Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Päästöt ongelmana...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ei olla vielä vag-comilla katottu mitään, yks autokorjaaja kaveri kattoi semmosella pienemmällä vikakoodin lukijalla niin se ei ainakaan herjannu mitään vikoja!

    Pitää yrittää perjantaina kattoo vag-comilla vielä jos kaveri tulee joensuussa käymään.

    Comment


      Liikaa soppaa vai liian vähän ilmaa? Ahtovuoto?
      Toisaalta suurentuva CO% kielii nihkeämmästä palamisesta kierroksilla, samoin pienentyvä CO2. Periaatteessa suuttimen huono kuviokin voisi kai aiheuttaa huonontunutta palamista pisarakoon kasvaessa, mutta sen luulisi näkyvän tyhjäkäynnilläkin.

      Tulppien tarkastus ei liene iso homma. Jos ovat kovin nokiset, voi kipinäkin olla huono. Painetestikin voisi olla ihan paikallaan.

      Comment


      • Ei näytä vag-comilla mitään vikoja lambdoille.

        Comment


        • Vaihda ne tulpat ja kato uudelleen.

          Comment


          • Kävin tuossa viikolla näyttämässä RS2:n katsastuksessa. Olen käynyt jo vuosia samassa paikassa kaikilla autoilla mutta ajattelin kokeilla toista kun siitä oli tutuilla hyviä kokemuksia. Eipä ollut valittamista, taidan siirtyä tuota käyttämään kun oli ihan asiallinen kokemus. Aikaisempi konttori on joutunut tarkkailun alle joten se luultavasti vaikuttaa ilmapiiriin.

            Kaikkihan oli tietysti kunnossa eikä mitään huomauttamista muuten kuin tuosta tyhjäkäynnin HC arvosta kuten viime vuonnakin. Taitaa pieni pakosarjan vuoto sotkea arvoja, vähän ketuttaa kun oli niin pienestä kiinni. Kierroksilla tosi hyvä ja aluksi tyhjäkäynnilläkin kunnes alkaa vaeltaa ja hitaasti nousta. Periaatteessa tuosta saa hyväksytyn jos ei jää odottelemaan lukeman nousua. Vaihdoin ilmansuodattimen ja tulpat sekä puhdistin Maffin jos tuo nyt siihen mitään vaikuttaa, saattaisi hyvinkin olla jo lukemissa. Onko jollain ehdottaa Helsingin tai Vantaan itäisillä alueilla sopivaa paikkaa mistä voisi päästölapun hakea?

            Tyhjäkäynnillä
            CO% 0,126
            CO2% 15,42
            HC ppm 241 (sallittu 100)
            O2% 0,26

            Kierroksilla
            CO% 0,02
            CO2% 15,35
            HC ppm 22 (sallittu 100)
            O2% 0,37

            Lambda 1,014
            Viimeksi muokannut sami; 9.8.2010, 00:33. Perustelu: Lauseiden järjestystä vaihdettu

            Comment


              Sami: minä pääsin eroon tuosta korkeasta tyhjäkäynnin HC:sta puolakonversiolla ja niihin sopivilla tulpilla, mikä niitten malli nyt sit olikaan...

              Comment


              • tänään tuli tulpat vaihdettua uusiin, ei ollu vanhatkaan pahan näköiset mut jonkun verran tietty kuluneet ja lämmenneet. Samalla löyty kaksi ahtoletkua joista oli klemmarit jonkun verran löysällä, ne on kans nyt kiristetty. Huomenna jos kerkeis käydä arvoja mittailemassa ennen töihin lähtöä.

                Missähän mahtaa tuollaisessa audissa sijaita se taempi lambda?, etummainenhan on siinä apukuskin puolella heti turbon jälkeen!

                Comment


                  Autossani ilmeni Alastarolla tulppavika ja olin tänään samoissa puuhissa - tulpan vaihdossa. Paikalla oli kummat ja loppuunajetut Berut. Pistin uudet Boschit ja taas on vetoja.
                  http://jaka.kotipolttoinen.com/galle...g2_itemId=1247

                  Etulambdat on ennen etukatteja (apukuskin ja kuskin puolella) ja taemmat ennen pääkatteja putkien ollessa jo auton alla vaakasuorassa.

                  Comment


                  • mullapa kun ei taida olla kun kaksi lambdaa tuossa omassa ja kaveri joka on entinen audi merkkiliikkeen asentaja epäili sitä kanssa, enkä kyllä löytäny kun kaksi lambdan pistoketta konehuoneesta. Pitää yrittää päästä jonnekkin nosturille vielä kattelee tuolta auton alta tuota lambda juttua.

                    minä laitoin kans boschin tulpat nyt, entiset oli alkup.osat.

                    Comment


                    • Puolakonversio on tehty joskus talvella ja tulpat Boschin FR5DP mitkä hyväksi koettu kyseisten puolien kanssa. Kaikenlainen rötääminen jäi historiaan puolakonversiolla ja uudella ahtoletkusarjalla, ainoa mikä vaivaa on hieman epätasainen tyhjäkäynti kuten HC arvostakin näkee.

                      Pakosarja oli halki jo kun auton hankin pari vuotta sitten, on ollut niin paljon kiirellisempää päivitettävää että tuo pakosarjan vaihto odottaa sopivaa ajankohtaa. Ehkä tulee kansiremppa eteen ja menee siinä samalla. Saakos tuota pakosarjaa järkevästi pois ilman että purkaa kannen irti, pääseekö kaikkiin muttereihin käsiksi?
                      Viimeksi muokannut sami; 10.8.2010, 00:21. Perustelu: Lisätty tulpan malli

                      Comment


                        On tuo tyhjäkäynti hieman epätasainen mullakin. Tosin paljon parempi jo siihen verrattuna, mitä se oli kun auton ostin. Haljennut pakosarja ei käsittääkseni nosta HC:ta, pitäs vetää lambdaa rikkaalle, näin ainakin mulla teki yhdessä diudissa. Kyllä sen pakosarjan saa pois ilman kannen irroitusta. Joutuu vaan vähän työstämään avaimia että mahtuvat joka paikkaan. Paska homma jokatapauksessa.

                        Ootko muuten katteja vilkassu että on koko kennosto tallella? Mulla oli HC siellä 200 tuntumassa ilman katteja. Yksi vaihtoehto on käydä ajamassa vaikka motarilla reippaalla kaasulla puolisen tuntia, pysyy paremmin HC hallinnassa mittausvaiheessa kun koko auto hohkaa punaisena:) Tahtoo katit näissä jäähtyä nopeasti paikallaan seistessä.

                        Comment


                          Kyllä se pitäisi olla tehtävissä, downpipe, ilmansuodatin ja turbo ensin pois niin tulee vähän tilaa. Tosin ahdasta oli jo C4 koppasessa niin ei siellä varmaan sitä tilaa ainakaan enemmän ole. ;)

                          Ei kait siinä muuta jännää ole kun että lähteekö pinnapultit irti ehjänä, jos katkeaa kanteen niin sitten kai kansi kouraan ja irrottelemaan.

                          Onko jo uusi sarja hankittu? Wagner?

                          Comment


                            Rs2:sen pakosarjan pari mutteria on tosi ongelmallisia, itse tein tynkäavaimen ja jouduin ohentamaan, että mahtui. Mutta siis tehtävissä, eikä oikeasti iso homma.

                            Comment


                            • Hyvä tietää ettei ihan mahdoton paikka ole päästä muttereihin käsiksi, onhan sitä tullut isompiakin hommia tehtyä mutta pitää kysellä että osaa varata aikaa ja asennetta riittävästi.

                              Katit olleet irti ja oikein hyvältä näytti, kierroksilla HC on kuitenkin vain 22 joten kertonee että ovat kunnossa.

                              Wagnerin sarja on tilapäisesti loppunut mutta lisää tulossa syyskuun alussa, sen verran arvokas palikka että pistää miettimään vaihtoehtoja.

                              Comment


                              • eipä auttanu tulpan vaihto mitään ja edelleenkään ei mitään vikakoodeja löydy! alkaa jo usko loppua!

                                Comment


                                  Ecu ei välttämättä osaa antaa vikakoodia lambdasta, jos se toimii antaen väärää signaalia. Olisi hyvä mitata vag-comilla lambda-arvoja kierroksilla ja verrata pakokaasutesterin lambda-arvoon. Saattaisi löytyä se rikkinäinen lambda - ehkä.

                                  Comment


                                  • joo tarkotus oli mitata sellaisella boschin testerillä, kun tosta lähikorjaamolta sellainen löytyy!

                                    Comment


                                    • nyt kun ne tulpat tuli vaihdettua ja yksi tankillinen ajettua forten/bensan sekoitusta niin tuo CO% tippui jopa reiluun n.3,0. Pitää vielä tuo lambda vaihtaa jos se sit sillä tokenis lopullisesti!

                                      Comment


                                      • Lambda vaihdettu ja tulos päästöissä edelleen sama, meni siis 179€ ihan hukkaan. Voisko olla että tuossa autossa jää joku suutin ruiskuttaamaan bensaa koko ajan moottoria kuormittaessa?

                                        Leima onneksi tuli lievillä kepulikonsteilla, mut oishan tuo ihan kiva saada kuntoonkin! :(

                                        Comment


                                          Vuotava/jumiva suutin voi ihan helposti sotkea seokset. Suuttimet irti ja testeriin. Tee samalla vuototestien lisäksi, määräerotesti ja ultrapesu. Ja testit läpi uudestaan. Oman kulkineeseen tein testin ekana talvena ja hieman oli jo eroja suutinten välillä tuottomäärissä.
                                          yksi tankillinen ajettua forten/bensan sekoitusta niin tuo CO% tippui jopa reiluun n.3,0.
                                          Jokin paikka edelleen kakkainen? Venttiilit? Saahan moottori varmasti ilmaa kierroksilla? (intakesystem) Näkyis varmaan koodina, mutta heitin ihan mielestä näytölle.
                                          Viimeksi muokannut RS2; 26.8.2010, 20:37.

                                          Comment


                                            Ihan mielenkiinnosta, kuinkas nuo suuttimet testataan?

                                            Comment


                                            • ostin jo sellaista venttiilin puhdistusainetta, täytynee kokeilla vielä sitä.

                                              Mitenkähän pitkään tuo ecun sulake/ akunkenkä pitää olla irti että ecu nollautuu, kun kerta se pitää tehdä lambdan vaihdon jälkeen?

                                              Comment


                                                Vartti riittänee, mutta adaptaation voi nollata myös vag-comilla. Olikohan block 60, mutta sen ohjeita en muista. Ross-tech muistanee :)

                                                Comment


                                                  VAS testerissä nollaus tapahtuu mukautuksen kautta ja kanava 0.
                                                  Kuulostaa kyllä katti vialta, ja jos auto on alustanumeroa -00, eikä kattien takana ole lambdaa, ei ECU tiedä katin toiminnasta mitään.

                                                  Comment


                                                  • joo ei ole takimmaisten kattien jälkeen lambdoja! pitääpä ottaa akunkenkä pois joksikin aikaa!

                                                    jos jollain on jäänyt ylimääräisiä takajarrusatuloita tuohon audiin sopivia niin saa tarjota!

                                                    Comment


                                                      adaptaation voi nollata myös vag-comilla. Olikohan block 60, mutta sen ohjeita en muista. Ross-tech muistanee :)
                                                      Oon huomannu, että vikakoodien nollaus nollaa adaptaatiot, vaikkei vikakoodeja olisikaan.

                                                      Comment


                                                        Mistä olet sen huomannut?

                                                        Comment


                                                          Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                                          Oon huomannu, että vikakoodien nollaus nollaa adaptaatiot, vaikkei vikakoodeja olisikaan.
                                                          Ei pitäisi nollata esim. lambdan opittuja arvoja. Valmiuskoodi menee kyllä nollille jos ECU sellaista muodostaa.

                                                          Comment


                                                          • Oliko tämä jo tarkistettu eli kanavalta 32 näkee lambdan opitut arvot( maksimit). Arvo ei saisi näyttää alle -7%:a, jos on esim. -10% , tällöin maffin mittaamasta ilmamäärästä on kadonnut osa jonnekin - siis todennäköisesti ahtovuoto. Suurella miinusarvolla kone käy rikkaalla.

                                                            Comment


                                                            • Eli A3 ei menny leimasta läpi päästöjen takia

                                                              Tyhjäkäynnillä Kierroksilla

                                                              CO%: 0,68 0,64
                                                              CO2 : 14,4 14,7
                                                              HC : 160 47
                                                              O2 : 1,12 0,6

                                                              Lambda : 1,00

                                                              Osaisko joku antaa jotai neuvoja, mitä pitäs tehdä, ei anna mitään vikakoodeja, ja aina välillä ampuu putkessa!!!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X