Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Elektroniikka vikavalo palaa. (Ratkaistu toistaseksi)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Elektroniikka vikavalo palaa. (Ratkaistu toistaseksi)

    Eli auto A4 avant 2003 1.8t koneella (BFB) n.123tkm ajettu.

    Tuli merkkihuollosta noin viikko sitten kun alkoi palamaan ajossa epc, luistonesto ja moottorinelektroniikka valo. Diagnoosi oli kaasuläppä jäätynyt, putsailivat sitä sitten kolmisen tuntia. Oli antanut siitä vika koodinkin jota en toki saanut mukaan. Mistäs johtuu moinen jäätyminen?

    No nyt viikko eteenpäin auto pukkaa taas vika valoa ja nyt seuraavaa:

    Chassis Type: 8E - Audi A4 B6
    Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 909 518 AA
    Component: 1.8L R4/5VT 0004
    Coding: 0011501
    Shop #: WSC 63351
    2 Faults Found:
    17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
    P1297 - 001 - Upper Limit Exceeded
    17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
    P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded
    Readiness: 0000 0000


    Pääsin kaverin piuhan nokkaan lukemaan koodit tällä kertaa, soitettuani ensin merkkihuoltoon kysyäkseni huoltoaikaa ja kärsiikö ajella. Merkkihuollon mukaan kärsii, mutta mitäpä on väki täällä mieltä?

    Niin vikakoodit ja vikavalot lähtivät nollaamalla pois mutta mutta.. eikö tuossa ole vähän niin ku että laihalla käy? ja imuvuotoa?

    Huolto ajan saa vasta kahden viikon päähän perjantaiksi joka on mielestäni törkeän pitkä aika odottaa huoltoa.

    *No niin vein auton odottamaan pikajonoon tuota parin viikon päähän sijoittuvaa huoltoaikaa ja sain sen jo nyt takaisin kun olivat peruutuksen tilalle sen ottaneet.

    Diagnoosi on ettei autossa ole mitään vialla, kaikki osat ja letkut mitä noihin vikakoodeihin voi liittyä oli käyty läpi eikä rikkinäisiä osia ollut, paine vuotojakaan ei ole.

    Mitään selitystä tuolle valolle ja koodeille eivät osaa antaa. Epäilivät että jotain olisi taas kerran jäätynyt..

    No katsellaan miten auto taas pelailee ja kuinka pitkään.
    Viimeksi muokannut Jomppa; 6.2.2010, 13:15.

    #2
    Siinähän se tosiaan lukee. Paha ahtovuoto, ja siksi käy laihalla. Ei se nyt hyväksikään ole ajella, varsinkaan jos ei tiedä mistä vuotaa. Katso nyt ainakin ettei ole mitään selkeää syytä ahtovuodolle näkyvissä. Veikkauksena heitettäköön by-pass (D.V.) ja huohotinputket. Luulisi kovasti sihisevän/viheltävän jos koodinkin puskee.

    Foorumilta löytyy erittäin paljon keskustelua aiheesta.

    Comment


    • #3
      Juu siinäpä se on että kun ei suhise eikä puhise ja tehotkin tuntus olevan tallessa. Mutta pitääpä yrittää katsella nuo paikat mitä laitoit. Kiitoksia.

      Muuten jos vuotaisi pahasti niin eikö tuon valon pitäisi tulla takaisin saman tien? Kerkesin jo 15km moottoritietä painella kotia päin eikä valoa ole näkynyt.

      Comment


        #4
        OK, ei uskoisi että se koodi turhastakaan tulee. Tuo kun ei tule ahtovuotojen kanssa kovin helpolla, itsellä tullut koodi tasan kerran - petti klemmari kun paineet tapissa ja ampui ahtoletkun irti kaasuläpän päästä. Ahtovuotoja muuten ollut esim. tuo bypass ja huohotinputki, eikä niistä jäänyt mitään koodeja vaikka oli tehot hukassa ja puhisi/sihisi.

        Painetesti olisi hyvä, mutta aika jännä jos ei mitään ääniä kuulu ja tehot tallessa...

        Comment


        • #5
          Katselinpa tossa aamusella tuota kaasuläppä hässäkkää ja ei ainakaan vaikuttaisi, että mitään olisi irti / letkuja rikki.

          Tiedä sitten näkeekö sitä päälle päin ilman painetestejä. Oiskohan tuolla huollossa sitten jokin kärsiny kun käyttivät kaasuläpän auki.

          Comment

          Working...
          X