Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2,7t ahtopaineita uupuu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2,7t ahtopaineita uupuu

    Potilas on 2000 vuosimallia oleva A6 biturbo. Ahtopaine nousee nyt täyskiihdytyksessä 0,5-0,7 tietämille ahtopainemittarin mukaan. Autossa on BSR lastu ja milltek catbak putkisto sekä milltek bypassit jotka on rasvailtu keväällä

    Vag-comilla tutkiskellessa pyynti ja toteutunut ahto menee aikalailla samoissa. Ahtovuodot on tutkittu, Lambdat ja EGT-anturit on uudet, tulpat n.2kk vanhat

    Lambdoista ja EGT antureista oli vikakoodia ennen vaihtoa. nyt ei ole tullut uusia vikakoodeja

    Kun automaattiaski vaihtaa isommalle, näyttää mittarin mukaan tulevan pieni piikki ahdoissa, eli viisari heilahtaa n1 bar tietämille.

    Nyt kaipaisin pientä neuvoa että mitä tutkia seuraavaksi. Vai

  • #2
    Jos ahdot seuraa pyyntiä niin kaikki pitäis olla ok. Huomaa että pakkasella ecu pyydä niin korkeaa ahtopainetta kuin kesällä.

    Comment


    • #3
      Mutta ihmettelen kun tilanne oli lähes sama viallisten lambdojen ja yhden viallisen EGT anturin kanssa. Nyt tuntuu että vääntö alkaa hieman alemmilta kierroksilta. En jotenkin usko että ahtoja jää uupumaan n.0,6 baria talven takia, koska jos pudotus on noin dramaattinen nollan tietämillä, niin pakkasilla ei ahtoja olisi ollenkaan. Oletus perustuu siis siihen että lastutetun biturbon ahdot pyörii normaalisti 1,2bar tietämillä

      Voko ecu jäädä jotenkin safe moodiin vikakoodien poiston jälkeenkin

      Comment


      • #4
        Se voi olla safe modessa, jos vikakoodeja on eli katoppa ettei ole tullut. Kuitenkaan safessa ei 1 bar piikkaa millään, ellei N75 lähde eculta lapasesta eli ei toimi oikein.

        Ja jos safemodessa ajaessa saat piikattua ahdot tyyliin 1 bar edes hetkellisesti, niin safemode menee pois päältä, kunnes tulee uusi vikakoodi.
        Viimeksi muokannut vayne; 8.2.2010, 19:02.

        Comment


        • #5
          Siis, oletus perustuu siihen että yleensä lastutetun biturbon ahdot pyörii tuolla, vai että juuri tämän kyseisen tapauksen ahdot ovat joskus siellä pyörineet?

          Eli, onko auto toiminut sinun aikana muutoin kuin ym. tavalla?

          Comment


          • #6
            Tuli mieleen, että voisko nuo Milltekin pässit kenkkuilla näin talvella, jos ovat mäntämalliset? Keväästä on kuitenkin aikaa ja voisi selittää ahtopiikkiä vaihdoissa. Onko pässien asennus oikein päin (pieni alipainelähto sivulle)?

            Matalaa ahtopyyntiä tuo ei kyllä selitä. BSR:n lastu ei kaiketi ole aivan tiukimpia stage1 ohjelmia ja luulisin, että ahdot sillä on joissan 1,0 barin tienoilla. Jotenkin haiskahtaa safe modelta, mutta onko mitään koodeja?

            Comment


            • #7
              Tuo 1,2 bar perustuu foorumilta luettuun. Muistan joskus logeja katsellessa törmänneeni arvoon 2230mbar, en muista oliko actual vai specified. Täytyy kotiin päästessä tarkistaa jos löytyis koneelta joku logi missä lukemia olisi. Samalla vois lukea vikakoodit josko sinne jotain olisi ilmaantunut.

              Comment


              • #8
                No niin. Luin koodit uudestaan, olihan sinne jotain ilmestynyt.

                17963 - Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded
                P1555 - 35-10 - - - Intermittent

                Tuo johtuu vissiin siitä ahdoissa tulevasta piikistä vaihtamisen kohdalla.

                Logeja en löytänyt.

                Comment


                • #9
                  Jos pässit ei toimi kunnolla, niin voi piikki tulla, heittää ton koodin ja menee safe-moodiin. Kokeile orkkis pässejä (710N) noiden Milltek:n pässien sijaan, ei maksa maltaita kokeilla.

                  Sen jälkeen N75 tutkailuun, jos ei ole vaihdettu hiljattain.

                  Comment

                  Working...
                  X