan.

                                            Comment


                                              Täällä kans pomppas päästöistä

                                              tyhjkäkäynnillä
                                              CO% 0.9
                                              CO2 15
                                              HC ppm 190
                                              O2 0.5

                                              kierroksilla
                                              CO% 0.8
                                              CO2 15.3
                                              HC ppm 115
                                              O2 0.4

                                              Voisko joku kertoa ne arvot joihin noita verrataan. Sen verran setää asemalla kuuntelin ja arvoja koneelta kattelin, että aikasta paljon heittää... Toissa iltana kun vag-comilla katselin niin herjas lambdaa, (no activity - en muista vika numeroa, täytyy tarkastaa). No lambda on vaihdettu vuosi sitten... Oliskos vaihtoehtoja, mistä vikaa alkaa etsimään?

                                              Comment


                                                Vaihtaisin lambdan :)

                                                Comment


                                                  Sehän on mullakin mielessä (ei pillu) mut mikä sen mahtaa polttaa jos ei kestä kuin vuoden...

                                                  Comment


                                                    Asennusvirhe, huono laatu, jotain mömmöä elementissä, huono tuuri, jne...

                                                    Comment


                                                      Juu eli lambda oli kohtuu paskanen kun sen vielä illalla irrottelin. pinta oli musta ja alta vaalea/valkoinen. Eli onko auto käynyt rikkaalla jossain vaiheessa ja se kenties hajottanut lambdan. Autossa oli vielä muutama viikko sitten vanha varaosa maffi joka sittemmin antautui ja nyt on uusi alkuperäinen tilalla. Vääntöjä tuli lisää ja muutenkin toimii paremmin mutta onko voinut olla, että tuo varaosa maffi on antanut vääriä lukemia ja siitä syystä lambda on antanut periksi?

                                                      Comment


                                                        Voiko turbon vajaa toiminta (vajaat max ahdot) vaikuttaa päästötulokseen. Entä jos by-pass ei kunnolla sulkeudu, vaikuttaako päästöihin? Silloinhan kierrättää vai ilmaa ahdetulta puolelta imupuolelle?

                                                        Comment


                                                          Itse itseäni edelleen toistaen. Eli nyt on autoon saatu hyväksytty päästölappu ja auto leimattu... Tuossa paikallisella huoltamolla käytin mittauksessa. Ensin meinas mittaaja, että kaikki arvot korkeella. sit suihkuteltii starttipilottia konehuoneeseen myös auton alla katottiin maholliset vuodot, ei löytyny. uutta mittausta ja pienellä herkuttelulla sai hyväksytyn paperit. Voisko olla et joku anturi on puoliks pimee eikä toimi kunnolla?

                                                          Comment


                                                          • Tänne jo aikaisemmin kirjoittelin omista arvoistani.(päästöt katsastuksessa), niin se oli senverran veikee homma, että aluks arvot ihan pielessä, vaikka moottori kuuma. Sanoin sille katsastajalle, että otapas tuo imuri putkesta pois ja avot, arvot nytkähti heti kohilleen.
                                                            Joku joskus kertoi, että se pakokaasuimuri antais saman vaikutuksen niinkuin pakoputkessa olis vuoto, tiedä sitten, mutta se anturikin täytyy olla tarpeeksi syvälle putkeen työnnetty, jos ei ole lukemat on mitä on.

                                                            Comment


                                                            • Katastuksessa näytti päästöarvoja 0,78, mitään muita arvoja ei lapussa näkynyt, ja läpi meni. Mikä arvo tuo on, ja mitkä on raja-arvot? Kyseessä siis B6 tdiq.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X