Eli auto A4 avant 2003 1.8t koneella (BFB) n.123tkm ajettu.
Tuli merkkihuollosta noin viikko sitten kun alkoi palamaan ajossa epc, luistonesto ja moottorinelektroniikka valo. Diagnoosi oli kaasuläppä jäätynyt, putsailivat sitä sitten kolmisen tuntia. Oli antanut siitä vika koodinkin jota en toki saanut mukaan. Mistäs johtuu moinen jäätyminen?
No nyt viikko eteenpäin auto pukkaa taas vika valoa ja nyt seuraavaa:
Chassis Type: 8E - Audi A4 B6
Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 909 518 AA
Component: 1.8L R4/5VT 0004
Coding: 0011501
Shop #: WSC 63351
2 Faults Found:
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 001 - Upper Limit Exceeded
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded
Readiness: 0000 0000
Pääsin kaverin piuhan nokkaan lukemaan koodit tällä kertaa, soitettuani ensin merkkihuoltoon kysyäkseni huoltoaikaa ja kärsiikö ajella. Merkkihuollon mukaan kärsii, mutta mitäpä on väki täällä mieltä?
Niin vikakoodit ja vikavalot lähtivät nollaamalla pois mutta mutta.. eikö tuossa ole vähän niin ku että laihalla käy? ja imuvuotoa?
Huolto ajan saa vasta kahden viikon päähän perjantaiksi joka on mielestäni törkeän pitkä aika odottaa huoltoa.
*No niin vein auton odottamaan pikajonoon tuota parin viikon päähän sijoittuvaa huoltoaikaa ja sain sen jo nyt takaisin kun olivat peruutuksen tilalle sen ottaneet.
Diagnoosi on ettei autossa ole mitään vialla, kaikki osat ja letkut mitä noihin vikakoodeihin voi liittyä oli käyty läpi eikä rikkinäisiä osia ollut, paine vuotojakaan ei ole.
Mitään selitystä tuolle valolle ja koodeille eivät osaa antaa. Epäilivät että jotain olisi taas kerran jäätynyt..
No katsellaan miten auto taas pelailee ja kuinka pitkään.
Tuli merkkihuollosta noin viikko sitten kun alkoi palamaan ajossa epc, luistonesto ja moottorinelektroniikka valo. Diagnoosi oli kaasuläppä jäätynyt, putsailivat sitä sitten kolmisen tuntia. Oli antanut siitä vika koodinkin jota en toki saanut mukaan. Mistäs johtuu moinen jäätyminen?
No nyt viikko eteenpäin auto pukkaa taas vika valoa ja nyt seuraavaa:
Chassis Type: 8E - Audi A4 B6
Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 909 518 AA
Component: 1.8L R4/5VT 0004
Coding: 0011501
Shop #: WSC 63351
2 Faults Found:
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 001 - Upper Limit Exceeded
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded
Readiness: 0000 0000
Pääsin kaverin piuhan nokkaan lukemaan koodit tällä kertaa, soitettuani ensin merkkihuoltoon kysyäkseni huoltoaikaa ja kärsiikö ajella. Merkkihuollon mukaan kärsii, mutta mitäpä on väki täällä mieltä?
Niin vikakoodit ja vikavalot lähtivät nollaamalla pois mutta mutta.. eikö tuossa ole vähän niin ku että laihalla käy? ja imuvuotoa?
Huolto ajan saa vasta kahden viikon päähän perjantaiksi joka on mielestäni törkeän pitkä aika odottaa huoltoa.
*No niin vein auton odottamaan pikajonoon tuota parin viikon päähän sijoittuvaa huoltoaikaa ja sain sen jo nyt takaisin kun olivat peruutuksen tilalle sen ottaneet.
Diagnoosi on ettei autossa ole mitään vialla, kaikki osat ja letkut mitä noihin vikakoodeihin voi liittyä oli käyty läpi eikä rikkinäisiä osia ollut, paine vuotojakaan ei ole.
Mitään selitystä tuolle valolle ja koodeille eivät osaa antaa. Epäilivät että jotain olisi taas kerran jäätynyt..
No katsellaan miten auto taas pelailee ja kuinka pitkään.
Comment