Autona Audi 100 2.8 ja ongelma on seuraavanlainen:
Normiajossa lämmöt olleet nyt talvisella n.80 astetta, jäähdytysnestettä alkoi hukkaamaan n. kuukausi sitten. Nestehukka on ollut aikas runsasta joskin vähän vaihtelevaa. Kuivaksi ei ole päässyt missään vaiheessa.
Eilen nestettä hulahti ennätykselliset paisarillinen/150km. Nesteen lisäyksen jälkeen auto toimi "normaalisti" toiset 150km eikä nestettä kulunut juuri lainkaan.
Todellinen ongelma: Parin lyhyen ajomatkan jälkeen lämmöt nousivat mutta lämmintä ilmaa ei tullut ohjaamoon lainkaan. Lämmöt nousivat n.98 asteeseen ja jäivät siihen, ehkä laskivat asteen pari, nestettä oli paisari täynnä ja ohjaamo kylmä. Näiden lisäksi tuntui että järjestelmässä oli normaalia kovempi paine (Normaali=paisarin korkki päästää vain pienen sihauksen kun sen avaa lämpimänä).
Nestevuoto ja lämpöjen nousu saattavat olla kaksi eri ongelmaa, joista eniten askarruttaa tämä lämpöjen nousu ja ohjaamon kylmä ilma. Korjaamolla vuotokohta löytyi kuulemma jostain kannen välistä, kuitenkin toiselta puolelta kuin missä vesipumppu on. Auto on ollut meillä ajossa viimeiset 20-25tkm, jonka ainaka se ei ole keittänyt. Korjaamolla on sormi suussa ja itsellä vähän isompi otsassa.
Ajatuksia?
Normiajossa lämmöt olleet nyt talvisella n.80 astetta, jäähdytysnestettä alkoi hukkaamaan n. kuukausi sitten. Nestehukka on ollut aikas runsasta joskin vähän vaihtelevaa. Kuivaksi ei ole päässyt missään vaiheessa.
Eilen nestettä hulahti ennätykselliset paisarillinen/150km. Nesteen lisäyksen jälkeen auto toimi "normaalisti" toiset 150km eikä nestettä kulunut juuri lainkaan.
Todellinen ongelma: Parin lyhyen ajomatkan jälkeen lämmöt nousivat mutta lämmintä ilmaa ei tullut ohjaamoon lainkaan. Lämmöt nousivat n.98 asteeseen ja jäivät siihen, ehkä laskivat asteen pari, nestettä oli paisari täynnä ja ohjaamo kylmä. Näiden lisäksi tuntui että järjestelmässä oli normaalia kovempi paine (Normaali=paisarin korkki päästää vain pienen sihauksen kun sen avaa lämpimänä).
Nestevuoto ja lämpöjen nousu saattavat olla kaksi eri ongelmaa, joista eniten askarruttaa tämä lämpöjen nousu ja ohjaamon kylmä ilma. Korjaamolla vuotokohta löytyi kuulemma jostain kannen välistä, kuitenkin toiselta puolelta kuin missä vesipumppu on. Auto on ollut meillä ajossa viimeiset 20-25tkm, jonka ainaka se ei ole keittänyt. Korjaamolla on sormi suussa ja itsellä vähän isompi otsassa.
Ajatuksia?
Comment