Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Päästöt ongelmana...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Venttiilien vikakoodit voivat johtua yhteisestä tekijästä. Tarkista sulakkeet ja johdotukset.
    N75 tyyppivika 1.8T koneessa on että johto katkeaa venttiilinpään liittimen juuresta. Ota kumihuppu pois ja tarkista.

    Comment


    • Näyttää siltä nuo arvot, että ei olisi kattia ollenkaan putkessa. Eli kattia minä ensimmäksi ihmettelisin tuollaisilla arvoilla.

      Comment


      • Sen verran vielä lisää että takavaimentimessa helisee jotain ja turbo rupeaa hehkumaan kun antaa kierrosta koneelle. Vissiin katin sisuskalut ahistaa putkessa?

        Comment


        • Mistä kannattas ostaa katti? Alkuperäinen vai tarvike? Paljon kannattaa maksaa käytetystä varaosa katista?

          Comment


          • Vika selvisi. Vaihdettiin vielä uusi katti, vanhasta oli lähtenyt 1/3 pois mutta edelleen päästöt oli pielessä ja samat vikakoodit tuli.
            Tarkistin sitten sulakkeet, yksi kolmesta (muistaakseni paikalla 29 20A sukake) moottorinohjaus yksikön sulakkeista oli kokonaan pois. Laitoin sulakkeen, kaikki vikakoodit hävis ja päästötestistä läpi. Tuon sulakkeen pois ottaminen ei vaikuta koneen käyntiin mitenkään. Tuon sulakkeen poisto on ilmeisesti tuhonnut katalysaattorin.

            Onko tuossa autossa olleenkaan moottorinhäiriön merkkivaloa? Ei ainakaan pala missään vaiheessa kun laittaa virrat päälle.

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja Pera81 Näytä viesti
              Onko tuossa autossa olleenkaan moottorinhäiriön merkkivaloa? Ei ainakaan pala missään vaiheessa kun laittaa virrat päälle.
              Ei ole.

              Comment


              • Audi 90 vm.88 2.0

                Katsastus mies ei hyväksyny mun päästö lappua minkä mittasin koululla kun tulokset oli ennen seoksen säätöä:
                kier: 780/min
                CO: 0.106%
                CO2: 8.62%
                HC: 59 ppm
                O2: 8.79%

                Säädön jälkeen:
                kier: 850/min
                CO: 0.615%
                CO2: 5.27%
                HC: 67 ppm
                O2: 13.02%

                Ja molemmissä päästölapuissa lukee hyväksytty.
                Sanoi vain että O2 ja CO2 ovat liian korkeita lukemia.

                Comment


                • Olikos tuossa O2 arvossa max 5%.
                  Mikäs on CO2 max arvo?

                  Comment


                  • Olikos tuo sinun autosi vähäpäästöinen vai "saaste" audi?
                    O2 kuitenkin saa molemmissa tapauksissa olla max 5% ja CO2 on yleensä siinä 12-14% paikkeilla, mutta siitä ei kyllä yleensä välitetä katsastuskonttorilla.

                    Veikkaan että sinulla on pompannut liian korkeista Happi (O2) ja hiilimonoksidi eli häkä (CO) arvoista, kun katsuri on luullut autosi vähäpäästöiseksi.

                    CO arvo saa olla maksimissaan 3.5% jos "saaste" auto. Auton ollessa vähäpäästöinen CO max 0.5 tyhjäkäynnillä (alle 1000rpm) ja CO max 0.3 kierroksilla (yli 2000rpm).

                    Comment


                    • Saaste autohan tuo on ku ei ole kattia eikä lampdaa.
                      Eli tuosta mitataan vain joutokäynti.

                      Comment


                      • happimäärä on huima, vuotanee pakoputki jostain todella paljon. 13% happimäärä kertoo siitä että se ei ole pakokaasua mitä on mitattu, vaan pakokaasun ja ilman sekoitusta. CO+CO2 pitää olla siinä 15% paikkeilla, mikäli ei ole niin mittaus ei ole luotettava.

                        Minulle suurin ihmetys on että joku on kirjoittanut tuollaisiin päästölappuihin hyväksytty?

                        Comment


                        • Tehtiin koululla Boschin pakotesterillä manuaalisyötöllä ni kaippase kone ymmärsi kaiken olevan ok.
                          Putken ei pitäs vuotaa koska se on käyty läpi ja ainut mistä vois johtua toi hapensuuruus on syynä pakoimuri ja sekin oli pakko laittaa ku ekalla startilla lähti käymää ni hyvä ettei silmät sulanu päähän.

                          Comment


                          • Joskus, niinsanottu hyppyhappi sekoittanu lukemia, kun anturi ei ole ollut tarpeeksi syvällä putkessa.

                            Varsinkin jos semmonen pakoputken "koristejatke" ollut ko. autossa.

                            Kerran piti inssille itsekin huomauttaa että työnnä reilusti syvemmälle (siis anturia pakoputkeen, (ettei tule väärinkäsityksiä)), niin jo alkoi arvot mennä kohdilleen.

                            Comment


                            • Juu mulla on siin sellanen rosteripönttö tuplalähdöillä. Pitäs vissii tukkia toinen reikä ja toiseen mittapää ja ilman imuria mittailla?

                              Comment


                                Kyllä, niin on tapana tehdä.

                                Comment


                                • Nostoa vähän.

                                  Katastuksesta hylsy, päästöt.
                                  Ajokki Audi 100 S4 '91 (AAN)

                                  Jouto:
                                  CO : 0,50 (0,50)
                                  HC : 104 (100)
                                  CO2 : 14,50
                                  O2 : 1,03(5,00)

                                  Jengoilla:
                                  CO : 0,45(0,30)
                                  HC : 46(100)
                                  Lambda : 1,02 (0,97-1,03)
                                  CO2 : 14,80
                                  O2 : 0,72(5,00)

                                  Katastusmies vihjailis lambdaa. Oiskose siitä sitte?
                                  Viimevuonna meni läpi päästöistä. Tämän vuotiseen leimaan vaihettu vain Cat-Back putkisto ja K&N kartio.
                                  Viimeksi muokannut arto s; 20.9.2012, 09:14. Perustelu: Profiilissa kulkineet pakkaa vaihtumaan. Lisätty automalli viestiiin.

                                  Comment


                                  • Voi olla lambda, ei sen vaihto turhaa ole jos on vanha vaikkei vika suoranaisesti siinä olisikaan. Noista luvuista kyllä itse ennemmin veikkaisin katalysaattoreita, oman ässän kattit ovat sen verran loppu että joutuu minuutin verran huudattamaan 5000rpm ennenkuin alkaa päästöt tippumaan.

                                    Comment


                                    • Kävinpä tuossa leimalla hakemassa hylsyn. Päästöt olivat seuraavaa HC 167 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla 178, CO% 2,26 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla 2,7, O2% 0,17 ja 0,13, CO2% 14,1 ja 14, lambda-arvo 0,93. Heitelkääs ehotuksia mistä kannattaisi alottaa ihmettely?

                                      Comment


                                        Mistä autosta kyse ? Otsikkoonkin voisi panostaa hieman.

                                        Comment


                                        • Ai katos unohtu ihan :) Eli kyseessä Audi A3 1.6 Vapari vm.2000 ajettu 211000

                                          Comment


                                            Niin-no, sulla on tosiaan hiilivedyt (HC) ja häkä (CO) reilusti koholla ja lambda-arvo näyttää alhaiselta. Eli käy rikkaalla. Annan ääneni vialliselle lambdalle (kannattaa joka tapauksessa vaihtaa jos on alkuperäinen), mutta vika voi olla muuallakin.

                                            Vikakoodit voisi lukaista varmuudeksi.

                                            Comment


                                            • Lukasin noi vikakoodiit VAG-COM.in ilmaisversiolla ja joku lambda herja sieltä tuli, en nyt kuollaksenikaan muista mikä oli herjan aihe.. mut vissiin on vika lambadassa :/

                                              Comment


                                              • Lukasin uudestaan, tommosta dataa sieltä löyty

                                                VAG-COM Version: Release 409.1-US


                                                Chassis Type: 8L - Audi A3/S3
                                                Scan: 01,02,03,08,15,17,22,35,37,45,54,55,56

                                                -------------------------------------------------------------------------------
                                                Address 01: Engine
                                                Controller: 06A 906 019 BS
                                                Component: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3125
                                                Coding: 00011
                                                Shop #: WSC 16000
                                                1 Fault Found:
                                                00635 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: Before CAT
                                                37-00 - Faulty
                                                Readiness: N/A

                                                -------------------------------------------------------------------------------
                                                Address 03: ABS Brakes
                                                Controller: 1J0 907 379 P
                                                Component: ABS 20 IE CAN 0001
                                                Coding: 03504
                                                Shop #: WSC 06435
                                                No fault code found.

                                                Comment


                                                  Lambdahan sieltä on menny, tai siis sen lämmityspiiri. Suosittelen kyllä sitte hommaamaan kunnon lambdan tilalle eikä mitä motonetin tai pilteman romuja.

                                                  Comment


                                                  • mitään tietoa mihin toi lambdan johto menee? ku katoaa jonnekkin auton uumeniin rintapellin taakse.

                                                    Comment


                                                    • Siis lamdahan on pakosarjassa kiinni ja menee pakoputken lämpöpellin alta auton alle olevaan muovi suojaan.

                                                      Comment


                                                      • Moni etsii halpoja lambdoja ja samalla lisää ongelmia autoonsa ellei nyt sitten satu hirveä munkki ja saa vahingossa hyvin valmistettua keskiviikon kappaletta. Ei varmaan hirveän huono ajatus ole tilata näitä?? -->

                                                        http://viewitem.eim.ebay.fi/LS3508-B...670074307/item

                                                        Hintakaan ei ole enää kaukana BILnetin tai motoTEMAN rimpuloista.

                                                        Comment


                                                        • Katsastuksessa tänään kävin ja hylky tuli co% osalta ;/
                                                          CO% suuruus on aivan naurettavan suuri normaaliin verrattuna eli omassa autossani arvo oli 5,9 ja normaali arvo pitäisi olla 0,2 eli hiilimonoksidi päästöt on 30 kertaa suuremmat kuin pitäisi.
                                                          Tutulla kävin käyttää autoa piuhan päässä eikä löytynyt yhtään vikakoodia (moottorin puolelta), eli jos lambda olisi paskana niin se olisi luultavasti näkynyt vikakoodeissa (?)
                                                          olisiko jollain kokemuksia tai tietoa mistä moinen voisi johtua?
                                                          Voisiko katti olla aivan valmis?

                                                          -HC ppm - - CO % - - O2% - - CO2% - - LAMBDA -
                                                          --215 -- --5.9-- --0.3-- ------11 - - -- 0.84 --
                                                          Viimeksi muokannut Blokki; 12.11.2012, 20:47.

                                                          Comment


                                                            Laita vaan kaikki arvot esiin.

                                                            Comment


                                                            • Sopat ihan persiillään, lambda ei ole lähelläkään sitä kuin pitäisi. Vaihda nyt se lambda-anturi ekana.

                                                              Katin kuntoa voi sitten arvuutella kun sopat kunnossa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X