Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Päästöt ongelmana...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vaihda tulpat (ja vaikka myös puolat).

    Comment


      Tyhjäkäynnillä ainakin näkyy saavan ylimääräistä happea. Missäs kunnossa on huohotusjärjestelmä ja muut liittyvät letkut?

      Comment


      • mistäs mun kannattas alkaa sitä huohotusjärjestelmää tutkii???

        Comment


          Tuosta esimerkki. Taitaa olla aika perinteinen paikka. Siihen liittyvää letkutusta kannattaa myös kopeloida.

          Comment


          • Tuo HC arvo kertoo kyllä, että moottori syytää pakosarjaan palamattomia kemikaaleja. Ja lisäksi moottori taitaa tosiaankin saada jostain ilmaa, jota vailla se ei ole.

            Sytytyspuolen tarkistus ja ilmavuotojen haku siis ensimmäisenä.

            Paljonko on auton mittarissa?

            Comment


            • 190 000 on mittarissa

              Comment


              • Minulla oli Audissa, 1.6 myös korkeat arvot kun mittarissa oli nuo 190 000.
                Piti vaihtaa katalysaattori. Sitten meni katsastuksen läpi.
                Myös silloin oli korkea HC, 147 ja Co samat 0.6.

                Mutta jos ampuu vielä putkessakin, niin silloin taitaa olla kyllä muuta(kin) vikaa.

                Comment


                  Käyti kaveri kotteroa leimalla ja päästöt kusahti..kierroksilla co 1.25, hcppm 130, co2 14.5, lambda 0.055 .Eli käykö rikkaalla laihalla eli oisko putki vuoto jossai vai mitä arvelette? Itse huomasin kylläkin katastuksen jälkeen et lämmöt ei juurikaa nouse vaik huudattaa eli vois arvel et termari jumissa aukinaisena.Voisko olla pelkkä syypää??? Tyhjä käynnil ok arvot

                  Comment


                  • ainakin o2 arvo on aika suuri. Eli voi olla, että putkivuotaa ja imee happea jostain. Itse olen aina kysynyt katsastusmieheltä että minkätakia tuli pommi ja on aina selittäny ja antanu veikkauksen missä vika. Tietenkin nyt tämä ohje on vähän myöhäinen...

                    Comment


                      Täytyys tutkia putki ku ajaa pukille.Ainakaa nyt ei niin paljoo vuoda et kuuluis ylimääräsiä ääniä...pikku suhina ehkäpä...

                      Comment


                        lambda arvoa kun kattelee niin käy aika helvetin rikkaalla, kannattaa varmaan eka koittaa saada lämmöt nousemaan, jos käy koko ajan kylmällä koneella niin varmaan antaa bensaakin enemmän.

                        co2 arvo on aika hyvin kohdallaan ei pitäisi ainakaan paljoa vuotaa. Arvon pitäis olla n.14%
                        Viimeksi muokannut Brain; 24.5.2011, 17:31. Perustelu: lisäys.

                        Comment


                          Nostetaan tätä, ettei tartte uutta aloittaa..
                          Elikkä 1.8t (anb) päästöissä sellainen ongelma, että kaikki muut kohdallaan paitsi happea on noin 20%...
                          Mistähän kannattaisi aloittaa, kun putkikaan tuskin tuollaista määrää vuotaa..

                          Comment


                            En sulkisi pois pakopuolen vuotoa, kun noin paljon on happea. Varsinkaan, jos vetää ihan normaalisti, eikä kuluta ihmeitä. Tuollainen ekstrailmamäärä luulisi tuntuvan kulussa ja kuuluvan nakutuksena. Soppaakin luulisi äkkiä menevän riittävästi.

                            Comment


                              Audia käytetty katsastuksessa ja päästöt oli korkealla. Ratkeaisko ongelma sillä jos laittais katalysaattorin tonne väliin? :) Eli kattia ei ole ollenkaan. Menee varmaan vielä 100cellin katilla läpi?
                              Attached Files

                              Comment


                                No eihän tota vehjettä periaatteessa voi saada katsastuksesta läpi ilman kattia.

                                Comment


                                  kyllä nuo arvot katilla korjaantuu, katsottiinko katsastuksessa edes että onko siellä katalysaattoria? Pitäisi hylsy tulla jo sen puuttumisesta.

                                  Comment


                                    Eipä älynny kattoa..

                                    Comment


                                      Luulusin että katsuri ei edes oletta jonkun yrittävän katsastaa autonsa ilman kattia, jos kerran on vähäpäästöinen...

                                      Comment


                                        Ja asiahan korjaantui katin laitolla.

                                        Comment


                                        • Kakkosauton sijaa hoitava volvo 440 1.8i -94 tekee harmaita hiuksia. Katsastuksessa HC -arvo yli 1000, välillä 1500!. Tämä siis tyjäkäynnillä. Kierroksilla alle sallitun ja muutenkin hyvät.

                                          Tyhjäkäynnillä tuntuu huono käynti koko auton heilumisena ja nytkymisenä. Röpöttää meinaan oikeesti, moottorikin heiluu konehuoneessa miten sattuu. Missä vika?

                                          Vaihdettu:
                                          -Tulpat (1000km vaihdon jälkeen todellla valkoiset kärjet??)
                                          -Johdot
                                          -Pörijä
                                          -Jakajan kansi
                                          -Pakoputki ( oli meinaan laho)
                                          -alipaineletkut, testerillä testattu imuvuodot, ei pitäs olla.

                                          help pliis, maalaisjärki sanoo että joku sytkäpuolen vika, mutta mutta. Mikä olisi seuraava peliliike, vikakoodin luku?

                                          Comment


                                            Viallinen MAF tai lambda?

                                            Comment


                                            • Jako pielessä.

                                              Comment


                                              • Lamdalla käynti korjaantui kummasti, aavistuksen vielä tärrää tyhjäkäynnillä.. katotaan mitä se katastusmies huomenna sanoo

                                                Comment


                                                • "- aja tankki niin tyhjäksi että jäljellä on n. 10 litraa bensaa. Lisää 1 litra SINOL jäätymisen estoa.
                                                  - aja auto tosi kuumaksi
                                                  - mittauksiin...

                                                  Tehoaa aika hyvin. Palamisjäänteet muuttuu sellaisiksi (=alkoholi palaa) ettei näy bensaa mittaavissa mittareissa. Huomaa ettei siis korjaa vikaa vaan korjaa oiretta. Just saatiin läpi yksi raato GOLF tällä menetelmällä. Autojobbarit katsastaa tällä menetelmällä takapihansa romut. "


                                                  Itellä pomppas Lambda 1,042 ja CO% 0,91 ja jos funtsaa tuota sinol juttua niin kannattaisko laittaa E10 tankkii ja ajaa sitten testiin? +katti punaseks? Oon ajanu lähes kokoajan "98"lla vaikka tuohon käy tuo alkoholilitku.. Muuten epäilen päästöihin lyhyttä ajoa ja mömmöjä kertyy tuonne imu/huohotus puolelle ja lisäksi tyhjäkäynti säädin takertelee, nuo ajattelin putsata ensitöikseni ja yrittää sitten. Mut olisko tuolla polttoaineella vaikutusta asiaan??

                                                  "reply" päästöistä läpi noilla toimenpiteillä. Tosin tankissa sekaisin 98 ja 95...
                                                  Tyhjäkäynti
                                                  CO 0,00
                                                  CO2 15,5
                                                  HC 0000
                                                  02 1,35
                                                  Lambda 1,059

                                                  Yli 2500
                                                  CO 0,00
                                                  CO2 15,2
                                                  HC 0000
                                                  02 0,61
                                                  Lambda 1,027
                                                  Viimeksi muokannut sukramair; 10.12.2011, 16:43. Perustelu: Oma vastaus

                                                  Comment


                                                  • Audi A6 1.8t -99, päästöt korkealla

                                                    Tuli hylsy katsastuksessa, päästömittauksessa oli sanottavaa

                                                    Tyhjäkäynti:
                                                    CO%: 0,42
                                                    CO2: 13,9
                                                    HC ppm: 168 ( pitää olla alle 100)
                                                    O2: 0,95

                                                    Päästöt kierroksilla:
                                                    CO%: 0,58 (pitää olla alle 0,3%)
                                                    CO2: 14,1
                                                    HC ppm: 81
                                                    O2: 0,82

                                                    Lambda: 1,02

                                                    Vikakoodit luin Vag-Comilla ja seuraavat vikakoodit tuli:

                                                    6 Faults Found:
                                                    01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
                                                    29-00 - Short to Ground
                                                    01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
                                                    29-00 - Short to Ground
                                                    16486 - Mass Air Flow Sensor (G70)
                                                    P0102 - 35-00 - Signal too Low
                                                    16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Heating Circuit
                                                    P0135 - 35-00 - Malfunction
                                                    16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
                                                    P0134 - 35-10 - No Activity - Intermittent
                                                    16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
                                                    P0116 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent

                                                    Nollauksen jälkeen jäi vielä nämä:

                                                    3 Faults Found:
                                                    16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Heating Circuit
                                                    P0135 - 35-00 - Malfunction
                                                    01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
                                                    29-00 - Short to Ground
                                                    01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
                                                    29-00 - Short to Ground

                                                    Lambdan vaihto taitaa olla ainakin edessä mutta mitä tuo EVAP meinaa? Osaisko joku neuvoa mistä lähteä vikaa hakemaan? Vai vienkö suosiolla pajalle? Ei ainakaan mitään isompia korjauksia näillä pakkasilla pysty ulkosalla tekemään.

                                                    Comment


                                                      Veikkaisin, että lambdan vaihto auttaa päästöt rajoihin. Tuo evap on bensahöyryjen takaisinkierrätys. Venttiili löytyy siitä ilmanputsarin kupeesta. Sen pitäisi tyhjäkäynnillä nakuttaa selvästi, jos toimii. Lisäksi ahtopaineensäätöventtiili eli tuo N75 on mahdollisesti vaihdon tarpeessa, mutta tarkista siitä ensin johdot varsinkin sen liittimen juuresta. Haulla löytyy kaikista paljon asiaa, mutta täältä löytyy hieman apua.

                                                      Comment


                                                        Paljonko ajettu? Lambda koskaan vaihdettu?
                                                        Lambda ja N75 vaihtoon.Saat varmasti sen jälkeen leimalle.
                                                        Tuntuuko laiskalta, nykiikö?
                                                        Toimiko lämpötilan mittari? Kuinka ajossa lämpötilan heitelee?Anturi kulutusosaa.
                                                        Termari vaihdettu milloin.

                                                        Comment


                                                        • Ajettu on 317tkm. Ei tietoa onko joskus lambda vaihdettu. Ei nyi, laiskuudesta en osaa sanoa. Ei se nyt ihan nuha pumppu ole, pitäs kokeilla toista samanalaista. Lämpötila mittari toimii eikä heittele ajossa.

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäislambdoissa taitaa olla merkittynä, miltä vuodelta peräisin. Oman just vaihtaneena lambdasta löytyi merkintä 10/96. Kilsoja liki 300 tkm... Co-arvot kierroksilla korjaantui vaihdolla, kulutusta ei vielä ole kerennyt laskemaan. Mutta varmasti vaikusta on, ainakin persdynon mukaan meno muuttui. Olisi pitänyt älytä vaihtaa jo aikaisemmin.

                                                            Comment


                                                            • Eipä korjaantunu päästöt vaikka autoon vaihdettiin seuraavat osat: Lambda, ahtopaineensäätöventiili N75, N80, MAF, bypass venttiili ja tulpat. Lämpötilanturia ei vaihdettu koska se on äskettäin vaihdettu.
                                                              Vaihdoin osat ja nollasin vikakoodit mutta samat vikakoodit tulee takasin ja päästöt ei ole muuttunu mihinkään.
                                                              Sen verran selvis että aktiivihiilisäiliö on tukossa ja edellinen omistaja oli porannut tankin korkkiin reijän. Alipaine oli kuulemma vetäny tankin ruttuun ja katkassu bensapumpun johtimien liittimet.
                                                              Pitää varmaan seuraavaks puhdistaa se ja laittaa uusi korkki sekä vaihtaa tuo lämpötila-anturi.
                                                              Voiko tuo reikä korkissa pistää päästöt sekasi ja mistä johtuu nuo vikakoodit?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X