Vasemmalla puolelle eteen vaihdettiin molemmat vetonivelet ja niiden vaihdon jälkeen pääsin n. 10 km, kunnes matka pysähtyi tien päälle.
Syyksi sitten paljastui irronnut vetoakseli.
Se on luistanut ulospäin ja päähän tullessaan korkannut boorit n. 6 mm atkalta. Taitaa olla sisempi puoli, mutta kuitenkin se, missä lukkorengasura on lähempänä päätä.
Omasta mielestäni kyseessä on asennusvirhe, jonka takia näin on käynyt. Autokorjaamon kannanotto puolestaan on, että akselin pää oli niin huono, että lukkorengas ei ole siellä pysynyt.
Perustelevat kantaansa sillä, että ehjästä akselista ei lukkorengas pysty lähtemään, koska sillä ei ole tilaa lähteä pois.
Akselin pään sanoivat menneen huonoon kuntoon, koska vetonivelen booriholkki oli sen hakannut.
Booriholkin toisessa päässä olevan alkuperäisen kevennyssorvauksen väittivät olevan todiste siitä hakkaamisesta.
Booriholkki istuu tiukassa akseliin ja on kaikin puolin täysin ehjä, joten mitään hakkaamista ei ole voinut olla, tähän tulokseen olen tullut, kun vanhoja osia olen tutkinut.
Nivelten vaihdon yhteydessäkään ei ollut mitään puhetta, että akseli olisi ollut huono, joten sen selityksen sain vasta, kun auto hajosi tielle.
Eli kysymys teille, jotka olette noita availleet, pitääkö paikkansa, että lukkorenkaalla ei ole tilaa lähteä pois paikaltaan, vai onko sekin huuhaata, kuten tuon hakkaaamisen olen todennut jo olevan?
Tuon korkanneen vetoakselin tilalle korjaamo siis hankki purkaamosta toisen tilalle ja sen hinta 150 euroa jäi minun maksettavaksi.
Tuosta 150 eurosta on vielä kina, koska en pidä loogisena sitä, että rikkinäisillä vetonivelillä pystyy ajamaan tuhansia kilometrejä, kuten itse tein, koska ääntelyn vika ei heti löytynyt, mutta uusilla vaihdetuilla 10 km ja sitten on paikat auki.
Kirjallisesti korjaamolle jo reklamoin valokuvien kera ja vastaus on, että ehjästä akselista ei lukkorengas lähde irti.
Syyksi sitten paljastui irronnut vetoakseli.
Se on luistanut ulospäin ja päähän tullessaan korkannut boorit n. 6 mm atkalta. Taitaa olla sisempi puoli, mutta kuitenkin se, missä lukkorengasura on lähempänä päätä.
Omasta mielestäni kyseessä on asennusvirhe, jonka takia näin on käynyt. Autokorjaamon kannanotto puolestaan on, että akselin pää oli niin huono, että lukkorengas ei ole siellä pysynyt.
Perustelevat kantaansa sillä, että ehjästä akselista ei lukkorengas pysty lähtemään, koska sillä ei ole tilaa lähteä pois.
Akselin pään sanoivat menneen huonoon kuntoon, koska vetonivelen booriholkki oli sen hakannut.
Booriholkin toisessa päässä olevan alkuperäisen kevennyssorvauksen väittivät olevan todiste siitä hakkaamisesta.
Booriholkki istuu tiukassa akseliin ja on kaikin puolin täysin ehjä, joten mitään hakkaamista ei ole voinut olla, tähän tulokseen olen tullut, kun vanhoja osia olen tutkinut.
Nivelten vaihdon yhteydessäkään ei ollut mitään puhetta, että akseli olisi ollut huono, joten sen selityksen sain vasta, kun auto hajosi tielle.
Eli kysymys teille, jotka olette noita availleet, pitääkö paikkansa, että lukkorenkaalla ei ole tilaa lähteä pois paikaltaan, vai onko sekin huuhaata, kuten tuon hakkaaamisen olen todennut jo olevan?
Tuon korkanneen vetoakselin tilalle korjaamo siis hankki purkaamosta toisen tilalle ja sen hinta 150 euroa jäi minun maksettavaksi.
Tuosta 150 eurosta on vielä kina, koska en pidä loogisena sitä, että rikkinäisillä vetonivelillä pystyy ajamaan tuhansia kilometrejä, kuten itse tein, koska ääntelyn vika ei heti löytynyt, mutta uusilla vaihdetuilla 10 km ja sitten on paikat auki.
Kirjallisesti korjaamolle jo reklamoin valokuvien kera ja vastaus on, että ehjästä akselista ei lukkorengas lähde irti.
Comment