Vaihda tulpat (ja vaikka myös puolat).
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Päästöt ongelmana...
Collapse
X
-
miisunpaska
Käyti kaveri kotteroa leimalla ja päästöt kusahti..kierroksilla co 1.25, hcppm 130, co2 14.5, lambda 0.055 .Eli käykö rikkaalla laihalla eli oisko putki vuoto jossai vai mitä arvelette? Itse huomasin kylläkin katastuksen jälkeen et lämmöt ei juurikaa nouse vaik huudattaa eli vois arvel et termari jumissa aukinaisena.Voisko olla pelkkä syypää??? Tyhjä käynnil ok arvot
Comment
-
miisunpaska
Täytyys tutkia putki ku ajaa pukille.Ainakaa nyt ei niin paljoo vuoda et kuuluis ylimääräsiä ääniä...pikku suhina ehkäpä...
Comment
-
lambda arvoa kun kattelee niin käy aika helvetin rikkaalla, kannattaa varmaan eka koittaa saada lämmöt nousemaan, jos käy koko ajan kylmällä koneella niin varmaan antaa bensaakin enemmän.
co2 arvo on aika hyvin kohdallaan ei pitäisi ainakaan paljoa vuotaa. Arvon pitäis olla n.14%
Comment
-
En sulkisi pois pakopuolen vuotoa, kun noin paljon on happea. Varsinkaan, jos vetää ihan normaalisti, eikä kuluta ihmeitä. Tuollainen ekstrailmamäärä luulisi tuntuvan kulussa ja kuuluvan nakutuksena. Soppaakin luulisi äkkiä menevän riittävästi.
Comment
-
Kakkosauton sijaa hoitava volvo 440 1.8i -94 tekee harmaita hiuksia. Katsastuksessa HC -arvo yli 1000, välillä 1500!. Tämä siis tyjäkäynnillä. Kierroksilla alle sallitun ja muutenkin hyvät.
Tyhjäkäynnillä tuntuu huono käynti koko auton heilumisena ja nytkymisenä. Röpöttää meinaan oikeesti, moottorikin heiluu konehuoneessa miten sattuu. Missä vika?
Vaihdettu:
-Tulpat (1000km vaihdon jälkeen todellla valkoiset kärjet??)
-Johdot
-Pörijä
-Jakajan kansi
-Pakoputki ( oli meinaan laho)
-alipaineletkut, testerillä testattu imuvuodot, ei pitäs olla.
help pliis, maalaisjärki sanoo että joku sytkäpuolen vika, mutta mutta. Mikä olisi seuraava peliliike, vikakoodin luku?
Comment
-
-
"- aja tankki niin tyhjäksi että jäljellä on n. 10 litraa bensaa. Lisää 1 litra SINOL jäätymisen estoa.
- aja auto tosi kuumaksi
- mittauksiin...
Tehoaa aika hyvin. Palamisjäänteet muuttuu sellaisiksi (=alkoholi palaa) ettei näy bensaa mittaavissa mittareissa. Huomaa ettei siis korjaa vikaa vaan korjaa oiretta. Just saatiin läpi yksi raato GOLF tällä menetelmällä. Autojobbarit katsastaa tällä menetelmällä takapihansa romut. "
Itellä pomppas Lambda 1,042 ja CO% 0,91 ja jos funtsaa tuota sinol juttua niin kannattaisko laittaa E10 tankkii ja ajaa sitten testiin? +katti punaseks? Oon ajanu lähes kokoajan "98"lla vaikka tuohon käy tuo alkoholilitku.. Muuten epäilen päästöihin lyhyttä ajoa ja mömmöjä kertyy tuonne imu/huohotus puolelle ja lisäksi tyhjäkäynti säädin takertelee, nuo ajattelin putsata ensitöikseni ja yrittää sitten. Mut olisko tuolla polttoaineella vaikutusta asiaan??
"reply" päästöistä läpi noilla toimenpiteillä. Tosin tankissa sekaisin 98 ja 95...
Tyhjäkäynti
CO 0,00
CO2 15,5
HC 0000
02 1,35
Lambda 1,059
Yli 2500
CO 0,00
CO2 15,2
HC 0000
02 0,61
Lambda 1,027
Comment
-
Audi A6 1.8t -99, päästöt korkealla
Tuli hylsy katsastuksessa, päästömittauksessa oli sanottavaa
Tyhjäkäynti:
CO%: 0,42
CO2: 13,9
HC ppm: 168 ( pitää olla alle 100)
O2: 0,95
Päästöt kierroksilla:
CO%: 0,58 (pitää olla alle 0,3%)
CO2: 14,1
HC ppm: 81
O2: 0,82
Lambda: 1,02
Vikakoodit luin Vag-Comilla ja seuraavat vikakoodit tuli:
6 Faults Found:
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
29-00 - Short to Ground
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
29-00 - Short to Ground
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0102 - 35-00 - Signal too Low
16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Heating Circuit
P0135 - 35-00 - Malfunction
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0134 - 35-10 - No Activity - Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
P0116 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
Nollauksen jälkeen jäi vielä nämä:
3 Faults Found:
16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Heating Circuit
P0135 - 35-00 - Malfunction
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
29-00 - Short to Ground
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
29-00 - Short to Ground
Lambdan vaihto taitaa olla ainakin edessä mutta mitä tuo EVAP meinaa? Osaisko joku neuvoa mistä lähteä vikaa hakemaan? Vai vienkö suosiolla pajalle? Ei ainakaan mitään isompia korjauksia näillä pakkasilla pysty ulkosalla tekemään.
Comment
-
Veikkaisin, että lambdan vaihto auttaa päästöt rajoihin. Tuo evap on bensahöyryjen takaisinkierrätys. Venttiili löytyy siitä ilmanputsarin kupeesta. Sen pitäisi tyhjäkäynnillä nakuttaa selvästi, jos toimii. Lisäksi ahtopaineensäätöventtiili eli tuo N75 on mahdollisesti vaihdon tarpeessa, mutta tarkista siitä ensin johdot varsinkin sen liittimen juuresta. Haulla löytyy kaikista paljon asiaa, mutta täältä löytyy hieman apua.
Comment
-
Paljonko ajettu? Lambda koskaan vaihdettu?
Lambda ja N75 vaihtoon.Saat varmasti sen jälkeen leimalle.
Tuntuuko laiskalta, nykiikö?
Toimiko lämpötilan mittari? Kuinka ajossa lämpötilan heitelee?Anturi kulutusosaa.
Termari vaihdettu milloin.
Comment
-
Alkuperäislambdoissa taitaa olla merkittynä, miltä vuodelta peräisin. Oman just vaihtaneena lambdasta löytyi merkintä 10/96. Kilsoja liki 300 tkm... Co-arvot kierroksilla korjaantui vaihdolla, kulutusta ei vielä ole kerennyt laskemaan. Mutta varmasti vaikusta on, ainakin persdynon mukaan meno muuttui. Olisi pitänyt älytä vaihtaa jo aikaisemmin.
Comment
-
Eipä korjaantunu päästöt vaikka autoon vaihdettiin seuraavat osat: Lambda, ahtopaineensäätöventiili N75, N80, MAF, bypass venttiili ja tulpat. Lämpötilanturia ei vaihdettu koska se on äskettäin vaihdettu.
Vaihdoin osat ja nollasin vikakoodit mutta samat vikakoodit tulee takasin ja päästöt ei ole muuttunu mihinkään.
Sen verran selvis että aktiivihiilisäiliö on tukossa ja edellinen omistaja oli porannut tankin korkkiin reijän. Alipaine oli kuulemma vetäny tankin ruttuun ja katkassu bensapumpun johtimien liittimet.
Pitää varmaan seuraavaks puhdistaa se ja laittaa uusi korkki sekä vaihtaa tuo lämpötila-anturi.
Voiko tuo reikä korkissa pistää päästöt sekasi ja mistä johtuu nuo vikakoodit?
Comment
Comment