Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s2/s4/rs2 koneen osien yhteneväisyys?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    s2/s4/rs2 koneen osien yhteneväisyys?

    Kuten otsikkko kertoo, mitä eri autoissa on koneen mekaanisissa osissa yhteistä? Kannet, alakerta...
    Tarvetta olisi saada kokonainen peruskone ADU tai vastaavat osat erikseen. Eli täydellinen alakerta ja tyhjä tai täydellinen kansi.

    Yritin etsiä keskustelua aiheesta, mutta en mielestäni löytänyt tarpeeksi tyhjentäviä vastauksia.

    Arvioitu kansivaurio osoittautui "hieman" laajemmaksi...

  • #2
    Alakerta ja kansi samat. Nokat, imu- ja pakosarjat ja apulaitetelineet eroavat. Eli pienellä osien vaihtelulla muuttuvat eri koodeille.

    Comment


    • #3
      AAN-kansi vaan jostain ja sinne ADU:n nenät ja nokkapyörä. Alkusarjan AAN-kansista tosin puuttuu se hall:n kiinnistyspaikka nokkapyörän takaa.

      Comment


        #4
        Tämä riittää, kiitos.

        Comment


        • #5
          Imunokkakin on sama, sen ajoitusta on vain muutettu pakonokan ketjupyörällä. Pakonokka on oikeastaan ainoa moottorin sisäinen tekninen ero ADU:ssa AAN/ABY verrattuna. Kansipahvit on käsittääkseni ollut ADU:ssa aina peltiä, mutta tätä ei nyt kai tarvitse tässä kohtaa miettiä.

          Mitäs sieltä oli sitten huonona? Pienet halkeamat venasta tulppaan melkeinpä kuuluvat asiaan :)

          E: Okei vesipumppu ja nokkapyörä on myös eri kuin myös joitakin muita ulkoisia osia

          Comment


            #6
            Mistähän aloittaisi:
            - Kansipahvi palanut joka pytyn välistä

            - 5.sylinterin mäntä lämmenyt takaa niin että kamaa jäänyt sylinterin seinämään sille alueelle johon renkaat ei yllä..

            - 4-5 pyttyjen välillä kannesta kadonnut kamaa n.sentin leveydeltä, eli sormi mahtuu pytystä pyttyyn menemään. Kansi siis sulanut/romut kadonut pakoputkeen

            - 3-4 välillä kannesta väli muuttanut muotoaan, sulanut siis.

            - Nelosessa on kannesta palanut ainakin yksi pakoseeti ja palotila melko rupuinen.

            - Lohkossa ura 4-5 välillä, samoin 3-4 välillä.

            Siinä alkua, nostan tänään loppukoneen pois keulilta, sitten alkaa koneen/osien metsästys.
            ECU;sta hävitetään mikälie Ruotsalainen ohjelma, siinä ilmeisesti suurin syy vaurioon.
            Laitan kuvia jossain välissä täystuhosta.

            Comment


            • #7
              Meneekö myyjäliikkeen virhevastuuseen :d

              Miten oireili ennen lopullista hajoamista? Aikamoiset vauriot on tullut

              Comment


                #8
                Ei mene. Yksityiseltä ostettu.
                Oireilua oli ensi alkuun pieni naputus, jota olin menossa tutkimaan kun meno hyytyi. Ei edes tallille kerennyt.
                Ilmeisesti vika on ollut pidempään kehittymässä koska tuho oli näin laaja.

                No mitä tässä murehtimaan, osien metsästys käynnissä, auto tosin seisoo nyt ainakin kevääseen, jotta kaikki kamat saadaan hommattua, H-profiilit on nyt hyvä heittää kiinni samalla. Riippuen mitä osia löytyy, laitetaan joko vakio männillä tai jollain aftermarket romuilla. Ja kun auto taas käy, on ECUssa porkkiksen ohjelma.

                Comment


                • #9
                  Ohho, sehän on aika totaalikatastrofi. Tuossa vaiheessa varmaan kannattaa ostaa jo kokonaan uus kone mistä lähtee tekemään ja ottaa vanhasta vain huolellisesti tarkastettuja osia käyttöön mikäli tarvii.

                  Comment


                    #10
                    Paljonko dekkitasosta voi ottaa tavaraa pois suoristamis mielessä?

                    Comment


                    • #11
                      Tehtaan jäljiltä männät tulee korkeimmasta osastaan noin 8 kymppiä yli dekin ja kansipahvi on noin 1,6mm eli paljeväli noin 8 kymppiä. Montaa kymppiä en ottaisi madaltamatta mäntiäkin, mutta toisaalta luultavasti ~5 satkua riittääkin.

                      Comment


                      • #12
                        Mulla lohkosta otettu 0,15mm ja kannesta 0,3mm ilman momenttia mittasin 3,5mm välyksen männän ja venttiilin välistä. 2 vuotta ja 20tkm ajettu ilman ongelmia

                        Comment


                          #13
                          Voi paska. Kun lukee tuota sun juttua, niin omaa kulkinetta miettii automaattisesti, milloin tulee käkikello...
                          Tuo peltinen kansitiiviste sietää aika paljon. Ei oireile, vaikka hiushalkeamia ois joka pytyn välissä...

                          Comment


                            #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja RS2 Näytä viesti
                            Voi paska. Kun lukee tuota sun juttua, niin omaa kulkinetta miettii automaattisesti, milloin tulee käkikello...
                            Tuo peltinen kansitiiviste sietää aika paljon. Ei oireile, vaikka hiushalkeamia ois joka pytyn välissä...
                            Sehän tässä onkin inhottavaa.
                            Harraste-Volvossa kun käyttää massapahvia, niin ei tarvitse kun kerran täysvedossa nakuttaa ja johan on soossit sekaisin, pahvin vaihto ja taas ajoa. Kun moottorinohjaus on kunnossa, kestää kuitenkin työntää 2bar isollakin ahtimella eikä pahvi liiku tai hajoa.

                            Comment


                              #15
                              http://smg.photobucket.com/albums/v470/usu/RiSa2/

                              Linkistä kuvia vauriosta.

                              Comment


                                #16
                                Onkos nelonen käynyt laihalla? Kannen vois kuvien perusteella korjata hitsaamaalla ja koneistamalla. AlSi-seostako se oli tuo kansi..? Ja "yllättäen", sylintereiden väliset tiivistysalueet halki tiivisteestä, kaikki alunperin. Tuo tiivistehän on muuten vahvimpia, mitä vakioautoissa on.
                                Viimeksi muokannut RS2; 9.2.2010, 23:40.

                                Comment


                                • #17
                                  Voi paska. Kun lukee tuota sun juttua, niin omaa kulkinetta miettii automaattisesti, milloin tulee käkikello...
                                  Eipä sitä tarvitse käkikelloja, nakke nakuttajaa ja sulamisia pelätä, kun koneessa on kunnollinen softa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Nelonen on käynyt laihalla, myös muissa pytyissä on jälkiä lämpöisenä käymisestä. Vitosessa pahin kun takareunasta on mäntä hieman sulanut.

                                    Comment


                                      #19
                                      Omassa vakiokanget ja remppa ois edessä jo ajokilometrienkin perusteella. Softa on itsellä parhaimpia, mitä näihin saa.

                                      Oliko kanget ehjät? Oletko jo alakertaan koskenut?

                                      Comment


                                        #20
                                        Alakertaa en ole avannut, availen sen kunhan saadaan ensin romut siirrettyä muualle.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jeren auton softa on ruottin peruja aika hmm... erikoinen, mutta silti hyvin tavallinen. Vaurio on kyllä nyt luultavimmin suutinperäinen tms. Ei selity softalla.

                                          Itelläkin parhaimpia softia mitä näihin saa. :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Joo tosiaan vaurioiden perusteella vika on pa. puolella. Joko suutin kärähtänyt tai kun katsoo muitakin pyttyjä, polttoainepumppu viallinen, suodatin tukossa...
                                            Nuokin saadaan eliminoitua kyllä, käytän suuttimet huollossa ja suodatin sekä pumppu vaihtuu uusiin.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X